;
coinex

راه های مختلف تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام ؛ اطلاعات تلگرام خود را ذخیره کنید!

تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام قبل از فیلتر شدن آن ضروری است. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا با راه های بکاپ گیری از اطلاعات تلگرام آشنا شوید!

به گزارش تکراتو، در این چند وقت خبرهایی در مورد فیلترینگ تلگرام بر سر زبان ها بوده است پس بهتر است تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام فراموش نشود زیرا در ادامه دسترسی به محتویات این اپلیکیشن پیام رسان با مشکلاتی همراه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: فیلتر شدن تلگرام چه زمانی است؟ وقتی که حتی فیلترینگ تلگرام به یک معضل بزرگ برای کشور تبدیل می‌شود!


نحوه تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام

با تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام دیگر با فیلتر شدن آن نگرانی از بابت اطلاعات خود نخواهید داشت. در ادامه به بررسی روش های بکاپ گیری از اطلاعات تلگرام خواهیم پرداخت.

روش اول: استفاده از افزونه

اولین راه برای تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام استفاده از افرونه Save Telegram Chat History است. برای دانلود و نصب این افزونه می توان از گوگل کروم کمک گرفت. پس ابتدا به فروشگاه افزونه های گوگل رفته و سپس افزونه را دانلود کنید. در ادامه از طریق نسخه وب تلگرام به آدرس https://web.telegram.org  وارد اکانت خود شوید.

در این مرحله باید بر روی هر کانتکت یا گروهی که می خواهید تاریخچه چت هایش ذخیره شود، کلیک کرده و افزونه را باز کنید. بسته به تعداد پیامی که قصد دارید آن را ذخیره کنید مدت زمان تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام طول می کشد.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر تلگرام در ایران حتمی است؟


روش دوم : پرینت کردن چت ها

روش دوم برای بکاپ گیری از اطلاعات تلگرام ، پرینت کردن چت ها است. در این روش به دو مورد نیاز است، یکی استفاده از نسخه وب تلگرام برای ورود به اکانت و استفاده از مرورگری که از فرمت پی دی اف (همانند گوگل کروم) پشتیبانی کند. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به گروه یا بخش مورد نظر وارد شوید و مکالمات را انتخاب کنید.
  2. در قسمت منوی مرورگر روی علامت سه خط بالا، سمت راست کلیک کنید.
  3. گزینه print را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی باز شود.
  4. در این مرحله بخش Destination را به Save as PDF تغییر دهید و گزینه های Background graphics و Selection only  را فعال کنید.
  5. در آخر Save را انتخاب کرده تا چت ها در فرمت فایل پی دی اف ذخیره شوند.

نکته مهمی که در این روش برای تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام وجود دارد این است که احتمال دارد تفاوت هایی در بعضی مرورگرها برای استفاده از این روش وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید: فیلتر شدن تلگرام تا پایان فروردین‌ ؛ با دسترسی آزاد به این پیام رسان خداحافظی کنید


پشتیبان گیری از شماره مخاطبین تلگرام

در مورد بکاپ گیری از اطلاعات تلگرام ، ذخیره کردن شماره مخاطبین تلگرام نیز ضروری است.

روش اول

برای گرفتن پشتیبان از کانتکت های این سرویس می توانید از اپلیکیشن Contact to Excel استفاده کنید. با این روش مخاطبین در قالب فایل اکسل ذخیره می شوند. البته باید گفت که Contact to Excel  در حالت عادی فقط مخاطبین موبایل را ذخیره می کند. اما اگر قصد ذخیره کردن کانتکت های تلگرام را هم داشت، راه خیلی سخت تری وجود دارد. که در ادامه بررسی می شود.

روش دوم

در روش دوم ابتدا باید به آدرس contact/setting/export  رفت. در ادامه از مخاطبین خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرد و سپس آنها را در موبایل ذخیره نمود. البته بسته به رابط کاربری موبایل ها، روش دوم روی بعضی تلفن های هوشمند متفاوت است. علت این امر این است که در مراحل بعدی مجبور به پاک کردن مخاطبین هستیم.

در ادامه باید وارد قسمت contact/setting/contact to display شد. در این قسمت اگر مخاطبین در سیم کارت ذخیره شده اند، تیک sim card را باید زد و اگر مخاطبین در مموری ذخیره شده اند باید تیک device را زد. حال مخاطبین را باید پاک کرد.


بیشتر بخوانید: امن ترین پیام رسان ها کدامند؟ از چه پیام رسانی استفاده کنیم؟


البته جای نگرانی نیست چون از شماره های مخاطبین پشتیبان تهیه شده است.

بنابراین اکنون فقط کانتکت های برنامه هایی همانند تلگرام یا بقیه نرم افزارهای ارتباطی باقی مانده اند و می توان کانتکت های تلگرام را به عنوان مخاطبین پیش فرض انتخاب نمود. اکنون به قسمت contact/setting/contact to display بروید و تلگرام را انتخاب کنید. دوباره به contact/setting/export  رفته و از کانکت های تلگرام حالا یک نسخه پشتیبان بگیرید. به contact/setting/export and import  بروید و روی گزینه import کلیک نمایید تا فایلی که از مخاطبین تلگرام پشتیبان گرفته بودید را برگردانید. حال برنامه Contact to Excel را باز و از مخاطبین پشتیبان بگیرید. در ادامه از قسمت  contact/setting/export and import فایلی که حاوی شماره مخاطبین تلفن همراه بود و از آنها بکاپ گرفته بودید را باز گردانید.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر