;
coinex

مقایسه هواوی پی 20 پرو با گوگل پیکسل 2 ایکس ال ؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

هواوی و گوگل هر دو شهرت بسیار خوبی در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند دارند. در این نوشتار به مقایسه هواوی پی 20 پرو با گوگل پیکسل 2 ایکس ال پرداخته‌ایم.

هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) جدیدترین گوشی پرچمدار سازنده مشهور چینی محسوب می‌شود. این محصول نشان می‌دهد که سازنده‌اش در طول چند سال گذشته چه پیشرفت‌هایی را به دست آورده است. تا به امروز گوشی‌های پیشرفته زیادی را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم و حال زمان آن رسیده است که پی 20 پرو هواوی را با پیکسل 2 ایکس ال گوگل مقایسه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

طراحی

مقایسه هواوی پی 20 پرو با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

  • هر دو گوشی مجهز به کد حفاظت IP67
  • اسکنر اثر انگشت در هواوی پی 20 پرو درجلوست و در گوگل پیکسل 2 ایکس ال در پنل پشت است

به نظر می‌رسد که سازنده مشهور چینی در ساخت گوشی پرچمدار پی 20 پرو تا حدی از سبک طراحی گوشی آیفون X اپل الهام گرفته است، زیرا گوشی پرچمدار چینی هم از یک شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر و دوربین دوگانه اصلی با آرایش عمودی بهره می‌برد. هواوی پی 20 پرو به یک بدنه با قاب فلزی و روکش‌های شیشه‌ای جلویی و پشتی مجهز شده است و شاخص مقاومتی IP67 را در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک بر روی خود دارد.

این گوشی هوشمند با ابعاد 155 در 73.9 در 7.8 میلی‌متر و وزن 180 گرم در 3 رنگ عرضه می‌شود و فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. پی 20 پرو یک اسکنر اثر انگشت جلویی را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

در مقابل پیکسل 2 ایکس ال گوگل حاشیه‌های ضخیم‌تری را در بالا و پایین نمایشگر خود دارد. این گوشی هوشمند فاقد شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر هواوی پی 20 پرو است و از یک اسکنر اثر انگشت پشتی بهره می‌برد. پیکسل 2 ایکس ال مانند هواوی پی 20 پرو با بدنه‌ای از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است، با این تفاوت که پنل پشتی این محصول بیشتر از جنس فلز ساخته شده و تنها قسمت بالایی آن از جنس شیشه است. این گوشی هوشمند در دو رنگ عرضه می‌شود.

پیکسل 2 ایکس ال هم مانند پی 20 پرو دارای شاخص مقاومتی IP67 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک است. این گوشی هوشمند 157.9 میلی‌متر طول، 76.7 میلی‌متر عرض، 7.9 میلی‌متر ضخامت و 175 گرم وزن دارد و بدون جک هدفون ساخته شده است.

نمایشگر

  • هر دو گوشی از نمایشگرهای 6 اینچی AMOLED با نسبت تصویر 18 به 9 بهره می‌برند

هواوی پی 20 پرو به یک نمایشگر 6.1 اینچی فول ویوو OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز است. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2240 در 1080 پیکسلی و تراکم پیکسل 408ppi نشان دهد. پیکسل 2 ایکس ال از یک نمایشگر 6 اینچی بهره می‌برد. این نمایشگر QHD+ فناوری OLED را بر روی خود دارد و تصاویر را با رزولوشن 2880 در 1440 پیکسلی و تراکم پیکسل 538ppi نمایش می‌دهد و از این رو نسبت به هواوی پی 20 پرو کیفیت تصویر بالاتری دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر موبایل در سال ۲۰۱۷ متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


هر دو گوشی به نمایشگرهای دارای نسبت تصویر 18 به 9 مجهز شده با این تفاوت که پنل پی 20 پرو هواوی یک شکاف را در بالای خود دارد اما پنل پیکسل 2 ایکس ال گوگل به صورت یکپارچه ساخته شده است؛ البته شما می‌توانید ناچ (بریدگی) نمایشگر پی 20 پرو را با استفاده از نرم افزار مخفی کنید تا زیبایی ظاهری این محصول را افزایش دهید.

سخت افزار

هواوی P20 Pro به پردازشگر کایرین 970 هواوی مجهز شده است. این پردازشگر توسط یک رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌شود. در مقابل گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی، باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز است.

در این قسمت گوشی پرچمدار هواوی امتیاز بیشتری را کسب می‌کند، اما باید در نظر داشت که گوشی گوگل 6 ماه قبل وارد بازار شده است. هر دو گوشی فاقد پورت برای کارت حافظه میکرو SD هستند، اما پورت یو اس بی نوع سی را برای انتقال شارژ و پخش صدا از طریق هدفون در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

دوربین

هواوی در ساخت گوشی پی 20 پرو از یک دوربین سه گانه با برند لایکا (Leica) استفاده کرده است

  • هواوی پی 20 پرو دوربین سه گانه دارد
  • هر دو به دوربین‌های سلفی تک سنسوری مجهز هستند، اما رزولوشن دوربین سلفی هواوی پی 20 پرو بیشتر است

هواوی در ساخت گوشی پی 20 پرو از یک دوربین سه گانه با برند لایکا (Leica) استفاده کرده است. این دوربین یک سنسور 40 مگاپیکسلی RGB با دیافراگم f/1.8، مونوکروم 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و 8 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.4 و مجهز به قابلیت بزرگنمایی بصری 3 ایکس را در خود دارد.

سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین گوشی هواوی پی 20 پرو می‌تواند در ترکیب با سنسور 40 مگاپیکسلی دوربین این گوشی هوشمند یک زوم 5 ایکس ترکیبی (Hybrid) را در اختیار شما بگذارد. پی 20 پرو هوای یک دوربین 24 مگاپیکسلی سلفی با دیافراگم f/2.0 را نیز بر روی خود دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو (Huawei P20 Pro) از نگاه DxOMark


در مقابل گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل به یک دوربین اصلی تک سنسوری 12.2 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.6 مجهز است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و تثبیت سازی الکترونیکی و بصری تصاویر را در اختیار شما می‌گذارد. دوربین سلفی این محصول نیز از یک قابلیت فوکوس ثابت بهره می‌برد.

هواوی گفته است که دوربین سه گانه پی 20 پرو توانایی بسیار بالایی در عکاسی و فیلمبرداری دارد، اما از آنجایی که این گوشی هوشمند را هنوز تست نکرده‌ایم، نمی‌توانیم بگوییم که کیفیت فیلم‌ها و عکس‌های آن در دنیای واقعی در چه وضعیتی نسبت به کیفیت فیلم‌ها و عکس‌های دوربین‌های گوشی پیکسل 2 ایکس ال قرار دارد. بررسی‌های انجام شده بر روی دوربین‌ گوشی پیکسل 2 ایکس ال نشان داده‌اند که این دوربین‌ها علی رغم داشتن سنسورهای انفرادی کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

نرم افزار

  • هر دو گوشی به اندروید 8 اوریو مجهز بوده با این تفاوت که پی 20 پرو هواوی پوسته EMUI دارد، اما پیکسل 2 ایکس ال از سیستم عامل خام اندروید بهره می‌برد.

هواوی پی 20 پرو به سیستم عامل اندروید 8 اوریو مجهز است، اما رابط کاربری ایموشن (Emotion) را هم بر روی خود دارد. سیستم عامل نصب شده بر روی پی 20 پرو آپشن‌های زیاد و ماهیت تنظیم پذیری بسیار بالایی دارد. رابط کاربری جدید EMUI نصب شده بر روی این محصول نیز احساس طبیعی‌تری در استفاده از سیستم عامل اندروید به شما منتقل می‌کند، اما این سیستم عامل یک پلتفرم اندروید خام نیست.

در مقابل گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل به یک سیستم عامل اندروید خام مجهز است. با خرید این گوشی هوشمند دیگر مشکلات ناشی از نصب نرم افزارهای سنگین را تجربه نمی‌کنید. پیکسل 2 ایکس ال علاوه بر این از جمله اولین گوشی‌هایی است که بروزرسانی‌های نرم افزاری اکوسیستم اندروید را دریافت می‌کند و از این رو شما با خرید این محصول نسبت به سایر کاربران سریع‌تر به ویژگی‌های جدید پلتفرم اندروید دسترسی پیدا می‌کنید.

قیمت و نتیجه گیری

  • هواوی پی 20 پرو با قیمت 799 پوند و گوگل پیکسل 2 ایکس ال با قیمت 749 پوند عرضه می‌شود.

پی 20 پرو با قیمت 1119 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال با قیمت حدود 1049 دلار عرضه می‌شود و از این رو تفاوت قیمتی بسیار زیادی بین این دو گوشی هوشمند وجود ندارد. گوشی پرچمدار جدید هواوی مشخصات تئوری بسیار خوبی دارد. این دستگاه از یک دوربین سه گانه اصلی، طراحی باکیفیت و زیبا و کارایی بسیار خوبی بهره می‌برد. با این حال باید در نظر گرفت که پیکسل 2 ایکس ال گوگل هم به دوربین‌های قدرتمند، باتری کارآمد و بدنه‌ای بسیار باکیفیت مجهز شده است.

گوشی پرچمدار هواوی در مقایسه با پیکسل 2 ایکس ال طراحی زیباتر، رم بیشتر، حافظه داخلی وسیع‌تر و باتری قدرتمندتری دارد اما محصول گوگل هم یک گوشی بسیار قدرتمند محسوب می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که تصمیم گیری در مورد این که بین این دو محصول کدام یک گوشی بهتری است به نظر شخصی کاربر در مورد سبک طراحی و نوع سیستم عامل یک گوشی بستگی دارد. گوگل پیکسل 2 ایکس ال بهترین تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید را ارائه می‌کند، در حالی که هواوی پی 20 پرو یک طراحی زیباتر را به همراه یک ساختار دوربین جالب در اختیار شما می‌گذارد.

.

منبع: pocket-lint

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر