;
coinex

آزمایش موفقیت آمیز اینترنت 5G توسط سامسونگ

سامسونگ و کمپانی مخابراتی ژاپنی  KDDI، توانستند اینترنت 5G را با موفقیت در یک استادیوم بیسبال مورد آزمایش قرار دهند.

به گزارش تکراتو، این دو کمپانی با استفاده از تبلت های نصب شده در محل تماشاگران، فیدهای زنده از ویدئوی 4K را در استادیوم 30 هزار نفری اوکیناوا با موفقیت دانلود و استریم کرده اند. این دو کمپانی چند ماه قبل در قطاری که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حرکت بوده، بسته های داده را با حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت در ثانیه ارسال و دریافت کردند. هدف از پروژه فعلی آزمایش این فناوری در مکان های شلوغ نظیر استادیوم ها و سالن های کنفرانس و کنسرت است.


بیشتر بخوانید: رونمایی هواوی از اولین مودم ۵G در جهان!


نحوه آزمایش موفق اینترنت 5G

اینترنت 5G از طریق واحدهای دسترسی و فناوری بیم فرمینگ سامسونگ ایجاد شده که روی برج کوچکی خارج از فنس های سمت چپ استادیوم نصب شده بودند. بیم فرمینگ تکنولوژی پیشرو و نسبتا گرانی است که در روترهای وایرلس برای افزایش برد و سرعت به کار می رود. در این تکنولوژی ابتدا یکی از آنتن ها سیگنال وای فای را در همه جهات پخش می کند، سپس آنتن بعدی با اختلاف فاز کمی سیگنال را به نقاط دیگر ارسال می کند. روترها اختلاف فاز دو سیگنال را طوری تنظیم می کند که در مکان های شلوغ سیگنال قوی تر باشد.

سرمایه گذاری سامسونگ برای توسعه اینترنت 5G

براساس اطلاعات موجود، سامسونگ سرمایه گذاری گسترده ای را برای توسعه شبکه های 5G اختصاص داده است. به عنوان مثال بخش شبکه این کمپانی با اپراتورهای مختلفی در سراسر دنیا همکاری دارد و دو ماه قبل تماس تصویری 5G را بین اپراتورهای ورایزن و KT تست کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام و خدا قوت به شما مدیریت محترم سایت و همکاران عزیزتان

    از بابت اینکه محتوای بروز و خیلی خوب و با کیفیت تولید می کنید از شما سپاسگزاریم.

    برایتان موفقیت روز افزون از پروردگار یکتا آرزومندم!

    پاسخ