;
coinex

آشفتگی در بازار گوشی های موبایل ؛ افزایش بی سابقه‌ی قیمت ها

بازار گوشی های موبایل آشفته است و افزایش قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشندگان بدون هماهنگی قیمت گوشی های خود را افزایش دهند.

به گزارش تکراتو، پس از اینکه قیمت ارز افزایش یافت بسیاری از فروشندگان موبایل از این فرصت استفاده کردند و به بهانه این افزایش، آنها نیز قیمت موبایل های خود را افزایش دادند. این بالا بردن قیمت در بازار گوشی های موبایل بدون هماهنگی با نهادهای مرجع قیمت گذاری انجام شده است.

آشفتگی بازار گوشی های موبایل

قیمت گوشی ها در بازار بی حساب و کتاب افزایش یافته آن هم افزایش 25 الی 30 درصدی! همچنین بسیاری از فروشندگان از فروش گوشی های پرچمدار خودداری می کنند و منتظرند تا قیمت ارز ثابت شود و نوسانی وجود نداشته باشد.

در این بین فروشگاه های آنلاین نیز اعلام عدم موجودی کرده اند و از فروش گوشی های خود خودداری می کنند. این موارد باعث شده تا بازار گوشی های موبایل کساد شود.

بررسی تغییر قیمت گوشی های موبایل در این چند وقت

گوشی آیفون x با ظرفیت 64 گیگابایت که در اواخر سال 96 با قیمت حدود 6 میلیون تومان عرضه می شد، در هفته های اخیر با قیمتی بیشتر از 7 میلیون تومان معامله شده است. گلکسی J7 Core ، میان رده محبوب سامسونگ در ایران از قیمت 800 هزارتومان از سال گذشته به قیمت یک میلیون و چهارصد هزارتومان رسیده است. گلکسی اس 8 پلاس نیز در چند ماه گذشته با افزایش قیمت حدود 800 هزار تومانی رو به رو شده است.

لازم به ذکر است که اخیرا رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده که در سال ۱۳۹۷ تا به امروز هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات موبایل انجام نشده است. پس این مسئله نیز باعث شده تا علاوه بر عدم ورود محصولات جدید، میزان موجودی کالاهای فعلی در بازار کاهش یابد و در نتیجه قیمت‌ها به صورت محسوسی افزایش یابند.

در پایان باید گفت که نگرانی های بسیاری در مورد این آشفتگی بازار گوشی های موبایل وجود دارد و مردم از این بابت بسیار نگران هستند زیرا در چنین وضعیتی قادر به خرید تلفن همراه نخواهند بود. لازم به ذکر است که تاکنون دلار دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان به واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اختصاص پیدا نکرده است.

.

منبع: akharinkhabar

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر