;
coinex

گوگل نیز به جمع آوری اطلاعات کاربران می پردازد؛ اطلاعات هر کاربر 58 متر ارتفاع دارد!

جدیدا اخباری منتشر شده که براساس آن گوگل نیز به جمع آوری اطلاعات کاربران می پردازد. گوگل از هر کاربر به ارتفاع ۵۸ متر اطلاعات دارد.

چندی پیش اخباری در مورد رسوایی فیس بوک منتشر شد. فیس بوک از اطلاعات کاربرانش سوءاستفاده کرده بود. اما تاکنون به نظر می رسید که فقط فیس بوک است که به جمع آوری اطلاعات کاربران می پردازند اما باید گفت که گوگل نیز به چنین کاری مشغول است و اطلاعات زیادی از کاربران خود دارد.


بیشتر بخوانید: سامسونگ و گوگل در رقابت برای تصاحب نوکیا Health


جمع آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل

گوگل، سایت ها و شرکت های زیرمجموعه‌ی آن اطلاعات بسیار بیشتری را در مقایسه با فیس بوک از کاربران جمع آوری می کنند. بنابراین به نظر می رسد که گوگل مسئولیت بیشتری نسبت به فیس بوک دارد.

میزان اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر جمع آوری می کند آن قدر زیاد است که با استفاده از آن می توان ۵۶۹۵۵۵ هزار صفحه کاغذ A4 را پر کرد. اگر این تعداد کاغذ روی هم قرار بگیرند، ارتفاع کل آنها بالغ بر ۵۸ متر خواهد شد.

گوگل چگونه به جمع آوری اطلاعات کاربران می پردازد؟

گوگل برای جمع آوری این اطلاعات از موتور جستجوی گوگل، از خدمات نقشه گوگل، جی میل و یوتیوب استفاده می کند. گوگل با استفاده از ابزار مختلف خود تقریبا همه چیز را در مورد کاربرانش می داند.

گوگل از این اطلاعات برای نمایش آگهی های مرتبط با علائق و سلائق افراد استفاده می کند تا هر کاربر تنها محصولات تبلیغاتی را که به آنها علاقه دارد، مشاهده کند. گوگل تمامی اطلاعات مربوط به وب سایت های مورد بازدید هر کاربر را در صورتی که از کروم استفاده کرده باشند دارد.

داده های مربوط به هر عکس گرفته شده با گوشی اندرویدی، جزئیات اسناد پاک شده از سرویس کلود گوگل و بسیاری از داده های دیگر هم توسط این شرکت جمع آوری می شود و به طور کلی ۲.۸ درصد از کل ظرفیت سخت افزاری جهان برای ذخیره سازی و جمع آوری اطلاعات کاربران گوگل بر روی سرورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: hothardware

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر