;
coinex

افت ارزش سهام آمازون به دلیل فشارهای ترامپ!

ارزش سهام آمازون به واسطه ی اولین ضربه ی ترامپ به میزان ۶ درصد افت کرد. روز گذشته بازار بورس آمریکا شاهد یک افت ناگهانی در ارزش سهام این شرکت بود.

انتشار شایعاتی در مورد مطرح شدن یک پرونده فرار مالیاتی در مورد این شرکت باعث افت ارزش سهام آمازون شده است. اما به نظر می رسد چنین چیزی واقعیت نداشته باشد!


بیشتر بخوانید: اعتصاب کارمندان آمازون در اعتراض به حقوق خود در اسپانیا


علت افت ارزش سهام آمازون چیست؟

رئیس جمهور آمریکا در پی اعتراض برخی از دوستان و شرکای تجاری اش در خصوص کساد شدن کسب و کار فروشگاه های زنجیره ای آنها به خاطر محبوبیت روز افزون فروشگاه مجازی آمازون، تلاش دارد تا این شرکت را تحت فشار قرار دهد. ترامپ فکر می کند که آمازون در حال نابودی خرده فروشی ها از بیخ و بن است و این مسئله سبب شده تا او به شدت روی آمازون حساس شود.

توییت ترامپ علیه آمازون

در ماه آگوست سال قبل بود که ترامپ در نخستین اقدام خود توییتی را علیه آمازون منتشر نمود. او در این توییت گفت که آمازون در حال وارد آوردن آسیبی اساسی به خرده فروشی هایی است که مالیات پرداخت می کنند. شهرهای کوچک و بزرگ و ایالت ها در سرتاسر آمریکا در حال آسیب دیدن هستند و شغل های بسیاری از دست می روند. اقدامات ترامپ باعث افت ارزش سهام آمازون شده است.


بیشتر بخوانید: فراخوان پاوربانک های آمازون به دلیل احتمال احتراق باتری!


آیا آمازون مالیات پرداخت می کند؟

آمازون مالیات محصولات تولیدکنندگان مختلفی را که در فروشگاه مجازی خود به فروش می رساند پرداخت می کند، اما معامله های فروش مستقیم مابین افراد در بازارچه مجازی آمازون شامل پرداخت مالیات نمی شوند و همین مسئله باعث شده تا فشارهایی بر این شرکت وارد شود. همچنین ترامپ به دنبال مطرح کردن اتهاماتی به آمازون در حوزه انحصار طلبی و آسیب رساندن به فضای رقابت آزاد است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر