;
coinex

پروژه جدید فیس بوک و تلاش برای پیوستن به جمع تولیدکنندگان چیپست!

براساس اطلاعات موجود، تولید چیپست پروژه جدید فیس بوک است. فیس بوک هم در تلاش است تا بتواند در جمع تولیدکنندگان چیپست قرار گیرد.

به گزارش تکراتو، فیس بوک نخستین مراحل برای توسعه چیپ های خود را پشت سر می گذارد. این چیپست ها در آینده در دیوایس ها و سرورهای این کمپانی استفاده خواهند شد. فیسبوک همچنین در پی استخدام مدیری است که در حوزه سیستم های برچیپ سرتاسر یا فرمور ASIC و برنامه ریزی توسعه درایور مهارت داشته باشد.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ فیس بوک در روسیه در صورت نپذیرفتن شرایط این کشور!


تولید چیپست، پروژه جدید فیس بوک

پروژه جدید فیس بوک هنوز به صورت جدی کلید نخورده است اما این کمپانی می خواهد بیش از پیش مستقل و کمتر از قبل به کمپانی های خارجی مثل کوالکام متکی باشد. در این صورت، فیسبوک قصد دارد مسیری مشابه با سایر کمپانی های غول تکنولوژی را در پیش بگیرد.

برای مثال کمپانی اپل مدت هاست به توسعه چیپ های دیوایس های iOS  می پردازد و گفته می شود که برای جایگزینی پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک با نمونه های مخصوص خودش نیز برنامه ریزی کرده. همچنین گوگل هم مدتی است که توسعه چیپ های هوش مصنوعی را آغاز کرده و با موبایل پیکسل 2، پردازنده تصویر خود را به دست عموم مردم رساند. آمازون هم توسعه چیپ هایی برای بهبود هوش مصنوعی الکسا را در دستور کار دارد.

چیپ های تولید شده توسط فیسبوک احتمالاً تنها در مصارف سازمانی کاربرد ندارند بلکه در آینده شاهد عرضه یک اسپیکر هوشمند یا حتی هدستی واقعیت مجازی از سوی آکیلس خواهیم بود که در آنها از این چیپست ها استفاده شده است. آکیلس زیرمجموعه‌ی فیسبوک است و قادر است دست به بهینه سازی هایی روی هدست خود بزند که تنها با ادغام سخت افزار و نرم افزار در تمام مراحل توسعه حاصل می شوند.

باید منتظر بود و دید که بعد از عرضه چیپست های فیسبوک و استفاده از آنها در دیوایس ها ، مردم چه عملکردی خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر