;
coinex

هواوی p20 پرو با دوربین 40 مگاپیکسلی عرضه می شود!

P20 پرو دارای سه دوربین است که رزولوشن یکی از آنها 40 مگاپیکسل است و به نظر می رسد که نوکیا در توسعه دوربین 40 مگاپیکسلی هواوی  P20 پرو نقش داشته باشد.

به گزارش تکراتو، قرار است شرکت هواوی پرچمداران جدید خود را به شکل رسمی معرفی کند اما باید گفت که تمام مشخصات سخت افزاری P20 و P20 پرو فاش شده است. این پرچمداران جدید دارای سه دوربین در پشت بدنه هستند که یکی از آنها 40 مگاپیکسل است. این رقم تمام علاقه مندان به عکاسی با موبایل را هیجان زده می کند.


بیشتر بخوانید: خرید بخشی از سهام نوکیا توسط دولت فنلاند؛ تلاش برای حفظ اصالت نوکیا


تاریخچه تولید دوربین های 40 مگاپیکسلی

پیش از این دوربین های جیبی که قابلیت های موبایل هم به آنها اضافه شده بود، دارای دوربین 40 مگاپیکسلی بودند ولی نمی توان تلفن همراه دیگری با دوربین 40 مگاپیکسلی پیدا کرد. اما اگر کمی به عقب برگردیم، می توانیم دو محصول را با این قابلیت نام ببریم، یکی نوکیا 808 معروف به PureView  و دیگری لومیا 1020.

این دو محصول سنسورهای بزرگی داشتند که به سختی درون بدنه آنها جای گرفته بود. اما اکنون این سوال وجود دارد که هواوی چگونه این ماژول عظیم الجثه را درون موبایل های ظریف خود جا کرده است؟! شاید پاسخ به این سؤال بی ارتباط با نوکیا نباشد!


بیشتر بخوانید: استفاده هواوی از فناوری تشخیص چهره ؛ فیس آی دی اپل یا هواوی؟!


نقش نوکیا در توسعه دوربین 40 مگاپیکسلی هواوی

یکی از مراکز تحقیق و توسعه شرکت هواوی در فنلاند قرار دارد و می دانیم که محل تولد نوکیا فنلاند محسوب می شود. این مرکز تحقیقاتی از همان ابتدا تعداد زیادی از کارکنان سابق نوکیا از جمله متخصصین ارشد آنها را به استخدام خود درآورده و در فهرست نیروهای مورد نیازشان هم عناوینی نظیر متخصص حوزه موبایل و اپتیک را می توان دید. البته به نظر می رسد که یکی از اهداف اصلی این مرکز، توسعه فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری در رابطه با دوربین موبایل باشد.

به نظر می رسد که هواوی قصد دارد تا با معرفی P20 پرو، عکاسی با موبایل را وارد عصر تازه ای کند و تا مدتی با کنار زدن رقبایی نظیر آیفون ها، گلکسی ها و پیکسل ها، بر صدر جدول بنشیند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر