;
coinex

تاسیسات شرکت بوئینگ مورد حمله باج افزار WannaCry قرار گرفت!

براساس اطلاعات موجود، یکی از تاسیسات شرکت بوئینگ ، واقع در ایالت کارولینای شمالی در روز چهارشنبه مورد حمله باج افزارWannaCry  قرار گرفته است.

به گزارش تکراتو، به نظر می رسید که حملات باج افزارWannaCry  مهار شده باشند اما با این وجود هنوز هم احتمال وقوع این قبیل حملات سایبری وجود دارد. این حادثه مقامات کمپانی آمریکایی را به شدت نگران کرده است. چون علاوه بر توقف کار سایت مذکور، این نگرانی وجود دارد که با توجه به آلودگی نرم افزارهای خط تولید، امکان آلوده شدن ابزارهای مرتبط با تست های عملیاتی هواپیماها نیز وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند از هجوم باج افزارها در امان باشند؟


حمله باج افزار واناکرای WannaCry به تاسیسات شرکت بوئینگ

به لطف نقص های امنیتی در سیستم عامل ویندوز، باج افزار واناکرای در سال گذشته تعداد قابل توجهی از کمپانی ها، کسب و کارها و حتی رایانه های کاربران عادی را مورد حمله قرار داد و اطلاعات آنها را در ازای دریافت مبلغی غیر قابل دسترس کرده بود. واناکرای توانست در اولین موج حمله خود فعالیت بسیاری از مراکز حساس مانند بیمارستان ها، مراکز پستی و چند نیروگاه را در ۱۵۰ کشور دنیا مختل کند.

چندی پیش برای جلوگیری از این مشکلات و افزایش امنیت ویندوز، مایکروسافت چند وصله امنیتی برای پوشش حفره هایی که WannaCry از آنها برای نفوذ استفاده می کرد را عرضه نمود، اما به نظر می رسد این به روز رسانی ها چندان هم موثر نبوده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: seattletimes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر