;
coinex

علت فیلترینگ تلگرام در اندونزی چیست؟

فیلترینگ تلگرام در اندونزی به علت عدم توجه مدیر تلگرام به خواسته‌های این کشور اتفاق افتاد. دولت از حملات تروریستی از طریق تلگرام می ترسد.

به گزارش تکراتو، ارتباط تلگرام با تروریسم موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز بسیاری از دولت ها این موضوع را اعلام کرده بودند. هم اکنون نیز دولت اندونزی بیان کرده که در این پیام رسان راه های ساخت بمب آموزش داده شده و بنابراین از فعالیت این پیام رسان جلوگیری کرده است.


بیشتر بخوانید:  فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر شدن تلگرام در ایران حتمی است؟


دلایل فیلترینگ تلگرام در اندونزی

علاوه بر ترویج خشونت و آموزش ساخت بمب در این پیام رسان، یکی دیگر از دلایل فیلترینگ تلگرام در اندونزی این است که تلگرام در این کشور هیچ مرکز و دفتر نمایندگی رسمی ندارد. همچنین از این برنامه به عنوان پوشش برای ترویج تعالیم تند و رادیکال در راستای اقدامات تروریستی استفاده شده است.


بیشتر بخوانید: ناموفق بودن فیلترینگ تلگرام در روسیه !


مسئولان این کشور از فراهم بودن بستری برای ارسال پیام‌های مخفیانه می ترسند، زیرا نفوذ در آن با وجود سیستم‌های امنیتی و رمزگذاری شده بسیار سخت است. وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی اندونزی اعلام کرده است که تاکنون حدود 500 صفحه در تلگرام شناسایی شده که علاوه بر آموزه‌های تند و رادیکال،‌ راه‌های ساخت بمب، نفرت از نیروهای پلیس را ترویج می‌کردند.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر