;
coinex

رونمایی از مرورگر جدید اپرا ؛ کنترل گوشی هوشمند با یک دست

مرورگر جدید اپرا رونمایی شد. با استفاده از این مرورگر جدید امکان کار با گوشی های هوشمند از طریق یک دست به راحتی امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو، معمولا برای اینکه بتوان به راحتی با اسمارت فون ها کار کرد، بهتر است از هر دو دست استفاده نمود زیرا اصولا کار با اسمارت‌فون نیاز به استفاده از هر دو دست دارد. اما در بسیاری از موارد هم، امکان استفاده از هر دو دست برای کار کردن با گوشی وجود ندارد.

رونمایی از مرورگر جدید اپرا

توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا، برای حل این مشکل مرورگر جدیدی را ارائه کرده اند. این مرورگر برای موبایل ارائه شده و به طور اختصاصی برای کار با یک دست مورد استفاده قرار می گیرد. مرورگر Opera Touch  برای راحتی کار با یک دست مکانیزم جالبی دارد. با استفاده از دکمه ای به نام Fast Action Button یا به اختصار FAB، می‌توان کارهایی مانند جستجو کردن در وب و مرور تب‌های باز را فقط با یک انگشت انجام داد. بنابراین این دکمه در اپرا تاچ نقش محوری دارد و کنترل بسیاری از ویژگی‌های مرورگر را ممکن می‌کند.

بررسی قابلیت Flow در اپرا تاچ

به لطف دکمه FAB در مرورگر جدید اپرا کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. مثالا برای ورود به گوگل کافیست روی FAB اشاره کرد تا کیبورد ظاهر شود و آدرس گوگل را  تایپ نمود. مطئنا این روش بسیار ساده‌تر از آن است که آدرس گوگل را تایپ کرد. مرورگر جدید اپرا همچنین چندین میان‌بر کاربردی برای دسترسی به جستجوی صوتی، اسکن QR Code و بارکد دارد که استفاده از همه آنها به راحتی امکان پذیر است.

با استفاده از فلو می‌توان فایل ها، یادداشت‌ها و لینک‌های مختلف را به سادگی به رایانه‌های دسکتاپ فرستاد. البته برای استفاده از این ویژگی در مرورگر جدید اپرا باید این مرورگر هم روی موبایل و هم دسکتاپ وجود داشته باشد. اپرا تاچ به زودی برای پلتفرم اندروید نیز منتشر می شود و بعد از آن نسخه  iOSاین مرورگر نیز ارائه خواهد شد.

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر