;
coinex

بررسی دقیق تعداد قربانیان فیسبوک ؛ فاش شدن اطلاعات 87 میلیون کاربر!

تعداد قربانیان فیسبوک بیشتر از رقم گفته شده پیشین است. مدتی بود که اخبار رسوایی فیسبوک کمتر شده بود اما این امر باعث شد تا فیسبوک دوباره بر سر زبان ها افتد.

به گزارش تکراتو، رسوایی کمبریج آنالیتیکا در روزهای پایانی اسفند ماه رسانه ای شد. این کمپانی تحلیل گر بدون اجازه کاربران به اطلاعات پنجاه میلیون عضو فیسبوک دسترسی پیدا کرد و از آن ها برای انتخابات 2016 آمریکا برای کمک به دونالد ترامپ استفاده نمود.

اطلاعات جدید به دست آمده در مورد تعداد قربانیان فیسبوک باعث شده تا مشکلات و رسوایی های این شبکه اجتماعی بیشتر شود. بعد از لو رفتن اطلاعات کاربران فیسبوک، دو روزنامه تخمین زدند که بیش از پنجاه میلیون نفر قربانی این حرکت شده اند. اما تعداد قربانیان فیسبوک بیشتر از این میزان است.


بیشتر بخوانید: افزایش بی اعتمادی کاربران به فیس بوک ؛ بررسی میزان محبوبیت فیس بوک


افزایش تعداد قربانیان فیسبوک نسبت به قبل

از زمان مشخص شدن رسوایی فیسبوک، سهام این شبکه اجتماعی بیش از 16 درصد کاهش یافته است. مایک شروفر (Mike Schroepfer)، مدیر ارشد فناوری فیسبوک، در پست وبلاگی خود رقم دقیق تر تعداد قربانیان فیسبوک را به اشتراک گذاشته است. وی تعداد قربانیان این اتفاق را حدود 87 میلیون نفر تخمین زد و اعلام کرد که بیشتر آن ها در ایالات متحده زندگی می کنند. در رتبه های بعدی نیز کشورهای فیلیپین، اندونزی و انگلستان با اختلاف خیلی زیاد دیده می شوند.


بیشتر بخوانید: رسوایی فیسبوک ادامه دارد؛ ذخیره ویدئوهای منتشر نشده کاربران!


با وجود این اتفاق تصمیم گرفته شد تا در طراحی تنظیمات حریم شخصی کاربران تغییراتی ایجاد شود. از همه مهمتر اینکه برنامه Partner Categories  بسته خواهد شد و  بنابراین داده های شخص ثالث دیگر نقشی در تبلیغات هدفمند این کمپانی نخواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pymnts

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر