;
coinex

بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو (Huawei P20 Pro) از نگاه DxOMark

بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو (Huawei P20 Pro) که توسط DxOMark انجام شده، یک بررسی جامع و کامل بوده که به همه جنبه‌های آن توجه شده است. هواوی با ساخت دوربین سه گانه، نهایت نوآوری و خلاقیت خود را در این دستگاه به نمایش گذاشته است.

هواوی P20 پرو جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی تولیدکننده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند است؛ محصولی که در زمینه‌ی تکنولوژی دوربین کاملا منحصر به فرد بوده و با امتیازی که از DxOMark به عنوان مرجع جهانی بررسی دوربین کسب کرده، جایگاه برترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. با تکراتو همراه باشید تا نگاهی تخصصی به جزئیات دوربین سه گانه هواوی P20 پرو داشته باشیم.

بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو

در همین ابتدای امر باید بگوییم که هواوی در ساخت دوربین سه‌گانه هواوی P20 پرو تنها به اضافه کردن یک دوربین دیگر به سیستم فعلی دوربین‌های دوگانه خود اکتفا نکرده است، بلکه دوربین این دستگاه از جنبه‌های مختلفی برتر از سایر رقباست.

بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو
دوربین سه گانه Huawei P20 Pro: دوربین اصلی در مرکز، ماژول تک رنگ در پایین (سمت چپ در این تصویر) و ماژول تله در بالا (سمت راست تصویر) است
  1. اندازه‌ی سنسور دوربین این دستگاه 1/1.78 اینچ بوده که به طرز عجیبی بزرگ است و تقریبا دو برابر سنسور 1/2.55 اینچی دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 است. همچنین با وجود اینکه دهانه دیافراگم دوربین اصلی هواوی P20 پرو با f/1.8 کمی کوچکتر از دهانه دیافراگم گلکسی اس 9 است؛ اما این دوربین پرچم‌دار هواوی می‌تواند حدودا 20 درصد بیشتر از رقبای خود نور محیط را ثبت کند. برای دستیابی به این مهم، سنسور لنز تک رنگ (سیاه و سفید) پی 20 پرو نیز با جذب فوتون‌های نوری فراوان، کمک شایانی به دوربین اصلی می‌کند.
  2. دوربین اصلی هواوی P20 پرو از یک ساختار بایر (سنسور تشکیل عکس رنگی) چهارگانه استفاده می‌کند که شمارش پیکسلی آن در مجموع به 40 مگاپیکسل می‌رسد. خروجی این دوربین در بخش‌های اطلاعاتی 2 در 2 پیکسل جمع آوری می‌شود که نهایتا تصویری 10 مگاپیکسلی از این دوربین بدست می‌آید.
  3. فاصله کانونی دوربین این دستگاه 80 میلی‌متر است و ضمنا لنز تله‌ی استفاده شده در دوربین هواوی P20 پرو بزرگ‌نمایی یا زوم بیشتر از 2 برابر، درست به مانند آنچه در جدیدترین آیفون‌های اپل و گلکسی‌های سامسونگ مشاهده می‌کنیم را ارائه می‌دهد. این دستاورد نیز به لطف دوربین سوم در این محصول حاصل شده است، زیرا دوربین اصلی و دوربین تک رنگ 20 مگاپیکسلی در این محصول به تنهایی می‌توانند زوم اپتیکال 2 برابر را به کاربران ارائه کنند و حالا با اضافه شدن این لنز تله‌ قدرتمند به این مجموعه، تصاویر تله هم زوم اپتیکال بیشتری دارند و همچنین خروجی تصاویر تله نیز با کیفیت 10 مگاپیکسل هستند.

همانطور که در محصولات رده‌بالای پیشین هواوی شاهد بوده‌ایم، دوربین تک رنگ در این مجموعه چند هدف را دنبال می‌کند: یکی اینکه به تخمین عمق تصویر برای ایجاد افکت بوکه کمک می‌کند و همچنین نویز کم و جزئیات بالای دوربین تک رنگ (سیاه و سفید) موجب می‌شود که در کیفیت تصاویر در حالت بزرگ‌نمایی و یا کمبود نور، افزایش یابند.

ویژگی‌های دوربین هواوی پی 20 پرو:

  • اولین دوربین سه‌گانه جهان
  • دوربین اصلی: 40 مگاپیکسل، سنسور سه رنگ (RGB) با اندازه‌ی 1/1.73 اینچ و ساختار بایر چهارگانه (آبی، قرمز و دو رنگ سبز)، اندازه‌ی دیافراگم f/1.8 و فاصله‌ی کانونی 27 میلی‌متر
  • دوربین ثانویه: 20 مگاپیکسل، سنسور تک رنگ با اندازه‌ 1/2.78 اینچ، اندازه‌ دیافراگم f/1.6 و فاصله‌ی کانونی 27 میلی‌متر
  • دوربین تله: 8 مگاپیکسل، سنسور رنگی (RGB) با اندازه‌ی 1/4.4 اینچ، اندازه‌ دیافراگم f/2.4 و فاصله‌ی کانونی 80 میلی‌متر به تثبیت کننده‌ نوری تصاویر
  • حالت دیافراگم به صورت پیش‌فرض، فاصله کانونی: 55 میلی‌متر
  • دوربین اصلی مجهز به فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز (PDAF)
  • فیلم‌برداری 4K
  • فیلم‌برداری فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه در رزولوشن 720p
  • نمایشگر 6.1 اینچی با رزولوشن 2240 در 1080 پیکسل
  • چیپست پردازنده‌ی کایرن 970

بررسی اولیه

با امتیاز کلی 109 که دوربین هواوی P20 پرو در آزمون DxOMark به دست آورده، این محصول رکورد تازه‌ای را در میان گوشی‌های هوشمند به نام خود ثبت کرده و توانسته با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی از جمله آیفون 10، گوگل پیکسل 2 و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس با اختلافی نزدیک به 10 امتیاز در جایگاه نخست لیست برترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.

بخش مهمی از این اختلاف در بخش عکسبرداری برای P20 بدست آمده است؛ جایی که دوربین این دستگاه به کسب امتیاز فوق‌العاده‌ی 114 توانسته کاملا با رقبای خود فاصله ایجاد کند. یک سنسور بزرگ در دوربین اصلی به علاوه‌ یک سنسور سیاه و سفید توانایی بسیار خوبی در عکس‌برداری در نور کم برای این دوربین را ایجاد کرده و همچنین پویایی تصاویر نیز به طرز چشمگیری بهبود یافته‌ است.

دوربین تک رنگ باکیفیت در کنار لنز تله 80 میلی‌متری در هواوی P20 پرو بهترین عملکرد را در بزرگنمایی یا زوم تصاویر ایجاد کرده‌ که نظیر آن تا به امروز در هیچ گوشی هوشمندی مشاهده نشده است. این لنز تک رنگ همچنین در ایجاد تصاویر با افکت بوکه بسیار عالی نیز موثر است.

دوربین هواوی پی 20 پرو در زمینه‌ فیلمبرداری نیز به هیچ وجه کمبودی ندارد. به لطف تثبیت کننده‌ بسیار خوب، فوکوس خودکار کم نقص و نویز بسیار پایین تصاویر در بررسی فیلمبرداری نیز این دوربین امتیاز 98 را بدست آورده که با اختلاف اندک در این بخش نیز با کنار زدن گوگل پیکسل 2 جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. تمامی این موارد دوربین هواوی P20 پرو را به برترین دوربین گوشی هوشمند موجود در بازار تبدیل کرده است.

محیط با نور زیاد

دوربین هواوی P20 پرو در شرایط نور بسیار خوب، مانند نور روز، تصاویری بسیار عالی ثبت می‌کند. شفافیت و دامنه‌ پویایی تصاویر عکس‌های ثبت شده با دوربین این دستگاه در مقایسه با رقبا کم نظیر است و با این ویژگی، پرچم‌دار جدید هواوی را به یک محصول ایده‌آل برای عکاسی در شرایط نوری با کنتراست بالا تبدیل شده است.

دوربین هواوی P20 پرو در شرایط نور بسیار خوب، مانند نور روز، تصاویری بسیار عالی ثبت می‌کند
در نور درخشان روز، دوربین P20 Pro تصویری با کیفیت عالی، با رنگ های دلپذیر، جزئیات خوب و نویز بسیار پایین ارائه می دهد.

تصاویر ثبت شده در این شرایط همگی بافت و جزئیات فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توان گفت کنترل نویز این دوربین آن قدر خوب است که حتی در فضاهای تک رنگ مانند آسمان نیز هیچ نویزی مشاهده نمی‌شود.

سیستم فوکوس خودکار دوربین P20 پرو تحت هر شرایطی بسیار خوب، قابل اتکا و بدون اشکال عمل می‌کند. همچنین پردازش رنگ‌ها نیز معمولا به خوبی انجام می‌گیرند و تنها در برخی مواقع رنگ‌ها به سمت نارنجی یا صورتی میل پیدا می‌کنند. ضمنا در چند مورد از تصاویر که کنتراست نور محیط بسیار زیاد بود، اشباع رنگ‌ها کمی افت پیدا کرد و در برخی نقاط تصویر هاله مشاهده شد.

محیط با نور کم و عکاسی با فلاش

به لطف سنسور غیرمعمول و بزرگ دوربین اصلی Huawei P20 Pro که پیش از این نیز در مورد آن صحبت کردیم، نویز تصاویر ثبت شده با دوربین این دستگاه فوق‌العاده پایین بوده و به همین دلیل این گوشی هوشمند بهترین گزینه‌ی شما برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط نور ضعیف و در محیط‌های در بسته است.

در مقایسه تصاویر زیر که با پرچم‌دار هواوی در کنار آیفون 10 و گوگل پیکسل 2 صورت گرفته، می‌بینید که P20 پرو در نور شب جزئیات بسیار بیشتری را ثبت کرده و همچنین این تصویر، نویز کمتری در مقایسه با دو تصویر دیگر دارد. (با کلیک کردن بر روی تصاویر آنها را در اندازه واقعی خود ببینید)

تعادل نور سفید خودکار حتی در این شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد خوبی داشته و تصویر ثبت شده نوردهی کاملا قابل قبولی دارد. پردازش رنگ‌ها در نور کم نیز به خوبی انجام گرفته و این نکته موجب می‌شود در هر شرایط نوری بتوانید گوشی خود را بردارید و با خیال راحت عکس بگیرید.

استفاده از فلش دوربین هنگام عکاسی با گوشی‌های هوشمند، عموما نتیجه‌ خوبی به همراه ندارد، اما متخصصین DxOMark معتقدند که دوربین هواوی P20 پرو در این زمینه نیز بهترین است. تصاویری که همراه با فلش دوربین این دستگاه ثبت شده‌اند، نوردهی و جزئیات خوب و تکرار شونده‌ای داشته و همچنان نویز این تصاویر بسیار پایین است. در واقع برای اولین بار هنگام عکاسی با یک گوشی هوشمند به معنای واقعی می‌توانید عکاسی با فلاش پرچم‌دار هواوی را به عنوان یک گزینه‌ی مناسب در نظر داشته باشید.

زوم و بوکه

هواوی برای دستیابی به یک زوم فوق‌العاده در گوشی پی 20 پرو دو رویکرد را به کار بسته است. اولی لنز تله‌ قدرتمند این دستگاه با فاصله‌ی کانونی 80 میلی‌متری است که در هنگام زوم دوردست به کار گرفته می‌شود و دیگری ترکیب سنسور اصلی و رنگی دوربین با سنسور تک رنگ و با کیفیتی است که با فاصله‌ی کانونی بین 50 تا 60 میلی‌متری در زوم فواصل متوسط به کار می‌رود. تفاوت این دو نوع زوم را به خوبی می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

در بررسی دوربین هواوی P20 پرو می‌توان به خوبی می‌توان دریافت که زوم یا بزرگنمایی آن را به محصولی کاملا بی‌رقیب تبدیل کرده است. جزئیات تصاویر ثبت شده با زوم دوربین این دستگاه برای یک گوشی هوشمند بی‌نظیر است. به ویژه اینکه تصاویر چه در زوم متوسط و چه در زوم دوردست در هر شرایط نوری، نویز بسیار کمی دارند و بدون شک دوربین هواوی پی 20 پرو در این نوع عکاسی با اختلافی فاحش از رقبای خود پیش است.

دوربین هواوی P20 پرو حتی در بزرگنمایی 4x نیز جزئیات را به خوبی ارائه می‌دهد (تصویر کراپ شده از زوم دوردست)
دوربین هواوی P20 پرو حتی در بزرگنمایی 4x نیز جزئیات را به خوبی ارائه می‌دهد (تصویر کراپ شده از زوم دوردست)

دوربین دوم و تک رنگ در این دستگاه همچنین به ثبت تصاویر بوکه بسیار خوب، کمک شایانی کرده است. تشخیص عمق محیط که به کمک این دوربین تک رنگ انجام می‌گیرد، فوق‌العاده دقیق بوده و سوژه با کمترین خطا و طبیعی‌ترین حالت از پس‌زمینه مجزا شده است. دوربین این پرچم‌دار جدید هواوی علاوه بر تار کردن پس‌زمینه، فضای جلوی سوژه را نیز تار می‌کند تا یک تصویر بوکه با کیفیتی نزدیک به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR به کاربران ارائه کند. متخصصین DxOMark در زمینه‌ی ثبت تصاویر بوکه نیز دوربین P20 پرو هواوی را به عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند حال حاضر معرفی کرده‌اند.

امتیازات DxOMark در بررسی دوربین هواوی پی 20 پرو

با مجموع امتیاز عکس‌برداری 114 که دوربین هواوی P20 پرو در آزمون DxOMark بدست آورده، جایگاه برترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده و با اختلاف زیاد برترین دوربین عکاسی موبایل محسوب می‌شود. این امتیاز کلی، از مجموع امتیاز بخش‌هایی که در بررسی جنبه‌های گوناگون و عملکرد این دوربین در شرایط نوری مختلف بدست آمده، محاسبه شده است. در ادامه توضیحات هر یک از این بخش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

نوردهی و کنتراست (93)

در بررسی دوربین هواوی P20 پرو در زمینه‌ی نوردهی، مشخص شد که این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد. نوردهی سوژه‌ی مورد نظر در شرایط مختلف نوری حتی در نور بسیار کم، دامنه‌ پویایی بسیار خوبی دارد و رقبای مستقیم این دستگاه فاصله‌ی زیادی با آن دارند. این ویژگی‌ها به ویژه در شرایط نوری که کنتراست نور محیط بسیار زیاد است، خود را بیشتر نشان می‌دهد و جزئیات فوق‌العاده‌ای را در بخش‌های روشن منظره به تصویر می‌کشد.

همانطور که در تصاویر زیر به راحتی می‌توانید مقایسه کنید، هواوی P20 پرو در شرایطی که نور پس‌زمینه‌ محیط زیاد بوده، عملکرد عالی داشته است. دوربین پی 20 پرو نوردهی بر روی سوژه را خیلی خوب انجام داده و در عین حال جزئیات زیادی از همین پس‌زمینه‌ روشن را ثبت کرده است.

همان طور که می‌بینید در تصویر ثبت شده با آیفون 10، نوردهی روی سوژه خوب انجام شده، اما پس‌زمینه‌ی پر نور تصویر تقریبا محو شده است. گوگل پیکسل 2 نیز در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته، اما همچنان با پرچم‌دار هواوی فاصله‌ی معناداری دارد.

نمونه‌ تصویر زیر در استودیو و با 1 لوکس نور (حدودا برابر با یک نور شمع) ثبت شده است. در این شرایط نوری افراطی نیز دوربین هواوی P20 پرو توانست تصویری کاملا قابل رویت را ثبت کند؛ هرچند که این تصویر کمی تاریک است.

نمونه‌ تصویر زیر در استودیو و با 1 لوکس نور (حدودا برابر با یک نور شمع) ثبت شده است. در این شرایط نوری افراطی نیز دوربین هواوی P20 پرو توانست تصویری کاملا قابل رویت را ثبت کند؛ هرچند که این تصویر کمی تاریک است.
تصویر گرفته شده با دوربین هواوی پی 20 پرو با 1 لوکس نور

پردازش رنگ (85)

در بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو به خوبی می‌توان دید که این دوربین در شرایط نوری شدید فضای باز، نور محیط‌های بسته و حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف که دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند در پردازش رنگ‌ها دچار چالش می‌شوند، آن‌ها را خیلی خوب پردازش می‌کند.

همچنین سیستم خودکار تعادل نور سفید در این محصول نیز تقریبا در تمامی شرایط نوری عملکرد دقیقی داشته و با تغییرات نوری، منطبق می‌شود. از طرف دیگر در برخی مواقع، تمامی جزئیات رنگی دقیق ثبت نمی‌شوند و گاهی اشباع رنگ‌ها کمی کاهش می‌یابد. به عنوان مثال در نور شدید، گاهی رنگ‌ها به سمت صورتی یا نارنجی متمایل می‌شوند. هرچند که فکر نمی‌کنیم شما در روزمره بتوانید این اشکالات کوچک را تشخیص دهید.

رنگ‌ها در شرایط نوری ضعیف نیز همچنان به خوبی پردازش می‌شوند. نمونه‌ی آن را می‌توانید در تصاویر زیر که با نور مصنوعی و در محیط داخلی ثبت شده‌اند مشاهده کنید (با کلیک بر روی تصاویر آنها را در اندازه واقعی خود ببینید).

فوکوس خودکار (98)

سیستم فوکوس خودکار دوربین هواوی پی 20 پرو در تمامی شرایط نوری عملکرد بسیار خوبی دارد و موفق شده امتیاز 98 را در این زمینه بدست آورد که یکی از بهترین امتیازها در میان گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. فوکوس خودکار این دوربین بسیار سریع و دقیق بوده و نتایج تکرار شونده‌ی بسیار خوبی در شرایط نور مختلف ارائه می‌کند.

همان‌طور که در گراف زیر مشاهده می‌کنید، فوکوس خودکار P20 پرو در کمترین زمان نتایج بسیار دقیقی ارائه می‌دهد، حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف (20 لوکس نور) این نتایج هم برای وقفه‌ی کوتاه و هم برای وقفه‌ی بلند صادق است.

فوکوس خودکار P20 پرو در کمترین زمان نتایج بسیار دقیقی ارائه می‌دهد
عملکرد فوکوس خودکار دوربین هواوی پی 20 پرو با نور 20 لوکس

بافت تصویر (72) و نویز (79)

به لطف سنسور تصویر بزرگ‌تر از معمول که در دوربین هواوی P20 پرو بکار گرفته شده، این محصول در زمینه کاهش نویز و افزایش جزئیات تصویر، عملکرد بسیار خوبی دارد. این دو پارامتر با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند و سیستم پردازش تصویر دوربین P20 پرو می‌تواند تعادل خوبی میان آن‌ها برقرار کند.

البته این سیستم پردازشی تمرکز بیشتری بر روی کاهش نویز داشته و در نتیجه نویز تصاویر ثبت شده با این محصول در تمام شرایط نوری بسیار پایین است و به همین دلیل امتیاز دوربین پرچمدار جدید هواوی در بخش کاهش نویز نیز یکی از بهترین‌هاست.

دوربین هواوی P20 پرو در عین حال که نویز تصاویر را به حداقل می‌رساند، قادر است بافت تصویر را نیز به خوبی پردازش کند. اگر تصاویر ثبت شده در نور زیاد را از نزدیک و با وسواس مورد بررسی قرار دهید، ممکن است شاهد کمی از دست رفتن جزئیات تصویر باشید؛ اما در مجموع پرچم‌دار جدید هواوی هیچ کمبودی در ثبت جزئیات تصویر تحت هر شرایط نوری ندارد. با دقت در نمونه تصاویر زیر بهتر متوجه خواهید شد که چرا دوربین هواوی P20 پرو بهترین گوشی هوشمند جهان در زمینه برقراری تعادل میان حذف نویز و حفظ بافت تصویر است.

اگر به تصاویر پرتره زیر که در نور شب ثبت شده‌اند نیز دقت کنید، خواهید دید که پرچمدار جدید هواوی جزئیات بسیار زیادی را ثبت کرده؛ اما کیفیت، افت چندانی نداشته است. به همین دلیل هواوی P20 پرو ایده آل ترین گزینه فعلی در میان گوشی های موبایل برای ثبت تصاویر پرتره در نور کم نیز به شمار می‌رود.

پرتره شب دوربین Huawei P20 Pro
پرتره شب دوربین Huawei P20 Pro

کنترل انحرافات تصویری (71)

هاله ها و انحرافات غیرطبیعی تصویری عموما به خوبی توسط دوربین هواوی پی 20 پرو کنترل می‌شوند؛ هرچند که برخی از خطوط و انحرافات مانند الگوهای مویر -همان خطوط رنگی که معمولا هنگام عکسبرداری از تلویزیون یا مانیتور در عکس ها مشاهده می شوند- در تصاویر گرفته شده با دوربین P20 پرو در حالت HDR نیز بعضا به چشم می‌خورند.

مانند تصویر تابلوی راهنمایی که در ادامه آمده است. همچنین مقداری هاله نوری و انحراف رنگی نیز با نگاه نزدیک به تصاویر زیر مشخص می‌شوند. اما بازهم می‌گوییم که برای تشخیص این نقص‌های بسیار کوچک، باید با سختگیری و از نزدیک به این تصاویر نگاه کنید. بر روی تصاویر کلیک کنید تا جزئیات را به خوبی ببینید.

فلش (92)

فلش LED در گوشی‌های هوشمند معمولا برای شرایط اضطراری کاربرد دارند. هرچند که اگر در هنگام عکاسی ناچار به استفاده از فلاش دوربین شوید، هواوی P20 پرو بهترین نتیجه ممکن را به شما ارائه خواهد داد. عملکرد فلش دوربین این دستگاه تاثیر چندانی بر انحراف نوری، تعادل نور سفید، پردازش رنگی و وضوح سوژه ندارد. به علاوه، نویز عکس ها و جزئیات تصویر نیز در زمان استفاده از فلاش به خوبی کنترل می شوند.

از طرف دیگر در برخی از عکس های ثبت شده با فلاش، برخی رنگها سایه دار می‌شوند و گاهی پردازش دوربین برای از بین بردن قرمزی رنگ چشم نیز عملکرد مناسبی ندارد. جالب اینجاست که تصویر ثبت شده در نور محیطی که حدود 5 لوکس باشد، هیچ تفاوتی با عکس گرفته شده در نور محیطی که صفر لوکس باشد، ندارد.

زوم (73)

همانطور که به شما گفتیم، دوربین هواوی P20 پرو بهترین زوم یا بزرگنمایی را در میان گوشی های هوشمند امروزی دارد. این دستاورد به لطف ترکیب هوشمند زوم دیجیتال با زوم لنز تله 80 میلی متری بدست آمده است. با استفاده ترکیبی از هر سه ماژول دوربین P20 پرو در زوم متوسط، جزئیات بسیار زیادی ثبت می‌شوند، حتی با زوم فاصله زیاد نیز این محصول عملکرد خوبی دارد و به راحتی برتری خود را در مقایسه با رقبای مهمش به رخ می‌کشد. تنها نقطه ضعف عملکرد زوم پرچمدار هواوی، ناپایداری فوکوس خودکار و تعادل رنگ سفید در برخی مواقع است.

تصاویر زیر در نور روشن روز و با زوم متوسط گرفته شده تا بتوانید تفاوت عملکرد پرچمدار هواوی با دو رقیب جدی آن یعنی آیفون 10 و گوگل پیکسل 2 را بهتر درک کنید. همانطور که می‌بیند، آیفون 10 جزئیات بسیار کمتری را ثبت کرده است؛ اما به لطف بهرمندی از زوم اپتیکال، نتیجه قابل قبولی را ارائه می‌کند. از آنسو،گوگل پیکسل 2 که تنها یک لنز دوربین دارد، به وضوح، جزئیات کمتری را در مقایسه با دو دستگاه دیگر به تصویر کشیده است.

همین آزمون مقایسه ای با زوم فاصله زیاد و در شب نیز انجام گرفت. حتی در نور کم نیز همانطور که مشاهده می‌کنید، دوربین هواوی P20 پرو می‌تواند جزئیات را به خوبی ثبت کند و در عین حال نویز تصویر را نیز کنترل می‌کند. هر دوی این مقایسه ها نشان دهنده اختلاف معنادار دوربین پرچمدار هواوی با رقبای خود است.

بوکه (70)

امتیاز 70 که P20 پرو برای ثبت تصاویر بوکه کسب کرده، بیشترین امتیازی است که یک گوشی هوشمند تا به امروز برای عکس‌های با پس زمینه تار بدست آورده است. برای ثبت این تصاویر می‌توانید از سه فاصله کانونی 27، 55 و 88 میلی متر به دلخواه استفاده کنید و توجه داشته باشید در این آزمون از تنظیم پیش فرض با فاصله کانونی 55 میلی متری استفاده شده است.

همانطور که در نمونه عکس های زیر می‌بینید، تخمین عمق تصویر بسیار خوب صورت گرفته و مرز بین سوژه و پس زمینه نیز به زیبایی تفکیک شده است. ضمنا همانطور که پیش از این اشاره شد، دوربین پرچمدار جدید هواوی همانند یک DSLR حرفه‌ای، علاوه بر پس زمینه، فضای جلوی سوژه را نیز تشخیص داده و تار می‌کند. این ویژگی نقطه تمایز حالت عکاسی بوکه در هواوی P20 پرو با تمامی رقبای خود است. البته به عنوان یک نقطه ضعف می‌توان گفت که تعادل نور سفید در تصاویر بوکه ثبت شده، همیشه در یک سطح نیست.

نکته مثبت دیگری که در بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 دیده می‌شود، در مورد عکس های بوکه این دستگاه است که کیفیت خوب آنها حتی در فضای بسته و شرایط نوری ضعیف نیز برتری آن را نسبت به رقبا نشان می‌دهد. در قیاس با رقبا، نویز این تصاویر بسیار پایین است.

امتیاز بخش فیلمبرداری

هواوی P20 پرو در بخش فیلمبرداری، امتیاز 98 را بدست آورده که این محصول را به برترین دوربین گوشی هوشمند برای ثبت تصاویر ویدئویی تبدیل کرده است؛ هرچند که اختلاف امتیاز این بخش با رقبای خود به اندازه‌ی بخش عکاسی فاحش نیست.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال ۲۰۱۷


امتیاز فیلمبرداری از امتیاز زیرگروه های این بخش برای پرچمدار هواوی محاسبه شده که به شرح زیر است: نوردهی 82، پردازش رنگ 89، فوکوس خودکار 98، بافت تصویر 58، کنترل نویز 83، کنترل انحرافات تصویری 82 و تثبیت کنندگی (لرزشگیری) 94.

عملکرد دوربین هواوی P20 پرو در زمینه فیلمبرداری بصورت کلی، واقعا عالی است. دوربین فیلمبرداری این محصول به تثبیت کننده نوری یا اپتیکال مجهز نیست و در این بخش باید به لرزشگیر الکترونیکی (EIS) هواوی اکتفا کنید، هرچند که حتی در این زمینه نیز کمی بهتر از گوگل پیکسل 2 عمل می‌کند.

به لطف سنسور تصویر بزرگ دوربین پرچمدار جدید هواوی، نویز کلیپ های ویدیویی این دوربین بسیار پایین است. این دستگاه همچنین همانند بخش عکاسی، در زمینه برقراری تعادل میان کاهش نویز و ثبت جزئیات در زمان فیلمبرداری نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

از نقاط ضعف بخش فیلمبرداری دوربین هواوی P20 پرو نیز می‌توان به انحرافات تصویری در مواجه با تغییرات نوری و از دست رفتن جزئیات تصویر در مواجه با نور شدید اشاره کرد.

دوربین سه گانه ؛ برگ برنده هواوی پی 20 پرو

در چند وقت اخیر به این موضوع عادت کرده بودیم که دوربین گوشی های هوشمند جدید کمی نسبت به محصولات پیش از خود، پیشرفت داشته باشند؛ اما نتایج آزمون ها و تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین هواوی P20 پرو نشان می‌دهند که با محصولی از آینده روبرو هستیم و پرچمدار هواوی، یک نسل از رقبای خود پیشی گرفته است.

با بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو می‌توان گفت که دوربین این دستگاه بزرگترین نوآوری چند وقت اخیر در زمینه عکاسی با گوشی های هوشمند بوده و حقیقتا یک برگ برنده برای کمپانی هواوی محسوب می‌شود.

هواوی P20 پرو به یک دوربین همه فن حریف مجهز شده و محصولی است که علاوه بر قابلیت عکاسی بسیار خوب در نور کم، زوم فوق العاده ای دارد و همچنین تصاویر بوکه چشم نوازی ثبت می‌کند. چنین محصولی به راحتی رقبای مشهور خود را پشت سر گذاشته است. اگر بدنبال برترین دوربین در میان گوشی های هوشمند هستید، جستجو را متوقف کنید و در انتظار خرید گوشی Huawei P20 Pro باشید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: dxomark

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    کایرین ۹۷۰از اسنپدراگون 835بالاتره حالا هواوی از هرنظر قدرت گرفته از ساختش تا دوربینش که با لومیا مساویه

    پاسخ

    واقعا که با این مشخصات سخت افزاری و امکانات خاص و جالبی که هوآوی برای این پرچمدار گذاشته محشره فقط تنها چیزی که به دلم نمیشینه طراحی این محصوله که همانند اپل طراحی کرده اما بجز طراحی از همه لحاظ واقعا بینظیر و عالیه

    پاسخ