;
coinex

افزایش سرعت پردازش رایانه ها با تراشه های نوری!

محققان دانشگاه ام آی تی موفق شدند تا با ساخت تراشه های جدید اپتورالکترونیک راهی برای افزایش سرعت پردازش رایانه ها پیدا کنند.

این محققان با استفاده از دانش خود در دو حوزه الکترونیک و نور موفق به تولید این تراشه های جدید شدند. این تراشه ها توانایی بالایی در افزایش سرعت پردازش کامپیوترها دارند. این تراشه های دوگانه هم دارای مولفه ها و بخش های الکترونیکی و هم بخش های نوری هستند.


بیشتر بخوانید: انتقال اطلاعات سریعتر با تراشه های نوری


افزایش سرعت پردازش رایانه ها با تراشه‌ی نوری

نتیجه استفاده از این تراشه های نوری علاوه بر افزایش سرعت پردازش رایانه ها ، کاهش ۹۵ درصدی مصرف انرژی در زمان تبادل داده و برقراری ارتباط میان تراشه های مختلف است. همچنین با استفاده از تراشه های یادشده مصرف کلی انرژی در شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات داده تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.


بیشتر بخوانید: کامپیوتر کوانتومی چیست و پردازش کوانتومی چگونه است؟


از زمانی که تراشه های سیلیکونی اختراع شدند، قدرت رایانه ها هر دو سال یک بار دو برابر شدند، اما سرعت فعالیت سیستم های رایانه ای چندان پیشرفت نکرد. باید گفت که مشکل اصلی در این مورد نبود راهی برای بهبود سرعت انتقال داده ها از تراشه ای به تراشه دیگر بود. به نظر می رسد که با اختراع این تراشه های نوری این مشکل برطرف شده باشد.

مسئله بعدی که در مورد افزایش سرعت پردازش رایانه ها وجود دارد این است که اگرچه تراشه ها می توانند با سرعت نور کار کنند، اما اتصال و ارتباط آنها با یکدیگر هنوز از طریق سیم های مسی امکان پذیر است. بنابراین این مسئله هم باعث کندی سیستم ها شده و هم اتلاف انرژی.


بیشتر بخوانید: راه حل های ساده برای رفع مشکلات کندی کامپیوتر و بهبود سرعت عملکرد آن


محققان امیدوارند در آینده با حذف کامل سیم های مسی بتوانند تراشه هایی بسازند که برای انتقال داده تنها به نور نیاز داشته باشد. به نظر می رسد که این تراشه ها سال 2019 عرضه شوند.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر