;
coinex

نگاه نزدیک به ال جی جی 7 تین کیو ؛ پرچمدار مجهز به هوش مصنوعی و ناچ نمایشگر

ال جی جی 7 تین کیو رسما رونمایی شد. گوشی‌های سری جی در زمان‌های مختلف، با تغییرات زیادی همراه بوده‌اند و امروز نیز شاهد رونمایی از بحث‌برانگیزترین گوشی ال‌جی بودیم؛ ال جی جی 7 تین کیو (LG G7 ThinQ). 

گوشی‌های سری جی، برخلاف گوشی‌های پرچمدار سایر شرکت‌های تولیدکننده، بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتند. گوشی‌های ال جی جی 5 و ال جی جی 6 در سال‌های 2016 و 2017، از جمله‌ی گوشی‌های ال‌جی هستند که با این بحران‌ها روبرو بودند. هرچند که جی 6 توانست در مقایسه با جی 5، عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. ال جی جی 5،‌ اولین گوشی هوشمند ال‌جی بود که به ماژول مجهز می‌شد و به کاربران خود اجازه می‌داد به عملکردهای بیشتری دسترسی داشته باشند؛ البته این گوشی نتوانست مطابق با انتظارات کمپانی ال‌جی عمل کند و با استقبال مواجه نشد. اما در طراحی جی 6، از سبک طراحی گوشی‌های رده‌بالا استفاده شد و بهینه‌سازی بیشتری در زمینه‌ی صفحه نمایش و دوربین در دسترس کاربران قرار گرفت.

ال‌جی از تجربه‌ی دو پرچمدار قبلی خود استفاده کرده و طراحی بهتری را همراه با ال جی جی 7 ارائه کرده است. این گوشی با برند تین کیو (ThinQ) معرفی شده و با مهم‌ترین مشخصه‌ی ال‌جی، یعنی هوش مصنوعی همراه است. دوربین ال جی جی 7 تین کیو نیز همانند ال جی وی 30 اس تین کیو، عملکرد بسیار خوبی دارد. هوش مصنوعی به کار رفته در این موبایل که با نام AL Cam معرفی شده، تجربه‌ی عکس‌برداری بهتری را به کاربر ارائه می‌کند.

ال‌جی در طراحی این موبایل تلاش کرد سبک طراحی گوشی‌های امروزی را در نظر داشته باشد تا بتواند با سایر پرچمداران موجود در بازار رقابت کند. برای مثال، ال جی جی 7 تین کیو نیز همانند جی 6،‌ از نمایشگر کشیده و باریک‌تری برخوردار شده است؛ علاوه بر اینکه به‌راحتی می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد. هرچند که آپگریدهای بیشتری در نمایشگر جی 7 تین کیو انجام شده و نسبت ابعاد آن بهینه‌تر است. نکته‌ی دیگری که شباهت این گوشی به سایر دستگاه‌های موجود در بازار را بیشتر می‌کند، ناچ نمایشگر است که در قسمت بالایی به خوبی دیده می‌شود.

مشخصات ال جی جی 7 تین کیو

مشخصات ال جی جی 7 تین کیو

ال جی جی 7 تین کیو به تراشه‌ی قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 845 هشت هسته‌ای و 64 بیت و پردازنده‌ گرافیکی آدرنو 540 با قدرت پردازش 2.8 گیگاهرتز مجهز شده است. این گوشی از صفحه نمایش 6.1 اینچی کواد اچ دی پلاس (3120 در 1440) فول ویژن برخوردار است که پنل آن از نوع LCD بوده و و از پنل اولد که در گوشی‌های وی 30 و وی 30 اس تین کیو موجود بود، خبری نیست. صفحه نمایش پرچمدار جدید ال جی از HDR پشتیبانی می‌کند و گفته می‌شود که مصرف باتری آن در مقایسه با گوشی‌های قبلی به اندازه‌ی 35 درصد کمتر است. جالب اینجاست که روشنایی نمایشگر به 1000 نیت می‌رسد.

کمپانی ال جی از دو نسخه‌ی جی 7 تین کیو رونمایی کرده است؛ نسخه‌ی رم 4 با حافظه‌ی 64 گیگابایت و نسخه‌ی رم 6 با حافظه‌ی 128 گیگابایت که با نام ال جی جی 7 پلاس تین کیو معرفی شده است. ال جی در طراحی این موبایل از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، یعنی Quick Charge 3.0 را در آن قرار داده است. بنابراین، باتری جی 7 می‌تواند در عرض نیم ساعت به اندازه‌ی 50 درصد شارژ شود.

این کمپانی کره‌ای از تکنولوژی Quad DAC 32 بیت استفاده کرده و تنظیمات اسپیکرهای بوم‌باکس را نیز قرار داده است. ویژگی DTS-X Virtual Surround Sound نیز ارائه شده است. از دیگر ویژگی‌های این موبایل می‌توان به تراشه‌ی ان‌اف‌سی و جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ۲۰۱۷ ال جی ؛ اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار


یک اسکنر اثرانگشت و دوربین دوگانه در پنل پشتی موبایل دیده می‌شوند. ال جی جی 7 تین کیو به دو دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و f/1.9 مجهز است؛ این در حالیست که تنها یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 به عنوان دوربین سلفی تعبیه شده است. ال جی از هوش مصنوعی و Pixel Binning استفاده کرده تا کیفیت عکس‌ها را تا حد امکان افزایش دهد. این موبایل از ویژگی شارژ بی‌سیم و شارژ Qi بهره می‌برد. اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش‌فرض روی این موبایل نصب شده و رابط کاربری ال‌جی نیز در کنار آن اجرا می‌شود. جی 7 تین کیو در ابعاد 153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر ساخته شده است.

سخت‌افزار و طراحی ال جی جی 7 تین کیو

سخت‌افزار و طراحی ال جی جی 7 تین کیو

برخی افراد ترجیح می‌دهند که گوشی‌ها، عملکرد بهتری داشته باشند،‌ برخی نیز به طراحی ظاهری اهمیت می‌دهند. اینطور که به نظر می‌رسد، ال‌جی برای طراحی جی 7 تین کیو اهمیت زیادی قائل شده است. در برخی قسمت‌ها، سبک طراحی ال‌جی به خوبی قابل مشاهده بوده و در برخی موارد نیز از گرایش‌های بازار استفاده شده است. برای مثال می‌توان به ناچ یا لبه‌ی بالایی صفحه نمایش اشاره کرد. خوشبختانه این موبایل به گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار و مشکی کردن دو طرف ناچ،‌ آن را از دید خود پنهان کند.

ال جی جی 7 تین کیو از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است؛ فریم دستگاه از جنس فلز و پنل پشتی از شیشه ساخته شده تا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند.  این سبک طراحی نشان می‌دهد که باتری دستگاه، جداشدنی نیست. دکمه‌ی پاور نیز همراه با دکمه‌های تنظیم صدا، در لبه‌ی سمت چپی فریم قرار دارد. لبه‌ی سمت راستی این دستگاه به دکمه‌ای مجزا برای فعال کردن دستیار هوشمند گوگل اسیستنت مجهز شده است. بنابراین کاربران برای فعال کردن این دستیار، به دکمه‌ی فیزیکی دسترسی دارند و نیازی به فرمان‌های صوتی ندارند. البته برخی کاربران ترجیح می‌دهند از فرمان‌های صوتی استفاده کنند؛ اما در برخی موارد، مثل مکان‌های شلوغ یا بسیار خلوت کتابخانه، امکان استفاده از این فرمان‌ها وجود ندارد. با این اوصاف، استفاده از دکمه‌ی مجزا خالی از لطف نخواهد بود.

ال جی جی 7 تین کیو در پنج تنوع رنگی تولید شده‌ که در دو دسته‌ رنگ‌های استاندارد و مات تقسیم می‌شوند. ال‌جی معتقد است که توانایی شخصی‌سازی، بخشی از تجربه‌ی بهینه‌ی کاربری است و کاربر به راحتی می‌تواند گزینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کند.


بیشتر بخوانید: گوشی‌ پرچمدار ال جی جی ۷ تین کیو رسما رونمایی شد


دوربین اصلی دوگانه در قسمت بالایی پنل پشتی قرار گرفته و فلاش LED نیز در کنار آن قرار دارد. دوربین سلفی نیز به فلاش LED مجهز شده تا به عکاسی در نور کم کمک کند.

دوربین‌های ال جی جی 7 تین کیو

دوربین‌های ال جی جی 7 تین کیو

ال‌جی از توانایی دوربین گوشی جی 7 تین کیو به عنوان یک ویژگی برجسته یاد می‌کند. دوربین این موبایل از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفت‌های زیادی داشته و عملکرد بهتری را نشان می‌دهد. دوربین دوگانه‌ی اصلی ال جی جی 7 تین کیو در مقایسه با ال جی وی 30 اس تین کیو، بهینه‌تر شده است. لنز اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 همراه است،‌ اما لنز ثانویه کاملا به وی 30 اس شباهت دارد. فلاش LED دوگانه از دوربین اصلی که به صورت عمودی چیده شده، پشتیبانی می‌کند. دوربین زاویه‌ی گسترده‌ی این موبایل از زمینه‌ی چشم‌انداز 107 درجه برخوردار است که برای عکس‌های دسته‌جمعی و چشم‌اندازهای بزرگ بسیار مناسب است.

در طراحی نرم‌افزاری ال جی جی 7 تین کیو از هوش مصنوعی استفاده شده است و نرم‌افزارهای دوربین آن نیز از این قائده مستثنی نیستند. ویژگی AL Cam که همراه با گوشی ال جی وی 30 اس تین کیو معرفی شد، در جدیدترین پرچمدار ال‌جی نیز تعبیه شده است. هوش مصنوعی می‌تواند چیزهایی که در مقابل مظره‌یاب دستگاه قرار می‌گیرند را شناسایی کند و پارامترهای عکسبرداری را مطابق با آن تنظیم کند. شاید تصور کنید این ویژگی به حالت Auto mode که در گوشی‌های معمولی دیده می‌شود، شباهت دارد؛ اما نکته اینجاست که علاوه بر پارامترهای اصلی عکسبرداری، مثل تنظیم سطح نور و طیف دینامیک، می‌تواند تنظیمات را با توجه به سوژه عکس (غذا، انسان، حیوان، ورزش، چشم‌انداز و غیره) تغییر دهد. البته اگر به این ویژگی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

سیستم دوربین هوش مصنوعی از چهار فیلتر پیشرفته نیز برخوردار است؛ به بیان ساده‌تر، میزان گرمی رنگ‌ها، تراکم، کنتراست و سایر جنبه‌های مشابه را مطابق با سلیقه‌ی شما تنظیم می‌کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند میزان انحراف ناشی از تابش نور آقتاب را تنظیم کند. این قابلیت در حالت زاویه گسترده نیز اجرا می‌شود که البته کاربر می‌تواند به صورت دستی، آن را غیرفعال کند. این دوربین همچنین از HDR10 پشتیبانی می‌کند؛ این بدان معناست که می‌توان محتوای ویدیویی با دینامیک بسیار بالا ضبط کرد.

ال جی جی 7 تین کیو در عکسبرداری در نورکم نیز عملکرد بسیار خوبی دارد که به لطف حالت عکاسی جدید Bright ایجاد شده است. این ویژگی نیز براساس هوش مصنوعی عمل می‌کند. سوپرپیکسل‌ها درواقع مجموعه‌ای از پیکسل‌های تکی هستند که باعث می‌شود عکس‌هایی با روشنایی بالا به ثبت برسند. البته این میزان روشنایی با توجه نور محیط انجام می‌شود و وضوح تصویر، قربانی روشنایی بیش از اندازه نمی‌شود.

دوربین ال جی جی 7 تین کیو به استیکرهای دو بعدی و سه بعدی مجهز شده است. این موبایل از مود پرتره و لایو فوتو پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این پرچمدار نیز حالت پرتره را ارائه می‌کند. این دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 همراه است.

دستیار مجازی گوگل اسیستنت هنگام عکسبرداری نیز به کاربر کمک می‌کند. برای مثال می‌توانید از دستیار بخواهید که عکس بگیرد یا اینکه سلفی با حالت زاویه گسترده را فعال کند. در مجموع باید گفت که پیشرفت‌های زیادی در ال جی جی 7 تین کیو به چشم می‌خورد.

نرم‌افزار و هوش مصنوعی ال جی جی 7 تین کیو

نرم‌افزار و هوش مصنوعی ال جی جی 7 تین کیو

ال جی جی 7 تین کیو نیز همانند ال جی وی 30 اس تین کیو به هوش مصنوعی مجهز است. ویژگی‌های هوش مصنوعی متنوعی در این موبایل دیده می‌شود. یک دکمه‌ی مجزا در لبه‌ی سمت چپی قرار گرفته که دسترسی به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را فراهم می‌کند.

نرم‌افزارهای متعددی با گوگل اسیستنت همگام شده‌اند که از جمله می‌توان به باز کردن دوربین مجهز به Al Cam اشاره کرد. دسترسی به دکمه‌ی وای فای و سایر کاربردهای تین کیو از دیگر مواردی است که با دستیار گوگل همگام شده‌اند. این ویژگی برای تمام کاربران جی 7 تین کیو مناسب نیست؛‌ اما اگر از لوازم هوشمند ال جی مثل ماشین لباسشویی، خشک‌کن و غیره استفاده می‌کنید، می‌توانید از این دستیار کمک بگیرید.

ویژگی هوش مصنوعی در ال جی جی 7 تین کیو به صورت آفلاین نیز عمل می‌کند؛ چراکه همه چیز در گوشی ذخیره می‌شود. بنابراین، تا زمانیکه درخواست‌های شما از گوگل اسیستنت به جواب‌های اینترنتی نیاز نداشته باشد، لازم نیست به اینترنت متصل باشید. ال‌جی به گونه‌ای سیاست‌گذاری می‌کند که در تحت هیچ‌شرایطی از اطلاعات کاربران خود در ال جی جی 7 تین کیو استفاده نمی‌کند. هیچ‌کدام از فعالیت‌های آنلاین در سرورهای ال‌جی ذخیره نمی‌شوند.

عمر باتری ال جی جی 7 تین کیو

عمر باتری ال جی جی 7 تین کیو

گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های جالبی راه‌اندازی می‌شوند و تولیدکننده‌گان در این زمینه با هم رقابت تنگاتنگی دارند. اما چیزی که از اهمیت بالایی برخودار است،‌ عمر باتری گوشی‌های هوشمند است. ال‌جی نیز از همین قائده پیروی می‌کند و گوشی ال جی جی 7 تین کیو را به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است. این میزان باتری در مقایسه با حجمی که در گوشی‌های هوشمند امروزی دیده می‌شود،‌چندان زیاد نیست؛ اما مجهز بودن به تراشه‌ی اسنپدراگون 845 و شارژ سریع Quick Charge 4.0 باعث می‌شود که عمر باتری به بهینه‌ترین شکل استفاده شود. این دستگاه همچنین از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

امنیت ال جی جی 7 تین کیو


بیشتر بخوانید: مشخصات ال جی جی ۷ تین‌کیو در گیک‌بنچ رویت شد


امنیت ال جی جی 7 تین کیو

این گوشی هوشمند به ویژگی Face Unlock مجهز است؛ بنابراین، علاوه بر اسکنر اثرانگشت می‌توانید از این قابلیت امنیتی نیز استفاده کنید. استفاده از فیس آنلاک بسیار آسان است. از دوربین سلفی برای تعیین هویت کاربر و قفل کردن قفل دستگاه استفاده می‌شود. این ویژگی در شرایطی با نور کم، روشنایی نمایشگر را بیشتر می‌کند تا با استفاده از آن، چهره‌ی شما را تشخیص دهد.

برای کسانی که به دنبال امنیت بیشتر هستند، ویژگی اسکن اثرانگشت تعبیه شده است. این اسکنر در پنل پشتی قرار دارد و به دکمه‌ی پاور مجهز نیست؛ اما برخی حالت‌های انگشت را شناسایی می‌کند. برای مثال با کشیدن انگشت به سمت پایین، می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را روی صفحه به نمایش گذاشت. ال‌جی در این گوشی هوشمند، چند روش امنیتی را تعبیه کرده تا از اطلاعات کاربران، به ویژه در صورت سرقت یا گم شدن گوشی، محافظت کند.

تنوع ال جی جی 7 تین کیو

تنوع ال جی جی 7 تین کیو

یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های بازار این است که یک گوشی هوشمند در مدل‌های مختلفی عرضه شود. برای مثال برخی افراد به نمایشگرهای بزرگ و برخی دیگر به صفحه نمایش کوچک علاقه دارند. ظرفیت باتری،‌حافظه و رم نیز از دیگر مواردی است که برای کاربران اهمیت دارند.

ال‌جی تمامی این موارد را در نظر گرفته و درمجموع گوشی‌های متنوعی را در مدل‌های مخالف عرضه می‌کند. جی 7 تین کیو در پنج تنوع رنگی در دسترس قرار می‌گیرد که در بازارهای مختلف به فروش می‌رسند. ال جی جی 7 تین کیو با رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه است. نسخه‌ی رم 6 و حافظه‌ی 128 گیگابایتی با نام ال جی جی 7 پلاس تین کیو معرفی شده است. این تنها تفاوتی است که میان این دو گوشی وجود دارد.

گفته می‌شود این گوشی هوشمند تا چند هفته‌ی آینده عرضه می‌شوند. احتمالا قیمتی معادل 650 تا 750 دلار (بسته به بازار) برای این موبایل در نظر گرفته می‌شود.

تنوع ال جی جی 7 تین کیو

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر