;
coinex

افکار جدید اپل؛ علت عدم استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوتر های مک چیست؟

اپل قصد دارد استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک را تا سال 2020 متوقف کند و از چیپ های طراحی شده توسط خود استفاده کند.

این تصمیم اپل توسط مارک گورمن اعلام شده است. به گفته گورمن در حال حاضر مدیران اپل به این طرح چراغ سبز نشان داده اند. این طرح با نام کالاماتا شناخته می شود.


بیشتر بخوانید: اپل آی او اس ۱۱.۴ را تایید کرد؛ آشنایی با تغییرات این نسخه جدید!


عدم استفاده از پردازنده های اینتل توسط اپل

اپل قصد دارد آیفون ها، آیپدها و کامپیوترهای مک را به گونه ای طراحی کند که بتوانند بهتر در کنار هم کار کنند. در سال 2006 بود که اپل برای اینکه کامپیوترهای مک را بیش از پیش به سایر کامپیوترهای خانگی شبیه کند، تصمیم به استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوتر های PowerPC گرفت. همچنین این کمپانی از سال 2010 پردازنده های طراحی شده توسط خود را در دستگاه های مبتنی بر iOS تعبیه کرد و نشان داد که می تواند در این زمینه ها نیز موفق باشد.


بیشتر بخوانید: ورود ناخواسته کاربران به سایت های آلوده با باگ دوربین اپل


دلایل اپل برای عدم استفاده از پردازنده های اینتل

به نظر می رسد قصد اپل برای استفاده از چیپ های طراحی شده توسط خود در کامپیوترهای مک ، علاوه بر بهبود کارایی، دلایل دیگری باشد. از جمله این دلایل می توان به  بهبود مصرف باتری و سرعت شبکه های بیسیم اشاره کرد. در صورت تحقق این مسئله کمپانی یاد شده قادر خواهد بود به نحو بهتری بر نقشه راه سخت افزارهای خود تمرکز کند و بنابراین نیازی به منتظر ماندن برای معرفی پردازنده نخواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر