;
coinex

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 (بخش اول)

نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 هفته گذشته کار خود را آغاز نموده و شرکت‌های معتبر جهان با نمایش نمونه‌های تولیدی و مفهومی خود در آن شرکت نموده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین اتومبیل های عرضه شده در این همایش خواهیم پرداخت.

نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک یا NYIAS یکی از همایش های معتبر و قدیمی صنعت اتومبیل سازی جهان بوده که به صورت منظم از سال ۱۹۰۰ میلادی در بخش منهتن (Manhattan) شهر نیویورک کشور ایالات متحده آمریکا برگزار می‌گردد. محل برگزاری این رویداد نیز که از اواخر ماه مارس آغاز می‌گردد، در حال حاضر Jacob Javits Convention Center است. در پی بررسی خودروهای معرفی شده در نمایشگاه‌های خودروی جهان در تکراتو، طی چند قسمت جداگانه به بررسی بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

پس از برگزاری دو نمایشگاه دیترویت و شیکاگو در ماه‌های گذشته که به طور مفصل به گزارش از آنها پرداختیم، نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2018 سومین رویداد صنعت خودروی سال در آمریکای شمالی بوده که اکثر خودروسازان معتبر جهان با ارسال نمونه‌هایی از اتومبیل‌های تولید انبوه جدید خود برای سال 2019 و یا طرح‌های مفهومی در آن حضور به هم رسانده‌اند. حاضرین در این همایش شامل نمونه‌هایی جدیدی از خودروهای محبوب و پرفروش مانند تویوتا RAV4 و نیسان آلتیما تا خودروهای مفهومی و تقویت شده‌ای مانند آئودی RS5 Sportback و پورشه 911 GT3 RS هستند.

در ادامه و طی چند نوشتار جداگانه درحالیکه بن سلمان ولیعهد عربستان در حال مذاکره با سران مایکروسافت و گوگل و آمازون برای گسترش تکنولوژی و فناوری در این کشور بوده و ایران درگیر بحث بسیار حیاتی فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷، نحوه عملکرد اپلیکیشن پولیک و منابع درآمد و امنیت و حفظ حریم شخصی روبیکا است، اندکی از این مطالب داغ فاصله گرفته و به معرفی و بررسی دیدین‌ترین، جذاب‌ترین و بهترین ماشین های به نمایش درآمده در این رویداد بین المللی خواهیم پرداخت.

آکورا RDX مدل 2019

آکورا (Acura) یکی از زیر مجموعه‌های شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا (Honda) است که از سال 1985 میلادی و همگام با سیاست ورود به بازار خودروهای لوکس ایالات متحده شرکت‌های ژاپنی مانند تویوتا/لکسوس و نیسان/اینفینیتی آغاز به کار کرد. آکورا RDX مدل 2019 نیز کراس اوور جدید این شرکت بوده که با طراحی ظاهری و داخلی جدید راهی نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2018 شده و به گفته مدیران این شرکت، آغازگر نسل جدیدی از محصولات این خودروساز خواهد بود.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

نسل سوم آکورا RDX ظاهری کشیده‌تر، پهن‌تر و کوتاه‌تر نسبت به مدل‌های پیشین داشته و با استفاده از تزئینات و امکانات مدرن، نمایی بسیار لوکس و اسپرت را از خود به نمایش می‌گذارد. پیشرانه اصلی استفاده شده یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو بوده که مشابه با نمونه استفاده شده در هوندا سیویک Type-R است. این موتور با تولید 272 اسب بخار هرچند نیروی کمتری نسبت به موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری نسل پیشین را تولید می‌کند، اما حداکثر گشتاور تولیدی آن افزایش یافته و به 280 پاوند بر فوت (معادل 380 نیوتون متر) رسیده است. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده بسیار مدرن 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. سیستم انتقال نیروی به هر چهارچرخ اختصاصی آکورا با نام SH-AWD نیز یکی از گزینه‌های سفارشی برای RDX 2019 خواهد بود.

تجهیزات و امکانات

تمامی محصولات آکورا در طی سال‌های گذشته از جدیدترین و مدرن‌ترین ابزار و امکانات صنعت خودرو سود برده و RDX مدل سال 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. از امکانات موجود در این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لامپ‌های LED
  • صندلی‌های با ساختار فولادی با قابلیت تنظیم در 16 جهت مختلف
  • صفحه نمایش رنگی لمسی با کیفیت بسیار بالای 10.2 اینچی
  • سیستم صوتی فوق حرفه سه بعدی با 16 بلندگو
  • هدآپ دیسپلی (HUD)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار (Forward Collision Warning)
  • سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)
  • سیستم ممانعت از خروج خودرو از جاده
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی
  • سقف پانورامای شیشه‌ای
  • پوشش‌ها و تزئینات چرمی و چوبی داخل کابین

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت مشخصی برای آکورا RDX 2019 اعلام نشده اما به نظر می‌رسد که این خودرو با رقم پایه‌ای در حدود 37.000 دلار (معادل 185 میلیون تومان با احتساب دلار 5.000 تومانی در زمان نگارش مطلب، بسیار ارزان‌تر از توسان یا اسپورتیج موجود در ایران) در تابستان سال جاری میلادی به عنوان مدل 2019 در دسترس مشتریان قرار گیرد.

آکورا RDX در ایران

با وجود قوانین غیرکارشناسی موجود، آکورا RDX 2019  با توجه به پیشرانه 2.0 لیتری و قیمت پایه کمتر از 40.000 دلار، مجوز ورود به بازار ایران را داشته و در صورت عرضه با قیمتی مابین 400 تا 420 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

آئودی RS5 Sportback مدل 2019

بخش تقویت خودروهای شرکت آئودی، Audi Sport با ارائه مدل RS5 Sportback که بر پایه مدل A5 Sportback ساخته شده، سعی در کسب جایگاهی در بین خودروهای اسپرت 4 در داشته و توانسته در بین بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 یک مکان را به خود اختصاص دهد.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

پیشرانه استفاده شده در آئودی RS5 Sportback بر خلاف موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری توربوی A5 Sportback یک نمونه 6 سیلندر خورجینی 2.9 لیتری با سیستم توربوی دوگانه (Twin Turbo) بوده که مشابه با نمونه استفاده شده در پورشه پانامرا 4S است. این موتور نیرویی در حدود 444 اسب بخار را تولید کرده و حداکثر گشتاوری برابر با 443 پاوند بر فوت (معادل 600 نیوتون متر) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیروی تولید شده نیز توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.

تجهیزات و امکانات

از تجهیزات رفاهی، سرگرمی، ایمنی و کمکی موجود که RS5 Sportback را به یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 تبدیل کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم فرمان هوشمند
  • دیسک‌های ترمز سرامیکی
  • صندلی‌های اسپرت RS
  • سیستم تعلیق هوشمند

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمتی برای RS5 Sportback اعلام نشده اما بنابر اعلام این شرکت، این خودروی اسپرت لوکس در نیمه دوم سال 2018 میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد. رقم پرداختی نیز چیزی در حدود 55.000 تا 60.000 دلار (مابین 275 تا 300 میلیون تومان) بوده و آن را به رقیبی برای تولیدات ب ام و، مرسدس بنز و پورشه آلمان تبدیل خواهد کرد.

آئودی RS5 Sportback در ایران

با توجه به موتور 2.9 لیتری، آئودی RS5 از لحاظ محدودیت حجم موتور قابلیت ورود به ایران را دارد. قیمت پایه نیز هرچند هنوز اعلام نشده اما با قیمت پایه 44.000 دلاری مدل استاندارد A5 و افزایش حداقلی 15.000 دلار برای مدل‌های اسپرت، این خودرو در رده خودروهای لوکس قرار گرفته و به طور عادی و رسمی توانایی عرضه در ایران را ندارد.

کادیلاک XT4 مدل 2019

شرکت آمریکایی کادیلاک در سال 2004 ورود خود به بازار شاسی بلندهای سایز کوچک و متوسط لوکس را با مدل SRX اعلام نمود. اما پس از آن نتوانست موفقیت چندانی در این کلاس بدنه را با وجود رقبای اروپایی و بعضا آسیایی به خود اختصاص دهد و SRX که در سال 2011 به XT5 تغییر نام داد، با وجود توانایی‌های نسبتا بالا و فروش مناسب بازار را به حریفان خود واگذار نمود. اما در سال جدید این شرکت با عرضه مدل XT4 مدل 2019 وارد رقابتی‌ترین عرضه کلاس‌های بدنه خودرو، شاسی بلند سایز کوچک شده است.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

بدنه کادیلاک XT4 مطابق با زبان طراحی جدید این شرکت بوده و علاوه بر ابعاد، تفاوت‌های بسیاری با هم خانواده سایز بزرگتر خود دارد. نمای جلویی شمایی اسپرت‌تر و قدرتمندتر را به نمایش گذاشته و بخش عقبی به گونه جدید و متفاوت طراحی شده است. طراحی داخلی نیز ساده اما مدرن بوده و از مواد اولیه با کیفیت بالا در ساخت آن استفاده شده است و نسبت به رقبا به خصوص در بخش عقبی محیطی بسیار بزرگ و جادار را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

تنها پیشرانه موجود برای XT4 2019 یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با سیستم پاشش سوخت مستقیم بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، نیرویی برابر با ۲۳۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۵۸ پاوند بر فوت (معادل ۳۵۰ نیوتون متر) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک با تکنولوژی Star/Stop و مدیریت بهینه مصرف سوخت در حالت استاندارد به چرخ‌های جلویی و به صورت سفارشی به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. مصرف سوخت نیز در مدل دیفرانسیل جلو برابر با 25 و 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل  9.4 و 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و بزرگراهی است.

امکانات و تجهیزات

ابزارها و تکنولوژی‌هایی که XT4 را به یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 تبدیل می‌کنند، عبارتند از:

  • نسخه جدید سیستم اطلاعاتی/سرگرمی کادیلاک با نام CUE
  • اتصال NFC برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • قابلیت شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • دوربین 360 درجه نمای اطراف

قیمت و زمان عرضه

کادیلاک XT4 مدل 2019 با قیمت پایه‌ای در حدود 36.000 دلار (معادل 180 میلیون تومان) به فروش خواهد رسید و از اواخر سال جاری میلادی به عنوان مدل 2019 در اختیار علاقمندان خودروهای شاسی بلند سایز کوچک قرار می‌گیرد.

کادیلاک XT4 در ایران

با وجود قرار گرفتن در رده خودروهای مجاز (قیمت کمتر از 40.000 دلار و موتور کوچک‌تر از 3.0 لیتر) به دلیل روابط تیره ایران و آمریکا، بازار داخلی از حضور یکی از بهترین شاسی بلندهای 2019 با ظاهر قدرتمند و پیشرانه کم مصرف محروم خواهد بود.

جنسیس G70 مدل 2019

جنسیس بخش تولید خودروهای لوکس مخصوص بازار آمریکای شمالی شرکت هیوندای کره جنوبی است که فعالیت خود را به عنوان یک برند مستقل از سال ۲۰۱۵ آغاز نمود. جنسیس G70 نسل جدید نیز با تکیه بر عواملی مانند پیشرانه استاندارد ۴ سیلندر توربو، سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب و موتور ۶ سیلندر خورجینی قدرتمند سفارشی و گیربکس ۶ سرعته دستی، علاوه بر توانایی برای قرار گرفتن در فهرست بهترین سدان های اسپرت 2019 یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 نیز به حساب می‌آید.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

جنسیس G70 پس از مدل‌های G80 (سایز متوسط) و G90 (پرچمدار) سومین سدان اسپرت این شرکت به حساب آمده و شباهت‌های بسیاری با مدل اسپرت جدید کیا استینگر (Kia Stinger) دارد. پیشرانه پایه این خودرو یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود 252 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 260 پاوند بر فوت (معادل 340 نیوتون متر) را دارد. پیشرانه قدرتمند سفارشی نیز یک نمونه 6 سیلندر خورجینی 3.3 لیتری تویین توربو با قدرت 365 اسب بخار و گشتاور 376 پاوند بر فوت (معادل 510 نیوتون متر) بوده که با استفاده از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک (با قابلیت تعویض به صورت دستی) یا 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقبی و یا هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.

امکانات و تجهیزات

از امکانات سرگرمی، رفاهی، ایمنی و کمکی رانندگی موجود در جنسیس G70 مدل سال 2019 میلادی می‌توان به نمونه‌های لیست زیر اشاره کرد:

  • ترمزهای ساخت شرکت Brembo با عملکرد بسیار بالا
  • تایرهای اسپرت ۴ فصل ساخت شرکت میشلن
  • رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی آلیاژی
  • روکش چرم با کیفیت بسیار بالای ناپا (Nappa) براص صندلی‌ها
  • سیستم صوتی حرفه‌ای Lexicon با ۱۵ بلندگو

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت مشخصی برای این سدان اسپرت لوکس اعلام نشده اما به نظر می‌رسد که مدل پایه مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با قیمتی در حدود 32.000 دلار (معادل 160 میلیون تومان) تا 50.000 دلار (معادل 250 میلیون تومان) برای مدل مجهز به پیشرانه 6 سیلندر خورجینی با تمامی امکانات ممکن به فروش برسد. زمان عرضه نیز بنا بر اعلام قبلی، تابستان سال 2018 میلادی اعلام شده است.

جنسیس G70 مدل 2019 در ایران

مدل پایه مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با توجه به عدم تجاوز از مرز 40.000 دلار، توانایی ورود به ایران را داشته و در صورت ورود با رقمی در حدود 400 میلیون تومان، یکی از بهترین سدان‎‌های لوکس و اسپرت بازار خواهد بود.

هوندا اینسایت 2019

نزدیک به 2 دهه از ورود هوندا اینسایت به عنوان اولین خودروی سبک وزن هیبریدی و کم مصرف با بازارهای جهانی می‌گذرد. سال گذشته نمونه مفهومی این خودرو در نمایشگاه‌های خودرو به معرض تماشای عموم گذاشته شد که در نوشته‌ای جداگانه به معرفی و بررسی آن (معرفی و مشخصات هوندا اینسایت ۲۰۱۹ (Insight)، خودروی هیبریدی جدید هوندا) در تکراتو پرداختیم. مدل تولید انبوه آن نیز که هفته گذشته به نمایش عمومی درآمد، به یکی از جذابترین نمونه های کم مصرف نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2018 تبدیل شده است.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

پیشرانه این خودرو یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری چرخه اتکینسون با باتری‌های یون لیتیومی بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۵۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۹۷ پاوند بر فوت (معادل 267 نیوتون متر) را دارد. با این حساب اینسایت 2019 نیروی بیشتری را نسبت به رقبای هیبریدی خود (هیوندای آیونیک با ۱۳۹ اسب بخار و تویوتا پریوس با ۱۲۱ اسب بخار) در اختیار راننده قرار خواهد داد. مصرف سوخت میانگین 55 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) این خودرو را به یکی از کم مصرف ترین اتومبیل های بازار تبدیل خواهد کرد.

تجهیزات و امکانات

از امکانات موجود در هوندا اینسایت 2019 می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های فهرست زیر اشاره نمود:

  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • ترمز خودکار کمکی
  • هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده
  • سیستم ممانعت از خروج خودرو از جاده
  • سیستم درک علائم و تابلوهای راهنمایی
  • دوربین 360 درجه نمای اطراف
  • لامپ‌های LED
  • صفحه نمایش 8 اینچی لمسی رنگی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control)
  • سانروف الکتریکی
  • قابلیت به اشتراک گذاری اینترنت 4G و LTE در داخل کابین (هات اسپات)
  • رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی

قیمت و زمان عرضه

قیمت رسمی هوندا اینسایت 2019 هنوز اعلام نشده اما با توجه به مبلغ پرداختی برای رقبا، این خودرو با پرداخت مبلغی مابین 25.000 تا 30.000 دلار (مابین 125 تا 150 میلیون تومان) در اوایل تابستان سال جاری راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

هوندا اینسایت 2019 در ایران

با توجه به ورود محصولات جدید هوندا و خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی (PHEV) به بازار ایران مانند میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018، قیمت پایه معقول و موتور کوچک، احتمال عرضه این خودرو در بازارهای داخلی نیز وجود داشته و در صورت ورود و عرضه به قیمتی در حدود 200 میلیون تومان، رقیبی جدی برای نمونه‌های آسیایی مانند تویوتا کرولا، تویوتا پریوس، کیا سراتو و هیوندای النترا خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


مشخصات فنی بهترین ماشین های نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 در یک نگاه

حجم موتور تعداد سیلندر قدرت* گشتاور** زمان عرضه قیمت پایه**
RDX ۲.۰ ۴ توربو ۲۷۲ ۳۸۰ تابستان ۲۰۱۸ ۱۸۵
RS5 ۲.۹ ۶ توربو ۴۴۴ ۶۰۰ نیمه دوم ۲۰۱۸ ۳۰۰
XT4 ۲.۰ ۴ توربو ۲۳۷ ۳۵۰ سه ماه آخر ۲۰۱۸ ۱۸۰
G70 ۲.۰ ۴ توربو ۲۵۲ ۳۴۰ تابستان ۲۰۱۸ ۱۶۰
Insight ۱.۵ ۴ هیبریدی ۱۵۱ ۲۶۷ تابستان ۲۰۱۸ ۱۲۵

* اسب بخار
**نیوتون متر
***میلیون تومان

گالری تصاویر بهترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی نیویورک 2018

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر