;
coinex

اسنپ بایک چیست ؛ تجربه یک روز استفاده از سرویس اسنپ بایک در تهران

اسنپ بایک یکی از برنامه‌های جدید سرویس درخواست خودرو اسنپ محسوب می‌شود که به نیاز مسافرینی که معمولا برای رسیدن به مقصد عجله زیادی دارند، پاسخ داده و از نظر قیمتی نیز هم‌قیمت سرویس اسنپ معمولی است.

در اسنپ بایک شما همانند حالت عادی برای رسیدن به مقصد سوار موتور می‌شوید و معمولا سریع‌تر از حالت عادی به مقصد خود می‌رسید. با ما همراه باشید تا تجربه یک روز استفاده از این سرویس را بخوانید، شاید مورد استفاده‌تان قرار گرفت.

اسنپ بایک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

در روزهای شلوغ اسفند ماه و در روزهایی که به پایان سال نزدیک می‌شویم و خیابان‌ها بسیار شلوغ و پرتردد است، اگر برای رسیدن به مقصد برنامه ریزی + نیم ساعت وقت اضافه در نظر نگیرید، قطعا برای رسیدن به مقصد آن هم سر وقت دچار مشکل خواهید شد. استفاده از مترو نیز به دلیل شلوغی بیش از حد و همچنین بعضا به دلیل عدم وجود در بعضی از نقاط تهران و تاخیرهای معمول در آن، از گزینه‌هایمان حذف می‌شود. در این مواقع نقش موتورهای مسافرکش بیش از پیش دیده می‌شود.

افرادی که در تهران زندگی می‌کنند قطعا با این موضوع آشنا هستند که در نقاط پرتردد شهر مانند میدان آزادی و دیگر میادین پرترافیک، موتورسوارهایی حضور دارند که سالیان سال مدعی هستند در اسرع وقت، مسافر را به مقصد می‌رسانند. البته این ادعا همراه با مخاطراتی نیز هست که باعث می‌شود همان مثل معروف در ذهنمان تداعی شود؛ دیر رسیدن بهتر از  هرگز نرسیدن است!

با توجه به اینکه در دو سه سال اخیر اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌های درخواست تاکسی آنلاین، حضوری فعال در کشور داشتند؛ با نوآوری‌هایی که مدیران این اپلیکیشن‌ها به خرج داده و همچنین حضور استارتاپ‌های جدید در زمینه درخواست آنلاین پیک موتوری، یکی از بی‌ربط‌ترین شغل‌های موجود در کشور و علی‌الخصوص در تهران، در بستر اینترنت فعال شده و به خوبی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

در حال حاضر الوپیک که یکی از سرویس‌های تخصصی در زمینه پیک موتوری است، توانسته چند ده هزار پیک موتوری فعال را استخدام کرده و در کسب و کار خود جای دهد. اکنون بسیاری از مردم با این کسب و کار آشنا هستند و تقاضای خود را از طریق این اپلیکیشن ثبت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن الوپیک ؛ هر آنچه که باید در مورد این اپلیکیشن بدانید


البته پس از اینکه این شغل نیز به بستر اینترنت وارد شد، شرکتهای فعال در زمینه درخواست خودرو نیز وارد این موضوع شدند و سرویس پیک موتوری را به خدمات خود افزودند که مهم‌ترین اپلیکیشن برای مثال، سرویس اسنپ بود که با اضافه کردن سرویس پیک موتوری توانست سهم خوبی از بازار کسب کند.

اما نکته‌ای که همه ما می‌دانستیم و الوپیک و اسنپ نیز متوجه آن شدند، این بود که استفاده اصلی موتور در تهران، صرفا جابجایی کالا نبود و مردم به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی از آن بهره‌برداری می‌کردند که نیاز به اضافه کردن این نیاز و مطالبه عمومی کاربران، باعث شد الوپیک و اسنپ نیز این سرویس را به خدماتشان اضافه کنند که اتفاقا باعث شد بازار حمل و نقل موتوری حساب و کتاب بهتری پیدا کند.

این سرویس در اپلیکیشن اسنپ به عنوان اسنپ بایک شناخته می‌شود که طبق بررسی‌های ما تفاوت چندانی با موتورهای مسافربر عادی نداشته و صرفا اسنپ توانسته یک بستر آنلاین و مدون برای این موضوع ایجاد کند. البته با توجه به قانونمند شدن تعیین کرایه در این اپلیکیشن و همچنین قانونمند شدن استفاده از این اپلیکیشن برای راننده و مسافر، باعث می‌شود که اعتماد عمومی نسبت به این سرویس نیز بیشتر شود.

من به عنوان خبرنگار تکراتو در چند روز مانده به بهار، در اسفندماه 96 تصمیم به استفاده از این سرویس گرفتم تا بهانه‌ای باشد برای این که شما کاربران تکراتو را بیش از پیش با این سرویس آشنا کنم. تجربه استفاده از این سرویس را در چند نکته خدمت شما عرض می‌کنم که امیدوارم راهنمایی‌های لازم، مورد استفاده شما و اشکالات مطرح شده مورد استفاده مسئولین اسنپ قرار بگیرد.

درخواست اسنپ بایک به راحتی انجام گرفت

اولین قدم برای سفارش یک موتور مسافربر در اسنپ، درخواست آن است. شما می‌بایست همانند درخواست خودرو در این اپلیکیشن اقدام کنید و پس از مشخص کردن مبدا و مقصد در آن، گزینه اسنپ بایک را که چهارمین آیکون در این اپلیکیشن است، انتخاب کرده و درخواست اسنپ بکنید.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن اسنپ ؛ هر آنچه که باید در مورد این اپلیکیشن بدانید


یکی از نکات قابل توجه در این حین، کمبود اسنپ بایک در اطراف شماست. تستی که ما انجام دادیم در حوالی میدان انقلاب بود که طبیعتا باید حجم زیادتری از این سرویس وجود داشته باشد، ولی اینگونه نبود. جستجوی اسنپ بایک به قدری طول کشید که در حال کنسل کردن درخواست و استفاده از موتورهای مسافربر عادی (که مسافر کنار خیابان را کلافه می‌کنند) بودم که بالاخره یکی از سفیران اسنپ، درخواست من را قبول کرد.

پس اگر برای استفاده از این سرویس برنامه‌ریزی کردید و نیاز به سرعت دارید، به این موضوع توجه کنید که درخواست اسنپ بایک به سرعت اسنپ معمولی تایید نمی‌شود.

موتورسوار بی‌حال، کند و نامشخص!

اسنپ بایک

درست است که تصویر موتورسوار در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود، ولی طبیعتا به دستگاه تشخیص چهره مجهز نیستیم که از روی چهره، راننده را تشخیص دهیم. در ضمن همان‌طور که می‌دانید موتورها پلاک جلو ندارند و برای اینکه از روی پلاک به اسنپ بایک خود دسترسی داشته باشید، باید منتظر عبور موتور از جلویتان باشید و سپس با چک کردن پلاک عقب با پلاک موردنظرتان، تشخیص دهید.

پیشنهاد خاصی برای رفع این مشکل ندارم ولی طبیعتا باید اسنپ فکری برای این موضوع بکند به طور مثال برای موتورها یک شماره یا علامت خاصی یا پلاک خاصی تعبیه کند که به وضوح از جلو مشخص باشد. این گونه از اتلاف وقت بیشتر جلوگیری می‌شود.

پس از رسیدن راننده محترم نیز از آن ادب و احترام معمول در رانندگان اسنپ خبری نبود و خیلی سرد و عادی همانند موتورسوارهای عادی برخورد شد. انتظار می‌رفت قواعد و قوانین اسنپ در مورد خودرو، در سرویس اسنپ بایک نیز جاری باشد.

امنیت چیزی است که نباید در اسنپ بایک به‌دنبالش باشید

انتظار می‌رفت که در اسنپ بایک با توجه به اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی ممنوع است، حداقل خود راننده دارای کلاه ایمنی باشد یا حداقل کلاهی وجود داشته باشد که برای مسافر استفاده شود؛ ولی به هیچ وجه کلاهی وجود نداشت که بحث بر سر گذاشتنش مطرح باشد!

همچنین یکی دیگر از نکاتی که در اسنپ بایک با موتورسوارهای عادی فرقی ندارد، این است که قوانین راهنمایی و رانندگی را در کل قبول ندارند و در تجربه ما، هر خلافی که امکان انجام دادنش بود، در یک سفر نیم ساعته انجام شد. امیدواریم اسنپ برای این بخش و مشکل راه حلی مناسبی داشته باشد؛ چرا که هر اتفاقی در این ناوگان به پای اسنپ تمام خواهد شد.

نتیجه نهایی بررسی سرویس اسنپ بایک

به طور کلی سرویس اسنپ بایک یک سرویس قابل قبول و کار راه‌انداز ارزیابی می‌شود که اگر اسنپ بتواند نسبت به تجهیر این ناوگان و همچنین افزایش تعداد سفیرانش اقدام نماید، می‌تواند سرویس مناسب‌تری به مشتریانش ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر