;
coinex

دستگاه های اندرویدی مختلف قادر به اجرای اپلیکیشن های گوگل نیستند!

اپلیکیشن های گوگل بر روی دستگاه های اندرویدی متفرقه اجرا نمی شوند. دستگاه های اندرویدی باید از سوی گوگل مجوز لازم را دریافت کرده باشند.

به گزارش تکراتو، اندروید یک سیستم عامل اپن سورس است و علاوه بر نسخه اصلی که از سوی گوگل توسعه یافته و در اختیار شرکت های سازنده قرار گرفته است، نسخه های متعدد دیگری نیز در بازار حضور دارند. اما لازم به ذکر است که اپلیکیشن های گوگل بر روی دستگاه هایی اجرا می شوند که از سوی گوگل مجوز دریافت کرده باشند.

دستگاه های دارای مجوز می توانند اپلیکیشن های گوگل مانند پلی استور، مپس و غیره را در اختیار کاربران خود قرار دهند و در غیر این صورت، مجاز به این کار نخواهند بود. بسیاری از موبایل ها و تبلت های متفرقه چینی یا حتی تبلت های آمازون فایر در این دسته قرار دارند.

نحوه استفاده از اپلیکیشن های گوگل بر روی دستگاه های متفرقه

برای حل این مشکل، اکثر کاربران حرفه ای از روشی به نام سایدلودینگ برای استفاده از اپلیکیشن های گوگل استفاده می کنند اما سیاست تازه گوگل مانع از انجام این کار شده است. یعنی هرگاه اپلیکیشن های گوگل اجرا شوند، تاریخ بیلد سیستم عامل اندروید بررسی می شود و اگر نسخه غیر رسمی از اندروید با تاریخ کامپایل پس از 16 مارس نصب شده باشد، اپلیکیشن های گوگل اجرا نخواهند شد.

دستگاه های اندرویدی عدم اجرای اپلیکیشن های گوگل

ثبت دستگاه های اندرویدی در پایگاه گوگل

عدم اجرای اپلیکیشن های گوگل

گوگل برای رفع مشکل نصب اپلیکیشن های خود بر روی دستگاه های متفرقه، راهکاری را در اختیار علاقه مندان به رام های کاستوم قرار داده است، این کاربران باید نسبت به ثبت دیوایس خود در پایگاه جدید گوگل اقدام کنند. هر فرد می تواند حداکثر 100 دستگاه را به ثبت برساند که نیاز کاربران عادی را برآورده می کند، اما افرادی که دائماً به تست رام های سفارشی مشغولند، کمی با مشکل مواجه خواهند شد.

.

منبع: xda

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر