;
coinex

اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان ؛ Lookout ارائه ای از گوگل

گوگل از اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان رونمایی کرد. این اپلیکیشن می تواند به میلیون‌ها فرد نابینا یا کم‌بینا در سراسر جهان کمک کند.

به گزارش تکراتو، اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان می تواند به آنها کمک کند تا راحت‌تر مسیر خانه و محل کار خود را پیدا کنند. گوگل در جریان کنفرانس I/O که دیروز برگزار شد، اپ اندرویدی Lookout  را برای این منظور ارائه کرد.


بیشتر بخوانید: گوگل اسیستنت در تربیت کودکان به شما کمک می‌کند


Lookout  اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان

این اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان به گونه ای طراحی شده که کاربر نابینا یا کم‌بینا برای استفاده از آن باید گوشی اندرویدی را دور گردن خود آویزان کند یا در جیب پیراهنش قرار دهد به گونه ای که دوربین اصلی رو به جلو باشد. در این حالت اپلیکیشن اشیاء اطراف را تشخیص داده و با راهنمایی‌های صوتی، فرد نابینا را در جریان محیط اطراف قرار می دهد و وی را از خطرات احتمالی محفوظ نگه می دارد.

اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان مثلا به فرد نابینا می گوید که وارد اتاق نشیمن یا سرویس بهداشتی شده و یا اینکه چه وسایلی دور و بر او قرار دارند. اپلیکیشن Lookout همچنین قادر به خواندن نوشته‌های روی در و دیوار و یا کتاب و روزنامه‌ است که این ویژگی می تواند برای نابیناها بسیار مناسب باشد.

اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان  حتی در حالت آفلاین هم می تواند وظایف خود را انجام بهد و به لطف یادگیری ماشینی، به مرور زمان در کشف علایق کاربر و ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر به او بهتر و بهتر شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر