;
coinex

افزایش ابتلا به تومورهای مغزی با استفاده مداوم از موبایل

ابتلا به تومورهای مغزی در کمین کاربران موبایل است. افزایش استفاده از موبایل می تواند مشکلات و ناراحتی هایی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

به گزارش تکراتو، بر اساس تازه‌ترین نتایج به دست آمده از تحقیقات متخصصان علم پزشکی و فناوری، استفاده بالای ۱۰ سال از گوشی همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند احتمال ابتلا به تومورهای مغزی را در کاربران افزایش دهد.

بسیاری از پزشکان و متخصصان علم پزشکی در کشور انگلستان اعلام کرده‌اند که میزان ابتلای مردم به تومورهای مغزی در دو دهه اخیر دو برابر شده است و این امر زنگ خطر بزرگی برای جامعه پزشکان و مردم است.

ابتلا به تومورهای مغزی با افزایش استفاده از موبایل

با وجود اینکه چندین سال است که گوشی‌های همراه در دنیا معرفی شده اند اما هنوز محققان و پژوهشگران به جمع‌بندی و توافق یکسانی بر سر خطرناک بودن این وسیله‌ی الکترونیکی پرکاربرد نرسیده اند.

عده ای از محققان اعلام کرده اند که خطرناک بودن امواج و تشعشعات موبایل مشخص است، اما دولت‌ها به منظور متضرر نشدن غول‌های تکنولوژی از انتشار این اخبار جلوگیری می کنند. همچنین به تازگی دانشمندان موسسه پژوهشی و سلامتی امواج و محیط به این نتیجه رسیده اند که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند خطر ابتلا به تومورهای مغزی را به میزان بسیار قابل توجهی افزایش دهد.

به گفته محققان خطر ابتلا به تومورهای مغزی با افزایش سن، زیاد می‌شود به گونه‌ای که بیشتر مبتلایان به تومورهای مغزی افرادی در سنین ۶۰ تا ۸۰ سال هستند. بنابراین کاربرانی که۲۰ الی ۳۰ سال از موبایل استفاده کرده و یا در معرض امواج از راه نزدیک آن قرار گرفته‌اند، احتمال بسیار بیشتری برای ابتلای آنها به تومورهای مغزی وجود دارد.

با وجود فراگیر شدن این وسیله الکترونیکی که امروزه بسیار پرکاربرد است، نمی توان گفت از آن استفاده نکرد، اما بهتر است استفاده از آن کمتر شود تا تاثیراتی کمتر نیز داشته باشد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر