;
coinex

انتشار آپدیت های امنیتی درخواست گوگل از شرکت های تولید کننده دستگاه های اندرویدی است

آپدیت های امنیتی منظم، درخواست گوگل از شرکت‌ها است. گوگل به زودی شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی را به انتشار آپدیت‌ مجبور خواهد کرد.

به گزارش تکراتو، مسائل امنیتی بسیار مهم است که لازم است توسط تمامی افراد، شرکت ها، تولیدکنندگان و … رعایت شود. همچنین امنیت همیشه یکی از مشکلات مهم دستگاه‌های اندروید بوده است. بیشتر کاربران اندروید نمی‌دانند که جدیدترین وصله‌های نرم‌افزاری امنیتی را روی گوشی خود نصب کنند، به همین دلیل ممکن است دستگاه اندرویدی این دسته از کاربران در معرض خطر قرار داشته باشد.


بیشتر بخوانید: آیا به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید انجام می شود؟


انتشار منظم آپدیت امنیتی از سوی شرکت ها

تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند به اهمیت ارائه‌ی بروزرسانی‌ منظم امنیتی آگاهی دارند و آپدیت‌ها را برای محصولات خود منتشر می‌کنند. اما اهمیت امنیت باعث شده تا گوگل شرکت های تولید کننده را مجبور به ارائه آپدیت امنیتی نماید.

دیو کیلیرمارچ در کنفرانس گوگل I/O به این نکته اشاره کرد که گوگل از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی درخواست خواهد کرد بروزرسانی‌های منظم امنیتی را برای محصولات خود منتشر کنند. وی ادامه داد که بند جدیدی به توافقنامه با شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اضافه شده که بر اساس آن، این شرکت‌ها باید وصله‌های نرم‌افزاری امنیتی را برای محصولات خود منتشر کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش امنیت اندروید ؛ سیستم عامل اندروید ایمن تر می‌شود!


بنابراین گوگل قصد دارد تا در برنامه‌ی پیشنهادی اندروید، دستگاه‌ها را به دریافت آپدیت های امنیتی در بازه‌های زمانی ۹۰ روزه وادار کند. به نظر می رسد که توافق‌نامه‌‌ی جدید گوگل با شرکت‌های تولیدکننده محصولات اندرویدی نیز مشابه همین مورد باشد. اما آیا واقعا این تغییر جدید می‌تواند در افزایش امنیت سیستم عامل اندروید مؤثر باشد؟

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: androidpolice

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر