;
coinex

بهترین گوشی‌های مجهز به اسپیکرهای استریو ؛ کیفیت واقعی صدا را دریابید

یک گوشی هرقدر هم که خوب باشد، باید بتواند صدا را با کیفیت خوبی منتشر کند تا محبوب شود. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های مجهز به اسپیکرهای استریو پرداخته‌ایم؛ گوشی‌هایی که صدا را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهند.

امروزه سازندگان گوشی‌های هوشمند برای این که بتوانند فایل‌های رسانه‌ای را با کیفیت صدای بهتری پخش کنند، از راهکارهای متفاوتی استفاده می‌کنند. یکی از این راهکارها مجهز کردن گوشی‌های هوشمند به اسپیکرهای استریو است. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل با اسپیکرهای استریو پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی‌های مجهز به اسپیکرهای استریو

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 9 (پلاس)

گلکسی اس 9 و برادر بزرگ‌ترش از جمله جدیدترین گوشی‌های پرچمداری هستند که به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌اند. سامسونگ در ساخت این دو گوشی هوشمند به جای این که دو اسپیکر را در جلوی گوشی نصب کند، راهکاری مشابه به آنچه که در ساخت گوشی اچ تی سی 10 به کار رفته دنبال کرده است.

بدین ترتیب، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس می‌توانند مقدار باس و فرکانس‌های متوسط صوتی را از طریق یک اسپیکر (در انتهای بدنه) و فرکانس‌های صوتی بالاتر را از طریق میکروفون (در بالای بدنه گوشی) که به عنوان توویتر (توویتر یا سخنران، نوع خاصی از بلندگو است) عمل می‌کند، پخش کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۱۸ ؛ زیبا و قدرتمند


این ترفند باعث شده است که دو گوشی پیشرفته جدید سامسونگ صدای بسیار قدرتمند و فراگیری را پخش کنند؛ اگرچه که در هنگام پخش بعضی از آهنگ‌ها این کیفیت صدا کاهش پیدا می‌کند.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 (استاندارد، کامپکت و پریمیوم)

سونی اکسپریا ایکس زد 2 (استاندارد، کامپکت و پریمیوم)

سونی چندین سال است که اسپیکرهای استریو را در جلوی گوشی‌های بالارده خود نصب می‌کند. از این رو چندان غافلگیر کننده نیست که جدیدترین پرچم‌داران این سازنده هم به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌اند. بلندگوهای نصب شده بر روی گوشی‌های پیشرفته جدید سونی قوی‌ترین اسپیکرهایی هستند که تا به امروز بر روی گوشی‌های اکسپریا نصب شده‌ است.

این اسپیکرهای استریو می‌توانند نسبت به اسپیکرهای نصب شده بر روی گوشی‌های قبلی سونی، صدا را با کیفیت بسیار بهتری پخش کنند و به همین دلیل یک بهینه‌سازی برجسته محسوب می‌شوند. متاسفانه سه گوشی جدید سونی هنوز هم افکت باس خوبی ندارند و از این رو صدای تولید شده توسط آن‌ها کمی زیر به نظر می‌رسد.

ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

ایسوس زنفون 5 (زد)

ایسوس از گوشی زنفون میان رده و پرچمدار جدید خود در کنگره جهانی موبایل 2018 بارسلونا رونمایی کرد. دو گوشی جدید این سازنده از نمایشگرهای تمام صفحه زیبا بهره می‌برند. سازنده مشهور تایوانی مطالب زیادی را در مورد قدرت، دوربین‌ها و ویژگی‌های گوشی های زنفون 5 و زنفون 5 زد منتشر کرده است.

اسپیکرهای دوگانه این گوشی‌ها نیز از جمله مشخصه‌هایی هستند که مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این دو محصول نیز اسپیکر پایینی وظیفه انتشار افکت باس و میکروفون بالایی گوشی وظیفه پخش صدای زیر را بر عهده دارد. متاسفانه ایسوس هنوز دو گوشی جدیدش را وارد بازار نکرده است و به همین دلیل نمی‌توان در مورد کیفیت صدای این دو گوشی هوشمند با اطمینان حرفی زد.

هواوی پی 20 و پی 20 پرو

هواوی پی 20 (پرو)

گوشی‌های جدید هواوی شاهکارهای تکنولوژیکی هستند و قطعا جز‌ء بهترین گوشی‌های مجهز به اسپیکرهای استریو به شمار می‌روند. سازنده مشهور چینی در ساخت این گوشی‌ها از نمایشگرهای تقریبا بدون حاشیه، دوربین‌های قدرتمند و اسپیکرهای دوگانه استفاده کرده است. در پی 20 استاندارد و پی 20 پرو هم صدا از طریق یک اسپیکر نصب شده در پایین گوشی و یک میکروفون نصب شده در بالای گوشی پخش می‌شود. این دو اسپیکر می‌توانند صدای بسیار قدرتمند و متعادلی را پخش کنند.

ریزر فون

ریزر فون

ریزر فون اولین گوشی شرکت ریزر و یک محصول تمام عیار است. سازنده مشهور آمریکایی در ساخت این گوشی زیبا از یک نمایشگر دارای نسبت تصویر 16 به 9 استفاده کرده است. این امر باعث شده است که این گوشی هوشمند حاشیه‌های بالایی و پایینی ضخیمی داشته باشد؛ اگرچه که یک اسپیکر قدرتمند در حاشیه بالایی و یک اسپیکر قدرتمند دیگر در حاشیه پایینی این نمایشگر قرار گرفته است.

این سبک طراحی باعث شده است که اسپیکرهای ریزر فون بتوانند صدای استریو بسیار باکیفیت و فراگیری را پخش کنند.

 اچ تی سی یو 11 و یو 11 پلاس

 اچ تی سی یو 11 (پلاس)

اچ‌تی‌سی از زمان عرضه گوشی اچ تی سی وان، گوشی‌های پرچمدار خود را به اسپیکرهای استریو مجهز کرد. این سازنده از سال 2016 میلادی با عرضه گوشی اچ تی سی 10 اسپیکرهای جلویی را کنار گذاشت و از سیستم صوتی بوم ساوند های فای (BoomSound HiFi) استفاده کرد؛ ترکیبی که یک ووفر و توییتر را شامل می‌شود.

هر اسپیکر به یک تقویت کننده اختصاصی مجهز است. در این بین، اسپیکر قرار گرفته در پایین گوشی، صداهای بم‌تر و اسپیکر قرار گرفته در بالای گوشی، فرکانس‌های بالاتر صوتی را پخش می‌کند.

اچ‌تی‌سی گوشی‌های یو 11 و یو 11 پلاس خود را نیز با فناوری بوم‌ساوند های فای (BoomSound HiFi) عرضه کرده است. این دو گوشی هوشمند از تقویت کننده‌های صوتی هم بهره می‌برند. یو 11 پلاس می‌تواند شدت صدای ریزر فون را ارائه دهد. این گوشی هوشمند کیفیت صدای خوبی نیز دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ضد آب ۲۰۱۸ ؛ کدام گوشی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب دارد؟


گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکسل ال

گوگل پیکسل 2 (ایکس ال)

گوگل هم با عرضه گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به دسته سازندگانی پیوست که گوشی‌های پرچمدار خود را با اسپیکرهای استریو عرضه می‌کنند. این غول تکنولوژی یک اسپیکر را در بالا و یک اسپیکر را در پایین پنل جلویی دو گوشی جدید خود نصب کرده است. این اسپیکرها صدای زیادی را تولید می‌کنند، اما متاسفانه صدای آن‌ها عمق بسیار زیادی ندارد.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که کیفیت صدای تولید شده توسط این اسپیکرها در هنگام قرار داشتن ولوم بر روی حد میانگین، کمی افت می‌کند.

آیفون 7، 7 پلاس، آیفون 8، 8 پلاس و آیفون X

اپل آیفون 7 (پلاس)، آیفون 8 (پلاس) و آیفون X

اپل در ساخت آیفون 7 از اسپیکرهای استریو استفاده کرد. صدای آیفون‌های 2017 این سازنده کمی افزایش یافته است. با این حال از نظر کیفیت صدا، به صدای خروجی اسپیکرهای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شباهت دارد. نصب یک ووفر در انتها و توویتر در بالای بدنه این آیفون‌ها باعث شده است که کاربر افکت صوتی باس بسیار عمیق و مفصلی را دریافت کند.

متاسفانه صدای تولید شده توسط این اسپیکرها در هنگام قرار داشتن ولوم بر روی حد متوسط چندان فراگیر نیست و علاوه بر این باید به این نکته نیز اشاره کرد که اسپیکر نصب شده در بالای بدنه این گوشی‌ها هم در هنگام افزایش شدت صدا به بیش از 80 درصد کاملا ناکارآمد جلوه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر