;
coinex

درخواست کمپانی ZTE برای تعلیق تحریم های آمریکا علیه آنها

در فروردین ماه سال جاری بود که وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه عدم تبعیت کمپانی ZTE از توافقنامه های قبلی، این شرکت را تحریم نمود.

به گزارش تکراتو، براساس دستور وزارت بازرگانی آمریکا ، شرکت های آمریکایی از داد و ستد با کمپانی ZTE منع شده اند. اکنون شرکت چینی مذکور درخواست تعلیق ممنوعیت را به این وزارتخانه ارائه کرده است.


بیشتر بخوانید: تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای اعتراض چین را به دنبال داشت


درخواست کمپانی ZTE برای لغو تحریم ها

کمپانی ZTE  سازنده گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه در پی تعلیق تحریم های ایجاد شده است. این کمپانی چینی در سال 2017 مجموعاً مبلغ 1.19 میلیارد دلار توسط وزارت بازرگانی آمریکا به دلیل دور زدن تحریم های آمریکا جریمه شد و در ادامه حکم ممنوعیت دریافت محصولات آمریکایی نیز علیه آنها صادر شد.

براساس قوانینی که وجود دارد کمپانی ZTE حق درخواست تجدیدنظر ندارد اما وزارتخانه مذکور درخواست کمپانی ZTE  را مبنی بر شنیدن توضیحات این کمپانی چینی قبول کرده است. این تحریم می تواند مشکلاتی زیاد را برای این کمپانی به همراه داشته باشد که از جمله می توان به ممنوعیت  دسترسی به مجوزهای خدمات گوگل پلِی در اندروید و نیز استفاده از چیپست های کوالکام اشاره کرد.

در پایان باید گفت که به نظر می رسد این تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا بیشتر یک حرکت تاکتیکی باشد آن هم برای پایان دادن به جنگ داد و ستد میان آمریکا و چین تا این دو کشور به پای میز مذاکره بیایند و مناقشات مربوط به داد و ستد میان آنها پایان یابد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر