;
coinex

تشخیص چهره افراد از پشت دیوار ؛ هوش مصنوعی در خدمت ارتش آمریکا

ارتش آمریکا هوش مصنوعی را به خدمت گرفته است. آنها قرار است از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره افراد از پشت دیوار استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، ارتش آمریکا قصد دارد تا سیستمی را توسعه دهد که از طریق آن به تشخیص چهره افراد از پشت دیوار بپردازد. از طریق این سیستم شناسایی چهره‌ی افراد مهم در میدان جنگ از پشت موانع و در تاریکی مطلق امکان‌پذیر خواهد بود. این عمل از طریق یادگیری ماشین و گرمای حاصل از صورت امکان پذیر است.

تشخیص چهره افراد از پشت دیوار با کمک هوش مصنوعی

از طریق هوش مصنوعی می توان به تشخیص چهره افراد از پشت دیوار پرداخت. می توان از خارج از ساختمان، تصویر افراد داخل آن را شناسایی نمود. این کار به کمک دوربین‌هایی صورت می‌گیرد که می‌توانند در تاریکی مطلق و از پشت دیوار از افراد فیلم‌برداری کنند. هوش مصنوعی نیز در ادامه به تشخیص چهره‌ و شناسایی این افراد می پردازد.

به گفته‌ی ریگان چالش اصلی در ثبت تصویر چهره با دوربین حرارتی این است که تصویر ثبت‌شده باید با عکس‌های عادی تطبیق داده شود.

به‌کارگیری دوربین حرارتی در دستگاه‌های قابل حمل هزینه‌ی چندانی ندارد. همچنین برای تشخیص چهره افراد از پشت دیوار لازم نیست هوش مصنوعی به دوربین متصل باشد. می‌توان عکس‌ها را گرفت و در مرحله‌ی بعد آن را به هوش مصنوعی سپرد.

البته این پروژه مراحل ابتدایی خود را طی می کند اما نتایج ابتدایی آن امیدبخش است. شناسایی افراد از پشت موانع در میدان جنگ می‌تواند بسیار کارآمد باشد. هدف از این طراحی شناسایی افراد مهم در میدان نبرد است.

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر