;
coinex

بررسی تکلیف تلگرام در ایران ؛ آیا تلگرام راهزن است؟!

این روزها خبرهای متفاوتی در مورد فیلترینگ تلگرام در کشور شنیده می شود اما فعلا تکلیف تلگرام در ایران مشخص نیست و هنوز یک پیام رسان غالب است.

به گزارش تکراتو، خبرهای متفاوتی در مورد فیلتر شدن تلگرام در سال 97 وجود دارد اما هنوز زمان این فیلترینگ مشخص نیست اما به نظر می رسد که این فیلترینگ دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. پیش از این نیز بروجردی اعلام کرده بود که پایان فروردین 97 پایان دسترسی به تلگرام خواهد بود.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر تلگرام در ایران حتمی است؟


صحبت های دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد فیلترینگ تلگرام

دبیر شورای عالی فضای مجازی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی توضیحاتی را در خصوص پیام‌رسان تلگرام و آینده شبکه ملی اطلاعات مطرح کردند. ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با تلگرام اظهار داشت که تلگرام در هیچ کشوری به جز ایران پیام رسان غالب نیست. به گفته وی تلگرام به صورت رسمی اعلام کرده که قصد دارد یک سکوی اقتصادی باشد و به نظر می رسد که هدف تلگرام تضعیف پول ملی ایران است.

وی در مورد ارز گرم تلگرام اعلام نمود که با تولید پول در تلگرام چیزی در کشور خلق نخواهد شد و هر میزان پول تلگرام در کشور مصرف شود معادل آن پول از کشور خارج خواهد شد. وی در ادامه صحبت های خود در مورد تکلیف تلگرام در ایران اعلام نمود که تلگرام یک شرکت هرم مجازی است و بنابراین نباید اجازه داد چنین پولی وارد کشور شود. به گفته وی تلگرام تا کنون 50 میلیارد دلار ارز را از کشور خارج کرده است.


بیشتر بخوانید: فیلتر شدن تلگرام تا پایان فروردین‌ ؛ با دسترسی آزاد به این پیام رسان خداحافظی کنید


آیا تلگرام راهزن است؟

فیروزآبادی در ادامه صحبت های خود در مورد تلگرام اعلام نمود که این شبکه اجتماعی چون باعث بیکار شدن میلیون ها فرد خواهد شد، پس یک راهزن است. وی اعلام نمود که چرا افراد ایرانی قادر به خرید ارز گرم تلگرام نیستند؟ دلیل این محرومیت چه می تواند باشد؟

به گفته فیروزآبادی تلگرام هیچ وقت حاضر نشده است با بخش خصوصی کار کند و دشمن بخش خصوصی ایران است. وی تاکید نمود که تلگرام می‌تواند با تبلیغات هدف‌دار، کسب و کار پر رونق برای خود داشته باشد، تلگرام میتواند با بخش خصوصی، کسب و کار مشترک داشته باشد.

به گفته وی گوگل روزی 1 میلیارد تومان از بازار ایران تبلیغات می‌گیرد. وی در ادامه صحبت های خود در مورد تکلیف تلگرام در ایران تاکید نمود که مرجع تصمیم‌گیری مواردی مرتبط با فضای مجازی، سیاست گذاری ها و هماهنگی ها به عهده شورای عالی فضای مجازی است.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش ؛ چه ویژگی‌ها و امکاناتی وجود دارد؟


تعیین تکلیف تلگرام در ایران توسط شورای عالی فضای مجازی

فیروزآبادی در همین رابطه ادامه داد که شورای عالی فضای مجازی به این نتیجه رسیده است که تکلیف تلگرام در ایران را مشخص کند و ادامه داد که لازم است مردم از پیام رسان بومی استفاده کنند. وی پیام رسان بومی را سکوی اقتصادی و چند منظوره دانست و تاکید نمود که تکنولوژی های داخلی باید حمایت شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت در پایان صحبت هایش در مورد تکلیف تلگرام در ایران اعلام نمود که این شبکه اجتماعی در نظر دارد تا تمام معاملات انجام شده مختلف در کشور را زیر نظر بگیرد. به گفته وی اقتصاد بزرگی بر روی تلگرام شکل نگرفته و کسانی که کسب و کار مکمل آنها بر روی تلگرام است، دقت خواهد شد که کمترین ضرر و زیان را داشته باشند.

نظر رئیس جمهور در مورد تکلیف تلگرام در ایران

به نظر می رسد که خروج از انحصار پیام‌رسان‌های خارجی دستور رئیس‌جمهور باشد. رییس جمهور در اولین روز کاری بعد از تعطیلات میزبان تعدادی از نمایندگان، وزرا و استانداران بود و در مورد تکلیف تلگرام در ایران سخن گفت. روحانی در این دیدار گفت که هدف از ایجاد و تقویت نرم افزارها و پیام رسان های داخلی فیلتر نیست و رفع انحصار است.

رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور اعلام نمودند که داشتن پیام رسان های ایرانی، توانمند، امن و ارزان که بتوانند مشکل و نیازهای مردم را حل کنند ، بی تردید باعث افتخار همگان خواهد بود و هدف از ایجاد و تقویت نرم افزارها و پیام رسان های داخلی فیلتر و یا مسدود کردن دسترسی ها نباید باشد ، بلکه باید با هدف رفع انحصار در پیام رسان ها انجام شود. همچنین روحانی آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی و تدوین محتوای مناسب و خوب برای انتشار در این فضا را نیز ضروری خواند و تاکید نمود که فضای مجازی خوب با تولید محتوای خوب، جذاب و مفید و نه صرفا با انحصار و محدود کردن آن ، تامین خواهد شد.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انحصار پیام‌رسان تلگرام در ایران تأکید کرد که‌ خروج از این انحصار و فیلترینگ تلگرام قرار است با دستور رئیس‌جمهور صورت گیرد. وی ادامه داد که رئیس جمهور نیز بحث خروج از انحصار در پیام رسان‌ها را مطرح کرده اند.


بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های جایگزین تلگرام ؛ انتخاب بهترین پیام رسان


مهمترین اظهارات فیروزآبادی در مورد تکلیف تلگرام در ایران

  • تلگرام حاضر به ایجاد نمایندگی در کشور نشد!
  • تلگرام حاضر به همکاری با بخش خصوصی نیست و دشمن بخش خصوصی است.
  • تلگرام می توانست با تبلیغات هدف دار، کسب و کار پر رونق داشته باشد.
  • تلگرام می توانست با بخش خصوصی، کسب و کار مشترک داشته باشد.
  • گوگل روزی 1 میلیارد تومن از بازار ایران تبلیغات دریافت می کند.
  • تلگرام یک راهزن است و افراد زیادی را بیکار می کند.
  • چرا بخش خصوصی ایران نمی توانند پول مجازی این شبکه را داشته باشند؟
  • رئیس جمهور اعلام کرده اند که کشور باید از انحصار پیام رسان های خارجی خارج شود.
  • پیام رسان بومی سکوی اقتصادی و چند منظوره کشور است!
  • تکنولوژی های داخلی باید حمایت شوند!
  • تلگرام در هیچ کشوری پیام رسان غالبی نیست به جز در ایران!
  • هدف تلگرام تضعیف پول ملی ایران است
  • با تولید پول در تلگرام چیزی در کشور خلق نخواهد شد.
  • هر میزان پول تلگرام در کشور مصرف شود معادل آن پول از کشور خارج خواهد شد!
  • تلگرام در حال تبدیل به شرکت هرم مجازی است!
  • تلگرام 50 میلیارد دلار ارز را از کشور خارج کرده است!

 

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری : تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر