;
coinex

ضعف امنیتی مایکروسافت راه را برای سرقت رمز عبور ویندوز باز کرد!

علت سرقت رمز عبور ویندوز توسط هکرها در این چند وقت، ضعف امنیتی مایکروسافت اعلام شده است. یک پژوهشگر امنیتی وجود این مشکل را اطلاع داد.

به گزارش تکراتو، این محقق اعلام نموده است که وجود آسیب‌پذیری‌های جدید در سرویس پست الکترونیکی اوت لوک مایکروسافت باعث شده راه برای سرقت رمز عبور ویندوز کاربران باز شود. امروزه بسیاری از پژوهشگران درصدد یافتن آسیب‌پذیری‌های احتمالی در سیستم‌ عامل ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای غول‌های تکنولوژی مختلف جهان هستند تا در صورت توان آنها را رفع کنند.


بیشتر بخوانید: مشکلات امنیتی ویندوز ۷ به واسطه ضعف های اینتل


ضعف امنیتی مایکروسافت و سرقت رمز عبور ویندوز کاربران

این پژوهشگر ضعف امنیتی مایکروسافت را علت سرقت رمز عبور ویندوز اعلام کرد و ادامه داد که این مسئله راه را برای ورود هکرها باز کرده است. جزئیات و اطلاعات ارائه شده توسط این محقق نشان دهنده وجود یک حفره امنیتی و آسیب پذیری در سرویس پست الکترونیک اوت لوک ( Outlook) مایکروسافت است که به هکرها و مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا رمز عبور کاربران را سرقت کنند و از آن سوءاستفاده کنند.


بیشتر بخوانید: سریع ترین حافظه جهان ساخته شد؛ کم حجم و گران قیمت!


نحوه سوءاستفاده از ضعف امنیتی مایکروسافت برای سرقت رمز عبور

در این روش ابتدا هکرها یک ایمیل به سرویس Microsoft Outlook  ارسال می کنند. در ادامه که کاربر ایمیل را باز می کند و آن را می خواند در واقع راه را برای هکرها باز کرده و هکرها می توانند وارد کامپیوتر شده و اطلاعات لازم را سرقت کنند. در این حالت دسترسی به گذرواژه و رمز عبور ویندوز به راحتی امکان پذیر است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thehackernews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر