;
coinex

پتنت لپ تاپ هیبریدی لنوو با نمایشگر تاشو در سازمان جهانی دارایی‌های فکری ثبت شد

پنل‌های تاشو در صنعت ساخت لپ تاپ هم سهم خواهند داشت. در این مطلب به ارائه جزییاتی در مورد پتنت لپ تاپ هیبریدی لنوو با نمایشگر تاشو پرداخته‌ایم.

لنوو (lenovo) اخیرا تاییدیه یکی از پتنت‌های خود را دریافت کرده است. این پتنت توسط سازمان دارایی‌های فکری جهانی (WIPO) ثبت شده و ویژگی‌ها و مدل‌های یک لپ تاپ هیبریدی دارای نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد. سازنده مشهور چینی این پتنت را در اواخر سال 2016 میلادی به عنوان طرحی از یک لپ تاپ مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر با چند ناحیه نمایش دهنده ارائه کرد. طبق اطلاعات موجود صفحه نمایش نصب شده بر روی این رایانه از نوع OLED است و می‌تواند به سمت داخل یا بیرون تا شود. ظاهرا کاربران می‌توانند نمایشگر این محصول را در 3 حالت تا کنند.

ماهیت انعطاف پذیر این مکانیزم تاشونده، لپ تاپ هیبریدی لنوو را قادر می‌سازد به نحوی تا شود که بتواند نمایشگر خود را در دو جهت در اختیار کاربر بگذارد و از این طریق کارایی بهتری را در هنگام اجرای بازی‌های چند نفره رایانه‌ای یا نمایش دادن محتویات چند رسانه‌ای در اختیار او قرار دهد.

در این پتنت مطلبی درباره‌ی لمسی بودن یا نبودن نمایشگر لپ تاپ ارائه نشده است، با اینحال علیرغم اینکه در برخی از حالت‌های استفاده از این لپ تاپ هیبریدی لنوو ، صفحه کلید آن را در پشت نمایشگر قرار نمی‌دهند، می‌توان انتظار داشت که این پنل فرامین لمسی را نیز پشتیبانی کند.

پتنت لپ تاپ هیبریدی لنوو همچنین نشان می‌دهد که سازنده مشهور چینی در دو طرف صفحه نمایش لپ‌تاپ خود دوربین و در یک طرف آن یک میکروفون را نصب کرده است. توضیحات این طرح همچنین بر این امر دلالت دارند که کاربر می‌تواند از این لپ‌تاپ در قالب یک گوشی هوشمند و تبلت هم استفاده کند.

اسناد منتشر شده توسط سازمان WIPO نشان می‌دهند که قواعد مهندسی اعمال شده در طراحی پتنت لپ‌‌تاپ، این امکان را فراهم می‌سازند که شرکت‌های لپ‌تاپ‌سازی محصولات خود را با نمایشگرهای دو قسمتی و سه قسمتی عرضه کنند. برخی از تلاش‌های قبلی لنوو از این امر حکایت می‌کنند که سازنده مشهور چینی تحقیقات خود را در زمینه ساخت دستگاه‌های تاشو شروع کرده است. ظاهرا اوپو و هواوی هم در حال انجام دادن اقداماتی در این زمینه هستند.

شرکت ریزر هم چند وقت پیش مدل اولیه لپ تاپ دارای نمایشگر سه قسمتی خود را ارائه کرد. این سازنده مشهور آمریکایی در نمایشگاه CES 2017 جزییاتی را در مورد این محصول منتشر ساخت. لپ‌تاپ ریزر کاربرد راحتی نداشت و هرگز وارد مرحله تولید نشد. انتظار می‌رود که هواوی و سامسونگ گوشی‌های تاشو خود را در طول 12 ماه آینده در اختیار کاربران بگذارند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر