;
coinex

ساخت موبایل بدون باتری ؛ نگران شارژ باتری موبایل خود نباشید!

در حالی که بسیاری از شرکت ها سعی دارند تا نوعی باتری تولید کنند که میزان مصرف آن پایین باشد، محققان در تلاش برای توسعه نوعی موبایل بدون باتری هستند.

موبایل بدون باتری که قرار است توسعه داده شود تقریبا می توان گفت شبیه به موبایل نیست زیرا از یک مدار چاپی ساده و چند قطعه اساسی برای برقراری تماس تلفنی تشکیل شده است. این مدار شامل میکروفون، صفحه کلید و جک هدفون است، به زیبایی آیفون نیست اما کاربر را از نگرانی بابت مصرف باتری خلاص می کند.

توسعه موبایل بدون باتری

این گجت مثل هر ابزار الکترونیکی دیگری به انرژی نیاز دارد و توانسته به لطف فوتودیودها و آنتن، برق مورد نیاز خود را از منابعی مانند نور خورشید و امواج رادیویی تهیه کند. این امواج رادیویی هنگام تعامل با آنتن، الکتریسیته را از طریق آن به جریان می اندازند.

توسعه یک موبایل بدون باتری

یکی از طراحان موبایل بدون باتری ، Bryce Kellogg ، اعلام کرده است که برقراری تماس تلفنی از طریق این موبایل بدون باتری ، مستلزم برخورداری دستگاه از انرژی پایدار است. بنابراین کاربر نمی تواند پس از گفتن سلام، منتظر جمع آوری انرژی از منبع اطراف باشد. با این حال انرژی دریافتی از نور یا موج رادیویی بین 1 تا 10 میکرو وات است. این میزان انرژی برای مکالمه مداوم کافی نیست و حل کردن این چالش بزرگ مستلزم توسعه رویکردی جدید در ارسال و دریافت صدای طرف مقابل خواهد بود.

حل مشکل انرژی در موبایل بدون باتری

برای غلبه بر مشکل انرژی در این موبایل تیم مهندسان دانشگاه واشنگتن ایستگاهی پایه را برای ارسال سیگنال های RF به موبایل طراحی کرده اند که امکان برقراری تماس تا فاصله 15 متری را فراهم می کند. در این روش پس از تماس با طرف مقابل، مدار چاپی اطلاعات را در قالب یک بسته دیجیتال و از طریق امواج رادیویی به ایستگاه پایه می فرستند، سپس این ایستگاه داده ها را دریافت کرده و تماس را از طریق اسکایپ یا شبکه سلولی برقرار می نماید. این ارتباط انرژی لازم برای روشن ماندن موبایل را فراهم می کند.

.

منبع: electronics

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر