;
coinex

آموزش حذف اکانت تلگرام ؛ چگونه حساب کاربری تلگرام خود را غیر فعال نمایید

آموزش حذف اکانت تلگرام به زبان ساده، نحوه پاک کردن و غیرفعال کردن حساب کاربری این اپلیکیشن را توضیح می‌دهد. در ادامه با مطالعه کامل این مقاله، به آسانی می‌توانید دیلیت اکانت تلگرام را انجام دهید.

آموزش پاک کردن حساب کاربری تلگرام با مرورگر گوشی اندروید

گام اول، ورود به بخش غیر فعال سازی تلگرام

از طریق مرورگر تلفن همراه‌تان بر روی این لینک https://my.telegram.org/auth?to=deactivate کلیک نمایید. برای انجام اینکار بهتر است از مرورگر کروم که با آیکون چند رنگ مشخص است، استفاده نمایید. در صورتی که به این اپلیکیشن دسترسی ندارید، از مرورگر پیشفرض گوشی هوشمندتان استفاده کنید. مرورگر، همان اپلیکیشنی است که به وسیله آن، از وب سایت‌های مختلف بازدید می‌نمایید.

  • توجه داشته باشید، حذف اکانت تلگرام در داخل اپلیکیشن تلگرام ممکن نیست.

گام دوم، ورود شماره تلفن

در صفحه‌ای که مشاهده خواهید کرد، تلفن خود را به صورت بین المللی وارد نمایید. -به عنوان مثال، برای افرادی که از تلفن همراه خود در داخل ایران استفاده می‌کنند، اضافه کردن 98+ به جای اولین صفر در پیش شماره الزامی است.

پاک سازی تلگرام


بیشتر بخوانید: زمان فلترینگ تلگرام مشخص نیست ؛ تصمیم قانونی گرفته نشده است!


گام سوم، تایید شماره تلفن در تلگرام

پس از ورود شماره تلفن مطابق گام دوم، در قسمت پایین کادر بر روی دکمه بعدی (next) که با رنگ آبی مشخص است، کلیک نمایید. با انجام اینکار، برای حذف اکانت کاربری تلگرام، پیامکی حاوی کد ارسال خواهد شد.

گام چهارم، ورود کد تایید هویت

در این مرحله، کد دریافتی در اس ام اس‌های خود را در کادری که مشاهده می‌کنید، وارد کنید. امکان کپی کردن کد دریافتی و چسباندن در محل مورد نظر نیز برای شما وجود دارد.

غیر فعال سازی تلگرام

گام پنجم، ورود به قسمت دیلیت تلگرام (delete telegram)

پس از انجام گام چهارم، بر روی دکمه ورود (sign in) که با رنگ آبی در پایین کادر مشخص شده است، بزنید.

گام ششم، انتخاب گزینه غیر فعال کردن حساب کاربری تلگرام

در این مرحله، صفحه جدیدی به شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه بر روی گزینه غیر فعال سازی تلگرام (Deactivate account) کلیک نمایید.غیر فعال کردن تلگرام

  • توجه داشته باشید، با انجام اینکار تمام پیام‌های دریافتی و ارسالی، به همراه مخاطبین ذخیره شده در تلگرام برای همیشه پاک خواهند شد. البته تنها برای شما، ولی برای کسی که این پیام‌ها را ارسال کرده‌اید، همچنان قابل نمایش هستند.

بیشتر بخوانید: راه های مختلف تهیه پشتیبان از اطلاعات تلگرام ؛ اطلاعات تلگرام خود را ذخیره کنید!


گام هفتم، نهایی سازی حذف تلگرام

در این قسمت، بر روی دکمه آبی رنگ انجام دادن (done) که در پایین کادر بزرگ، مشاهده می‌کنید، کلیک نمایید. در کادر بالاتر، می‌توانید دلیلی برای حذف اکانت تلگرام ذکر نمایید. پیام شما برای تیم پشتیبانی تلگرام نمایش داده خواهد شد.حذف تلگرام

گام هشتم، تایید پاک سازی تلگرام

در این قسمت بر روی دکمه قرمز رنگ، که در تصویر زیر با عبارت بله، اکانت من را حذف کن (Yes, delete my account) مشخص شده، کلیک نمایید. توجه داشته باشید با فشار دادن این دکمه، تمام اطلاعات موجود در تلگرام شما، برای همیشه پاک خواهد شد.

delete telegram

  • برای حذف اپلیکیشن تلگرام از روی گوشی نیز، باید به صفحه اپلیکیشن‌ها رفته، انگشت خود را بر روی آیکون تلگرام نگه دارید. با انجام اینکار، چند آیکون به صفحه اضافه خواهد شد. ضمن نگه داشتن انگشت –درگ کنید- آیکون تلگرام را بر روی علامت سطل زباله بکشید. سپس علامت تایید را لمس کنید.
  • حذف اکانت تلگرام در آیفون نیز تقریبا به صورت مشابه انجام می‌پذیرد.

آموزش حذف خودکار حساب کاربری تلگرام

اپلیکیشن تلگرام دارای امکانات ویژه‌ای نیز هست، که معمولا مخصوص اپلیکیشن‌های غیر رایگان است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تلگرام، حذف خودکار اکانت کاربری است. با فعال سازی این گزینه، در صورتیکه به هر دلیلی برای مدتی که مشخص نموده‌اید به اکانت تلگرام خود دسترسی نداشته باشید، اکانت شما برای همیشه، به صورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

غیر فعال سازی خودکار حساب کاربری تلگرام در آیفون

تمام کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند به سادگی با انجام اقدامات زیر، نسبت به پاک کردن حساب تلگرام خود اقدام نمایند.

  1. در داخل تلگرام، بر روی گزینه تنظیمات که در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش مشاهده می‌کنید، بزنید.
  2. در صفحه‌ای که مشاهده خواهید کرد، بر روی تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی (Privacy and Security) بزنید.
  3. بر روی پاک کردن اکانت من (Delete My Account) که در پایین صفحه جدید، مشاهده خواهید نمود، بزنید.
  4. بر روی گزینه اگر به این مدت زمان دور بودم (If Away For) بزنید. در این قسمت، امکان تنظیم مدت زمان مورد نظر را دارید. از بین چهار گزینه‌ای که در پیش رو دارید، به ترتیب، یک ماه، سه ماه، شش ماه یا یک سال را انتخاب کنید. در نهایت بر روی دکمه، انجام دادن که در سمت راست، وسط صفحه مشاهده می‌کنید، بزنید.دی اکتیو تلگرام در آیفون

پاک کردن خودکار اکانت تلگرام در اندروید

پاک کردن اتوماتیک حساب کاربری تلگرام در اندروید، بسیار مشابه با انجام این عمل در آیفون است و تنها در گام نخست با هم قدری متفاوت هستند.


بیشتر بخوانید: پیام رسان تام تام (Tam Tam) ؛ کاندیدای جایگزین تلگرام و باز هم ردپای روس‌ها


  1. بر روی سه خط افقی، که در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش مشاهده می‌کنید، بزنید. سپس در صفحه جدید، بر روی گزینه تنظیمات (Settings) بزنید.
  2. در صفحه‌ای که مشاهده خواهید کرد، بر روی تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی (Privacy and Security) بزنید.
  3. بر روی پاک کردن اکانت من (Delete My Account) که در پایین صفحه جدید، مشاهده خواهید نمود، بزنید.
  4. بر روی گزینه اگر به این مدت زمان دور بودم (If Away For) بزنید. در این قسمت، امکان تنظیم مدت زمان مورد نظر را دارید. از بین چهار گزینه‌ای که در پیش رو دارید، به ترتیب، یک ماه، سه ماه، شش ماه یا یک سال را انتخاب کنید. در نهایت بر روی دکمه، انجام دادن که در سمت راست، وسط صفحه مشاهده می‌کنید، بزنید.چگونه تلگرام خود را حذف نمایید.

پاک کردن اکانت تلگرام به وسیله اپلیکیشن‌های کمکی

برای حذف اکانت تلگرام راهکار دیگری نیز وجود دارد. حذف این اپلیکیشن از طریق برنامه‌های مخصوص غیر فعال سازی تلگرام، بسیار ساده است. برای دریافت اپلیکیشن حذف تلگرام، بر روی لینکی که در پایین صفحه مشاهده می‌کنید، بزنید. پس از دریافت و نصب اپلیکیشن، ضمن اطمینان از اتصال به اینترنت، به صورت زیر عمل نمایید.

  1. پس از باز کردن اپلیکیشن در کادر مورد نظر، شماره موبایل خود را به همراه 98+ در ابتدای آن وارد نمایید. به عنوان مثال، فرض کنید شماره موبایل مورد استفاده شما، 09351000000 باشد. برای دیلیت تلگرام کافیست، شماره تماس خود را به صورت 989351000000+ وارد نمایید (برای افرادی که از شبکه‌های موبایل در داخل ایران استفاده می‌نمایند).
  2. پس از مدت زمان کوتاهی، یک کد از سوی تلگرام برای شما پیامک خواهد شد. این کد را در محل مربوط به فراخوان کد وارد نموده یا کپی کنید، سپس بر روی دکمه تایید بزنید.
  3. پس از چند لحظه پیام حذف اکانت تلگرام برای همیشه را مشاهده خواهید نمود. این گزینه را تایید نمایید.

منابع:

Wikihow، Smartphones

اپلیکیشن مورد نیاز: اپلیکیشن حذف تلگرام

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا باید کسی همچین کاره احمقانه ای رو انجام بده ؟

    حتما عده ای توهم زدن که بجاش از اپ های مسخره و بچه گانه و مخصوص جاسوسی داخلی استفاده خواهد شد ؟
    زهی خیال باطل

    پاسخ