;
coinex

فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 ؛ پولدارترین ها را بشناسید!

مجله فوربس به تازگی فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 را منتشر کرده است. در بین 20 رتبه اول، 8 نفر آنها از فعالان حوزه آی تی هستند.

به گزارش تکراتو، امسال جف بزوس، مالک کمپانی آمازون توانسته است با مجموع دارایی 112 میلیارد دلاری خود از مرز صد میلیاردی در این فهرست عبور کند و رتبه اول ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 را به خود اختصاص دهد.

لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8

در ادامه به بررسی فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 خواهیم پرداخت. با تکراتو همراه باشید.

1.جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوز

جف بزوز، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون است. وی امسال توانست ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۱8 باشد. امسال بیشتر از هر کسی برای موسس آمازون سال خوبی بود، زیرا ثروت وی افزایش خوبی داشته است. سهام آمازون در سال میلادی قبل، از 846 دلار در هر سهم به یک هزار و 523 دلار در ماه مارس افزایش پیدا کرد که حاکی از رشد 2 برابری است. از آنجایی که بزوس 16 درصد از سهام این کمپانی را در اختیار دارد، دارایی های وی نیز طی یکسال 39.2 میلیارد دلار رشد کرده که بیشترین رقم افزایش دارایی ثروت یک نفر در یک سال محسوب می شود. دارایی جف 112 میلیارد دلار است.

2.بیل گیتس  (Bil Gates)

بیل گیتس

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است. وی تا مارس ۲۰۱۷ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد. البته اکنون نیز گیتس از جمله ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 است. دارایی وی 90 میلیارد دلار اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: فوربس: بیل گیتس ثروتمندترین فرد در تکنولوژی


3.وارن بافت  (Warren Buffett)

وارن بافت

وارن بافِت یکی از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 است. وی کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است و توانسته عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار را به دست آورد. وی اکنون مدیر عامل اجرایی و رییس هیات مدیره شرکت برکشایر هاتاوی است. دارایی وارن 84 میلیارد دلار اعلام شده است.

4.برنار آرنو   (Bernard Arnault)

برنار آرنو

برنار آرنو که سال پیش نفر سیزدهم لیست ثروتمندترین افراد جهان بود، امسال نفر چهارم لیست است. وی تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است و توانسته با به دست آوردن دارایی بسیار خوبی در سال گذشته یکی از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 نیز باشد. وی نفر چهارم این لیست است. برنار در سال جاری دارایی 72.2 میلیارد دلاری داشته است.

5.مارک زاکربرگ  (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ

مارک الیوت زاکربرگ که متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴ است، برنامه‌نویس رایانه و مؤسس وب‌گاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. وی اکنون یکی از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 است. دارایی مارک امسال 71 میلیارد دلار اعلام شده است.

6.آمانسیو اورتگا  (Amancio Ortega)

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا تاجری اسپانیایی و فعال در صنعت مد و مؤسس شرکت ایندیتکس است. وی ثروتمندترین فرد در اسپانیا نیز شناخته می‌شود. اورتگا مالک و مؤسس فروشگاه‌های زارا ٬برشکا٬ پول اندبر٬ماسیمو دوتی و همچنین ده برند و فروشگاه خرده‌فروشی پوشاک است. وی توانست در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار گیرد. اورتگا دارایی 70 میلیارد دلاری در سال 2018 داشته است.

7.کارلوس اسلیم  (Carlos Slim Helú)

کارلوس اسلیم

یکی دیگر از پولدارترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 ، کارلوس اسلیم است. وی کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی و لبنانی‌تبار است. وی توانسته از سال ۲۰۰۷ در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گیرد. وی مالک شرکت‌های گروپو کارسو، آمریکا موویل، تلمکس، سانبورنز و تل‌سل است. وی 67.1 میلیارد دلار دارایی دارد.

8.رتبه مشترک: چارلز کوک  (Charles Koch)

چارلز کوک

چارلز جی کوک، تاجر، کارآفرین و نیکوکار آمریکایی است که توانسته در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار گیرد. او یکی از دو مالک، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت صنایع کوک است. برادرش دیوید کوک نایب رئیس اجرایی شرکت است. وی دارایی 60 میلیارد دلاری دارد.

9.رتبه مشترک: دیوید کوک  (David Koch)

دیوید کوک

صنایع کوک به عنوان دومین کمپانی خصوصی بزرگ دنیا است که سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار از هر چیزی، از کود تا نوع خاصی از فنجان‌های کاغذی و بیودیزل را تولید می‌کند. دیوید کوک و برادرش هر دو در لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال ۲۰۱8 قرار دارند. دیوید نیز مانند برادرش دارایی 60 میلیارد دلاری دارد.

10.لری الیسون (Larry Ellison)

لری الیسون

لارنس ژوزف الیسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، از شرکت‌های فعال در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده است. الیسون همانند سال گذشته توانست در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار گیرد. دارایی لری 58.5 میلیارد دلار اعلام شده است.

11.مایکل روبنس بلومبرگ (Michael Rubens Bloomberg)

مایکل بلومبرگ

مایکل ابرتاجر، سیاستمدار و نیکوکار آمریکایی است. او از ۱ ژانویه ۲۰۰۲ به مدت سه دوره به عنوان یک‌صدوهشتمین شهردار کلان‌شهر نیویورک فعالیت کرد. بلومبرگ مؤسس، مدیرعامل اجرایی و مالک بلومبرگ ال. پی. از شرکت‌های داده‌های مالی جهانی و رسانه‌ای است که نام او را بر خود دارد و به خاطر سیستم کامپیوتری بلومبرگ ترمینال که به طور گسترده از سوی سرمایه گذاران در جهان استفاده می‌شود، مشهور است. بلومبرگ یکی از ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2018 است. دارایی بلومبرگ 50 میلیارد دلار است.

12.لری پیج  (Larry Page)

لری پیج

لورنس لَری پیج و سرگئی برین، موتور جستجوی اینترنتی گوگل را بنا کردند. در سال ۲۰۱۳ دارایی پیج حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده شد و این امر باعث شد تا وی در لیست ثروتمندترین افراد دنیا و آمریکا قرار گیرد. وی یکی از ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 است. دارایی لری 48.8 میلیارد دلار است.

13.سرگئی برین   (Sergey Brin)

سرگنی برین

سِرگِئی میخایلوویچ برین، یک کارآفرین آمریکایی متولد روسیه است که با کمک لری پیج شرکت گوگل را بنیان نهادند و وی نیز مانند لری پیج در لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2018 قرار دارد. برین در حال حاضر مدیر تکنولوژی شرکت گوگل است و سیزدهمین ثروتمند جوان جهان است. برین دارایی 47.5 میلیارد دلاری دارد.

14.جیم والتون   (Jim Walton)

جیم والتون

نفر چهاردهم از لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 ، جیمز کار والتون است. وی جوانترین پسر بنیانگذار شرکت وال‌مارت، سام والتون است. وی در حال حاضر رییس هیئت مدیره آروست بانک است. دارایی وی 46.4 میلیارد دلار اعلام شده است.

15.راب والتون   (Rob Walton)

راب والتون

نفر بعدی از خانواده والتون که توانسته در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار گیرد، ساموئل رابسون والتون بزرگترین فرزند هلن والتون و سام والتون بنیانگذار شرکت وال‌مارت است. شرکت وال مارت بزرگترین شرکت خرده‌فروشی جهان است. وی در حال حاضر به‌عنوان رییس هیئت مدیره این شرکت، فعالیت می‌کند. راب دارایی 46.2 میلیارد دلاری دارد.

16.آلیس والتون  (Alice Walton)

آلیس والتون

آلیس والتون، تاجر و نیکوکار آمریکایی است، که توانسته با دارایی میلیارد دلاری خود در لیست پولدارترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 قرار گیرد. وی همچنین جزء ثروتمندترین زنان تاریخ است. وی از اعضای هیئت مدیره شرکت وال‌مارت و از اعضای خانواده والتون است. کل دارایی آلیس 46 میلیارد دلار است.


بیشتر بخوانید: ثروتمندترین زنان تاریخ ؛ آشنایی با مختصری از زندگی آنها


17.ما هواتنگ  (Ma Huateng)

ما هواتانگ

ما کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هنگ کنگی چینی است، که در سال ۱۹۹۸ شرکت تنسنت را تاسیس کرد. وی مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تنسنت است و هم اکنون در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱8 ، قرار دارد. دارایی وی 45.3 میلیارد دلار اعلام شده است.

18.فرانکوییس بتانکور

فرانکوییس بتانکورت

فرانکوییس بتانکور دختر لیلیان بتانکور است. لیلیان بتانکور در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷، در سن ۹۴ سالگی در پاریس درگذشت. دختر وی اکنون وارث است و در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار گرفته است. لیلیان هنریت شارلوت بتانکور بازرگان، کارآفرین و نیکوکار فرانسوی بود، که سهام‌دار و مالک اصلی شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی اورئال محسوب می‌شد. وی دارایی 42.2 میلیارد دلاری دارد.

19.موکش آمبانی  (Mukesh Ambani)

موکش آمبانی

موکش آمبانی، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هندی است. وی مدیرعامل و مالک بیشترین میزان سهام در شرکت ریلاینس است. وی امسال نیز توانست در لیست پولدارترین افراد جهان در سال 2018 قرار گیرد. دارایی موکش در سال 2018 حدود 40 میلیارد دلار اعلام شده است.

20.جک ما  (Jack Ma)

جک ما

جک ما کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در سال ۱۹۹۹ گروه علی‌بابا را تأسیس نمود. وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه علی‌بابا فعالیت می‌کند. وی امسال توانست نفر بیستم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2018 باشد. دارایی جک 39 میلیارد دلار است.

.

گردآوری : تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من که شخصا خیلی حسرت بیل گیتس رو می خورم

    پاسخ