;
coinex

دیدار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با بیل گیتس در سیاتل

ساعاتی پیش، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان با بیل و ملیندا گیتس موسسان بنیاد خیریه Bill and Melinda Gates دیدار کرد.

بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان که در چند ماه گذشته با تصمیم گیری‌های جنجالی، چهره نو اندیش و آوانگارد را از خود به نمایش گذاشته، در حال برگذاری یک سفر چند هفته‌ای به ایالات متحده آمریکا است. او پس از دیدار با چهره‌های سرشناس فرهنگی و سیاسی این کشور مانند هنری کیسینجر (Henry Kissinger)، جان کری (John Kerry)، جیم ماتیس (Jim Mattis) و دونالد ترامپ، با سردمداران تکنولوژی این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

بن سلمان ساعاتی پیش ملاقاتی با بیل گیتس (موسس شرکت مایکروسافت و بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس) در محل اقامات وی در شهر سیاتل داشت. در این جلسه، دو طرف به گفتگو درباره جنبه‌های همکاری بر پروژه‌هایی مشترک در زمینه گسترش تکنولوژی و فناوری ارتباطات و برنامه‌های آموزشی پرداختند.

هرچند هنوز اطلاعاتی در خصوص جزئیات این مذاکره و محورهای اصلی گفتگو منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که عربستان قصد دارد تا با ملاقات با غول‌های تکنولوژی جهان مانند جف بزوس (آمازون)، بیل گیتس، ساتیا نادلا (مایکروسافت) و سران شرکت بوئینگ، جایگزینی مناسب برای اقتصاد تک قطبی و نفت محور خود پیدا کرده و پس از به رسمیت شناختن حقوق زنان و نادیده گرفتن تعصبات کورکورانه و قدیمی حاکمان گذشته این کشور، جنگی جدید و تکنولوژیک در در خاورمیانه رهبری نماید.

نکته جالب اینجاست که ملاقات عربستان و آمریکا و امضای توافقامه‌های مدرن‌ترین دستاوردهای تکنولوژی جهان درست در زمانی صورت میپذیرد که جدی‌ترین و پرمخاطب‌ترین بحث در ایران، مسدود شدن و یا عدم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و حمایت از پیغام‌رسان‌های داخلی است!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر