;
coinex

آیا شرکت هواوی در نقض تحریم های ایران نقش داشته است؟

شرکت هواوی به دلیل احتمال نقض تحریم های ایران زیر تیغ تحقیق است. وزارت دادگستری ایالات متحده مشغول انجام تحقیقات درباره‌ی این موضوع است.

شرکت هواوی، سازنده برتر موبایل های چینی متهم به نقض تحریم های ایران شده است. این خبر چند روز پس از صدور حکم منع فروش محصولات آمریکایی به زدتی‌ای از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، منتشر شد.


بیشتر بخوانید: قابیلت درک احساسات به دستیار مجازی هواوی اضافه می شود!


نقش هواوی در نقض تحریم های ایران

جزئیات این تحقیق هنوز به صورت دقیق مشص نیست و اینکه واقعا هواوی در نقض تحریم های ایران چه نقشی داشته است، اعلام نشده است. اما این بررسی برگ جدیدی از تحقیقات گسترده‌تر ایالات متحده در مورد شرکت‌های چینی محسوب می‌شود، البته شرکت‌هایی که اکنون به‌ دنبال کسب سهم بیشتر از بازار آمریکا هستند.

چون دولت آمریکا چگونگی همکاری احتمالی هواوی با دولت چین و تأثیر احتمالی آن بر امنیت ملی را مورد بررسی قرار می‌دهد، این شرکت برای انجام فعالیت در ایالات متحده با موانعی جدی روبه‌رو خواهد شد. ابتدای امسال، اپراتور AT&T ظاهرا به دلیل افزایش نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی، قرارداد بزرگ خود با هواوی را لغو کرد.

نقض تحریم‌ها می‌تواند به‌شدت خسارت‌بار باشد. برای مثال، سال گذشته زدتی‌ای، شرکت چینی سازنده‌ی گوشی هوشمند، به دلیل فروش محصولات به ایران و کره‌ی شمالی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شد و اکنون به همان دلیل از خرید محصولات آمریکایی منع شده است. در پایان باید گفت که هواوی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر