;
coinex

چانه زنی اپل با سامسونگ برای کاهش قیمت نمایشگرهای اولد آیفون‌های 2018

اپل مذاکرات خود را با شرکت سامسونگ دیسپلی به منظور کاهش بهای پرداختی خود برای خریدن پنل‌های OLED و در نتیجه کاهش قیمت آیفون‌های 2018 شروع کرده است.

اپل در تلاش است تا قیمت خرید پنل‌های خود را از مبلغ 110 دلار به مبلغ 100 دلار کاهش دهد. گزارش‌های منتشر شده توسط این منبع خبری از این امر حکایت می‌کنند که سازنده آمریکایی می‌تواند در سال 2018 میلادی تا تعداد 100 میلیون پنل را خریداری کند.

طبق خبرهای منتشر شده تعداد 25 میلیون از این پنل‌ها به گوشی آیفون X و مابقی آن‌ها به گوشی‌هایی که کوپرتینو می‌خواهد در پاییز 2018 عرضه کند، تعلق دارد. هنوز نام آیفون‌های 2018 اپل مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید: نام آیفون های ۲۰۱۸ اپل چه خواهد بود؟ نامگذاری آیفون X ما را به نقطه‌ بدون بازگشت رساند


گفته شده که اپل در سال 2017 میلادی تعداد 50 میلیون صفحه نمایش را خریداری کرده است. هنوز مشخص نیست که قیمت دقیق هر نمایشگر آیفون X چقدر است، زیرا اپل و سامسونگ هیچ اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

در یک مقطع زمانی گفته شد که احتمالا اپل هر یک از این صفحه نمایش‌ها را با قیمتی بین 120 تا 130 دلار خریده است؛ در این بین برخی دیگر از منابع خبری قیمت‌هایی معادل 71 و حتی 65.50 دلار را نیز مطرح کردند.

نکته مسلم این است که نمایشگرهای اولد از نمایشگرهای ال سی دی گرانتر هستند و اپل به طور منظم تلاش می‌کند تا قطعه سازان را قانع کند که این پنل‌ها را با قیمت‌های ارزان‌تری ارائه کنند تا از این طریق بتواند قیمت گوشی‌های آیفون را کاهش دهد.

قیمت‌ آیفون‌های 2018

انتظار می‌رود که کوپرتینو در پاییز امسال دو آیفون با نمایشگر اولد در اندازه‌های 5.8 و 6.5 اینچی و یک آیفون را با نمایشگر 6.1 اینچی ال‌سی‌دی عرضه کند. این احتمال وجود دارد که اپل برای این که بتواند کاربران را به خرید گوشی 5.8 اینچی خود قانع سازد، این محصول را با قیمتی ارزان‌تر از مبلغ 999 دلاری آیفون X عرضه سازد. انتظار می‌رود که باز هم سامسونگ نقش تامین کننده اصلی نمایشگرهای OLED آیفون را بازی کند.

آیفون‌های 2018

آمیت دریانانی (Amit Daryanani)، تحلیلگر شرکت ارائه کننده خدمات سرمایه گذاری RBC Capital Markets، اخیرا گفته است که اپل می‌خواهد گوشی‌های آیفون 2018 مجهز به نمایشگرهای 5.8 و 6.5 اینچی خود را به ترتیب با قیمت‌های 899 و 999 دلار عرضه کند. وی همچنین گفته است که سازنده مشهور آمریکایی احتمالا گوشی 6.1 اینچی ال سی دی خود را با قیمتی بین 550 تا 799 دلار در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر