;
coinex

تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای اعتراض چین را به دنبال داشت

چین در درخواستی رسمی خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای شد. علت تحریم این کمپانی نقض تحریم های ایران اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، چین از آمریکا خواست تا در ممنوعیت ۷ ساله فروش تجهیزات و نرم افزارهای آمریکایی به شرکت زد تی ای تجدید نظر کند. این درخواست در جریان دیدار مقامات ارشد تجاری دو کشور در پکن مطرح شد. این نشست به منظور جلوگیری از بروز یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین برگزار شده بود.


بیشتر بخوانید: ZTE در اوایل سال ۲۰۱۹ گوشی اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G عرضه می‌کند


تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای

واشنگتن شرکت زد تی ای را به تخطی از مفاد مصالحه مربوط به نقض تحریم های ایران متهم کرده است. بر اساس این مصالحه، شرکت زد تی ای متعهد شده بود، آن دسته از کارکنانی را که در ارسال کالاهای ساخت آمریکا به ایران نقش داشتند را تنبیه کند. البته مقامات آمریکایی اعلام کردند که اقدام تنبیهی علیه زد تی ای ارتباطی با سیاست تجاری کلی دولت ترامپ ندارد، اما بسیاری در چین چنین چیزی را باور ندارند.

مذاکره کنندگان چینی از طرف آمریکایی خواسته اند که به درخواست استیناف شرکت زد تی ای گوش فرا دهد و ضمن مد نظر قراردادن تلاش های این شرکت برای ارتقاء میزان پایبندی اش به مفاد مصالحه منعقده، تحریم اعمال شده را لغو نماید.

مقامات آمریکایی در پاسخ به بیانیه‌ی چین در مورد تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای ، اعلام کردند که برای اظهارات مقامات چینی در خصوص این پرونده اهمیت قائل هستند و این موضع را به رئیس جمهور آمریکا منتقل خواهند کرد.

تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای توسط این شرکت غیرقابل قبول دانسته شد و آنها اعلام کردند که این تحریم می تواند تهدیدی برای این شرکت باشد. سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز پس از اعلام این تحریم گفت که چین در واکنش به اقدام آمریکا علیه شرکت زد تی ای، اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر