;
coinex

اسکن ایمیل‌ها در جیمیل به کمک دستیار هوشمند گوگل اسیستنت انجام می‌شود

گوگل آپدیت بزرگ و جدید سرویس جیمیل خود را هفته پیش ارائه کرد. این بروزرسانی چند ویژگی برجسته دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به قابلیت اسکن کردن پیام‌ها به کمک گوگل اسیستنت اشاره کرد.

این قابلیت طراحی شده است تا پیام‌ها، پاسخ‌ها و اعلان‌های کاربر را به طور خودکار تحلیل کند. پروسه انتشار بروزرسانی جدید جیمیل (Gmail) چند روز پیش آغاز شد. این بروزرسانی به منظور افزایش کارایی جیمیل ارائه شده است. علاوه بر این، ظاهر این سرویس پیام رسان را هم در سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس و دسکتاپ تغییر می‌دهد.

این آپدیت به قابلیت پاسخ‌دهی هوشمند که در ابتدا برای نسخه دسکتاپ این سرویس ارائه شد، نیز مجهز است. ویژگی اعلان‌های مهم برای اپلیکیشن اندروید و آی‌اواس این سرویس با توانایی شناسایی پیام‌های مهم و انتخاب نوع اعلان برای ارسال به کاربر بر مبنای میزان اهمیت نوتیفیکیشن، قابلیت برجسته دیگر این بروزرسانی محسوب می‌شود. سرویس جیمیل در صورت نصب بروزرسانی جدید همچنین می‌تواند هشدارهایی را برای کاربران به منظور ارسال جواب به ایمیل‌هایی که برای یک بازه زمانی مشخص خوانده نشده‌اند، ارسال کند.


بیشتر بخوانید: نسخه اندروید جیمیل به قابلیت Snooze مجهز شد


شاید قابلیت اسکن کردن هوشمند برای برخی از کاربران نگرانی‌هایی را در زمینه نقض قوانین حریم خصوصی ایجاد کند اما بد نیست بدانید که غول دنیای مجازی این ویژگی را در قالب یک ابزار آپشنال ارائه کرده و امکان غیرفعال کردن آن را نیز برای کاربرانش فراهم ساخته است. گوگل علاوه بر این اطمینان داده است که بروزرسانی جدید، از این قابلیت اسکن کردن برای شناسایی هدفمند آگهی‌های تبلیغاتی استفاده نمی‌کند؛ البته باید به این امر هم اشاره کرد که سازنده مشهور آمریکایی اطلاعاتی را در زمینه مدت زمان نگهداری اطلاعات اسکن سازی شده در سرورهای خود منتشر نکرده است.

هدف گوگل از ارائه قابلت اسکن کردن خودکار در قالب یک بروزرسانی جدید، بهبود تجربه و امنیت کاربران بوده است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که کاربر تنها می‌تواند ویژگی‌هایی مانند پاسخ دهی هوشمند، اعلان‌های مهم و پیام‌های یادآوری کننده را غیرفعال کند؛ به این نحو که توانایی غیرفعال کردن ویژگی‌های امنیتی را ندارد.

گوگل در تلاش است که از فناوری یادگیری ماشین در جهت مبارزه با دسترسی غیرقانونی به اطلاعات حساس کاربران (نظیر رمزها و نام‌های کاربری) و همچنین دفع حملات سایبری مخرب استفاده کند. این سازنده بزرگ همچنین می‌خواهد به کمک این فناوری پیوست‌های ایمیل‌های کاربرانش را برای شناسایی بدافزارهای احتمالی و جلوگیری از وقوع حملات سایبری اسکن کند.

قابلیت جدید سرویس پیام رسانی جیمیل از جمله ویژگی‌های برجسته‌ای است که با توانایی همگام‌سازی خودکار فرآیندهای دیجیتالی بین گوشی‌های همراه و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. این همگام سازی در سیستم عامل اندروید توسط اپلیکیشن گوگل تسکس (Google Tasks) انجام می‌شود. این بهینه سازی یک کلید را نیز برای به تاخیر اندازی پروسه ارسال ایمیل‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد و همچنین شما را قادر می‌سازد تا پیوست‌های ایمیل خود را بدون باز کردن زنجیره مکالمات خود باز کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر