;
coinex

کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور ؛ دلیل این کاهش چیست؟

تعداد اپلیکیشن های اپ استور برای اولین بار در تاریخ این فروشگاه کاهش یافته است. به نظر می رسد که این کاهش مرتبط با تصمیمات جدید اپل است.

به گزارش تکراتو، اطلاعات مربوط به کمپانی تحلیلی Appfigures، نشان می دهد که تعداد اپلیکیشن های حاضر در اپ استور در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در تاریخ این فروشگاه با کاهش مواجه شده اند. تعداد اپلیکیشن های اپ استور در آغاز سال گذشته ۲.۲ میلیون بود اما انتهای سال به ۲.۱ میلیون اپلیکیشن کاهش یافت.

دلیل کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور

به نظر می رسد که علت این کاهش مربوط به تصمیمات جدید اپل برای پاکسازی اپلیکیشن های قدیمی و ناسازگار با آیفون های جدید باشد. البته اپ هایی که مبتنی بر معماری ۶۴ بیت ساخته نشده یا از قوانین تأیید صلاحیت اپ استور پیروی نکرده اند نیز جزو اپلیکیشن های پاک شده بوده اند.

همچنین اپل کلیه اپلیکیشن های آنتی ویروس، کلون سایر اپلیکیشن ها و اپ های بی کیفیتی که به اعتبار اپ استور ضربه می زدند را حذف کرده است. لازم به ذکر است که براساس آمار Appfigures ، همزمان با کاهش تعداد اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان هم در سال ۲۰۱۷ تعداد اپلیکیشن کمتری را در اپ استور ثبت کرده اند.

مقایسه وضعیت اپ استور و گوگل پلی

در این میان به نظر می رسد که وضعیت گوگل پلی بسیار بهتر باشد. در سال 2017 بیش از ۱.۵ میلیون اپلیکیشن جدید روانه گوگل پلی استور شدند که این آمار برای اپ استور فقط ۷۵۵ هزار اپلیکیشن بوده، یعنی چیزی حدودا نصف اپلیکیشن های اندرویدی.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر