;
coinex

جاسوسی بدافزار ZooPark از کاربران اندرویدی تلگرام در ایران

جاسوسی از کاربران اندرویدی تلگرام هدف بدافزار ZooPark اعلام شده است. این بدافزار کاربران اندرویدی ایرانی تلگرام را هدف قرار داده است.

به گزارش تکراتو، پنجشنبه گذشته توسط شرکت کسپرسکی اطلاعاتی منتشر شد که براساس آن این شرکت ادعا کرده که نوعی کمپین جاسوسی سایبری علیه کاربران اندرویدی تلگرام در خاورمیانه و شمال آفریقا به راه افتاده است.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


کسپرسکی اعلام کرد که این بدافزار که ZooPark نام دارد بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ طراحی شده و تاکنون چهار نسخه مختلف از آن ایجاد شده است. جاسوسی از کاربران اندرویدی تلگرام هدف این بدافزار اعلام شده است.

آخرین نسخه از این بدافزار می تواند طیف وسیعی از دیتای کاربران شامل لیست مخاطبان، موقعیت  GPS، پیام های متنی، تماس های صوتی و مواردی از این دست را از اکانت های هدف خود استخراج کند. همچنین این بدافزار عکس ها، ویدیوها، اسکرین شات ها و فایل های صوتی ضبط شده کاربران را نیز ذخیره می کند.


بیشتر بخوانید:  بررسی آمار حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ ؛ ۵۰۰ حمله در هر دقیقه!


جاسوسی از کاربران اندرویدی تلگرام در ایران

براساس اطلاعات موجود این بدافزار، ایران، مصر، اردن و لبنان را به عنوان کشورهای هدف خود انتخاب کرده است. این بدافزار از طریق مسیرهای متعددی در حال تکثیر است که تلگرام یکی از آنها اعلام شده است.

حمله موسوم به چاله آب از دیگر ترفندهای این بدافزار است که از طریق آن می تواند قربانی های بیشتری بگیرد. در این حملات مهاجمان وبسایت های محبوب را به نحوی تضعیف می کنند تا بدافزار مورد بحث را روی سیستم قربانیان دانلود نمایند. البته طبق گزارش یکی از تحیلیگران کسپرسکی تاکنون کمتر از ۱۰۰ وبسایت از این طریق هدف حمله قرار گرفتند که این مساله به خوبی نشان می دهد اهداف این حملات از پیش انتخاب شده اند و سایت ها برای حمله گزینش می شوند.

البته کسپرسکی تاکنون اطلاعات زیادی را در مورد قربانیان این حملات ارائه نکرده و فقط تاکید کرده است که این حملات از جانب یک دولت حمایت می شوند.

.

منبع: cyberscoop

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر