;
coinex

گوگل برای رقابت با iMassage در فکر توسعه سرویسی با نام چت است!

به نظر می رسد که گوگل برای رقابت با iMassage در فکر توسعه سرویسی با نام چت باشد. سرویس چت گوگل یک تجربه پیامکی جدید خواهد بود.

به گزارش تکراتو، توسعه اپلیکیشن های پیام رسان نمی تواند از اهمیت ارسال پیامک بکاهد. لازم به ذکر است که با وجود این اپلیکیشن ها، سالانه هشت تریلیون اس ام اس هم رد و بدل می شود.


بیشتر بخوانید: تلگرام غیر قابل فیلتر در معرض خطر ؛ گوگل قابلیت دامین فرانتینگ را غیرفعال کرد!


ارائه سرویس چت گوگل

سرویس چت گوگل قرار است جایگزین سیستم پیان رسانی قدیمی شود. سرویس چت گوگل بر پایه استاندارد RCS بنا شده و بنابراین کاربران می توانند برای ارسال پیامک ها از ویژگی های جدیدی همانند ارسال فایل های حجیم، تصاویر با کیفیت یا چت های گروهی استفاده کنند. سرویسRCS  یک استاندارد جدید برای پیام رسانی است و قرار است در آینده جایگزین سیستم های قدیمی مانند SMS و MMS  شود.

کار با سرویس چت گوگل

کار با سرویس چت گوگل ساده است. کافیست اندروید مسیج (Android Massage) را باز کرده و همانند همیشه یک پیام ارسال کنید. اگر مخاطب تان یک کاربر چت باشد، پیام چت را دریافت می کند. در این غیر این صورت، پیامک در قالب اس ام اس و با همان استانداردهایی قدیمی برای او ارسال خواهد شد. در این حالت هزینه پرداخت شده بسته به تصمیم اپراتور، از اینترنت دیتا کسر خواهد شد.

در ادامه باید گفت که بین سرویس چت گوگل با iMassage تفاوت هایی وجود دارد. اول اینکه پیامک ها به صورت سرتاسری (End to End) رمزنگاری نمی شوند. دوم اینکه پیام ها در سرور اپراتورها جمع آوری می شوند و دولت می تواند به آن ها دسترسی داشته باشد. مورد دوم یکی از مواردی است که می تواند اعتراض کاربران را در هنگام معرفی رسمی چت باعث شود.


بیشتر بخوانید: پشتیبانی گوگل مپس از زبان فارسی و ۳۹ زبان جدید دیگر!


اعلام پشتیبانی از سرویس چت

تاکنون 55 اپراتور همراه و 11 کمپانی تولید کننده در جهان اعلام کرده اند که از سرویس چت گوگل پشتیبانی خواهند کرد. لازم به ذکر است که در این بین فقط سیستم عامل های اندروید و ویندوز می توانند از سرویس چت گوگل پشتیبانی کنند، به همین دلیل کابران اندرویدی فقط می توانند از طریق اس ام اس با کاربران iOS در ارتباط باشند.

 

بیشتر بخوانید:

تشخیص مسیرهای تردد با ویلچر با قابیلت جدید گوگل مپس!

.

منبع: thenextweb

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر