;
coinex

برخورد با مجرمان برای جلوگیری از افزایش وقوع جرایم سایبری

فرمانده نیروی انتظامی کشور اعلام کرد که برخورد با مجرمان فضای مجازی می تواند راهی برای جلوگیری از افزایش وقوع جرایم سایبری باشد.

به گزارش تکراتو، متاسفانه کمک و همراهی از جانب سایر کشورها در حوزه جرایم سایبری با ایران در مقایسه با کمک و همراهی ایران در این زمینه بسیار کم است.


بیشتر بخوانید: حفره امنیتی در شبکه های نسل چهارم خطرساز شد!


جلوگیری از افزایش وقوع جرایم سایبری

سردار حسین اشتری در حاشیه ششمین نشست روسای بخش‌های سایبری پلیس ایران و اروپا خاطرنشان کرد که نتایج این نشست می تواند در شناسایی مجرمان سایبری و برخورد با اقدامات سازمان یافته مجرمانه در فضای مجازی موثر باشد.

به گفته وی جرایم در فضای مجازی هر سال نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد، بنابراین لازم است که پلیس ها در این زمینه با یکدیگر همراهی و همکاری داشته باشند تا بتوانند با سرعت بیشتری با مجرمان برخورد کرده و آنها را شناسایی و دستگیر کنند.

وی همکاری میان پلیس سایر کشورها در فضای مجازی را سبب ارتقای امنیت و آسایش بیشتر کاربران دانست و تاکید کرد که نتایج این اجلاس برگزار شده می تواند منجر به افزایش همکاری‌ها گردد.

آیا پلیس‌های سایبری دیگر کشورها به اندازه ایران با پلیس فتای کشور همکاری دارند؟

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال اعلام کرد که متأسفانه کمک و همراهی از جانب کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مقابله با جرایم سایبری کمتر از کمک و همکاری است که ایران در این زمینه با پلیس‌های مختلف دارد و کمک‌های پلیس فتا در این زمینه بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر