;
coinex

توسعه دوربین حرفه ای واقعیت مجازی توسط فیس بوک و RED

فیسبوک اخیراً وارد شراکت تازه ای با کمپانی RED شده است. این دو شرکت با همکاری هم قصد تولید دوربین حرفه ای واقعیت مجازی را دارند.

به گزارش تکراتو، از حدود دو سال پیش، فیسبوک در حال مشاوره دادن به تولید کنندگان صنعت دوربین است. فیسبوک به آنها می گوید که یک سخت افزار مخصوص واقعیت مجازی باید چگونه باشد. در ادامه فیس بوک با عرضه پلتفرم  Surround 360، لیستی شامل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز خود را نیز منتشر کرد که 17 دوربین برای تصویربرداری واقعیت مجازی را شامل می شد.

تولید مشترک دوربین حرفه ای واقعیت مجازی

این دوربین حرفه ای واقعیت مجازی می تواند تصاویری با رزولوشن بالا و آزادی عمل 6 درجه ای ثبت کنند. این قابلیت باعث می شود تصاویر به صورت همزمان یا Real-Time در محیط مجازی مشاهده و کشف شوند. این سخت افزار قرار است بر مبنای پلتفرم Surround 360  فیسبوک ساخته شود.

یکی از مدیران واحد مهندسی فیسبوک که در زمینه تصویربرداری کامپیوتری نیز تخصص دارد در مورد دوربین حرفه ای واقعیت مجازی اعلام کرد که یک سال پیش آنها به دنبال شریکی سخت افزاری بوده اند که بتواند در ارائه این تکنولوژی به آنها کمک کند. به گفته وی فیس بوک هم به دنبال تصاویر با کیفیت است و هم سخت افزاری که استفاده از آن به راحتی امکان پذیر باشد.

فیسبوک و RED در حال حاضر هیچ تصویر یا رندری از نسخه پروتوتایپ خود منتشر نکرده اند و RED نیز در مورد قیمت این دوربین حرفه ای واقعیت مجازی چیزی نگفته است. اما به نظر می رسد که قیمت آن از 5 هزار دلار تا 80 هزار دلار متغیر باشد.

 

بیتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر