;
coinex

حذف برچسپ Secure از کنار آدرس ها در نسخه جدید گوگل کروم

گوگل قصد دارد تا در نسخه بعدی کروم به حذف برچسپ Secure از کنار آدرس ها بپردازد. این تغییر قرار است در آپدیت جدید این مرورگر اتفاق افتد.

به گزارش تکراتو، در اوایل سال جاری میلادی بود که گوگل اعلام کرد سایت هایی که از اتصال HTTP برای نمایش صفحات خود استفاده نمایند در مرورگر کروم با برچسب Not Secure نشان داده خواهد شد. در ادامه به دنبال انتشار آپدیتی جدید، آیکون برچسب مذکور در صورت تایپ اطلاعات به قرمز تغییر رنگ می داد.


بیشتر بخوانید: سرقت پسوردهای کروم و فایرفاکس توسط یک بدافزار جدید


گوگل در طی سالیان اخیر تلاش های بسیاری را به کار بسته تا مدیران وبسایت ها را به استفاده از پرتکل امن HTTPS وادار کند. حال قدم اخیر سبب خواهد شد که چنین فرهنگی بیش از گذشته در میان کاربران و مدیران فراگیر شود.

هدف از حذف برچسپ Secure از کنار آدرس ها

حذف برچسپSecure از کنار آدرس ها

گوگل خود در مورد علت حذف برچسپ Secure از کنار آدرس بار اعلام کرده که هدفش تاکید بر این موضوع است که همه سایت ها باید به صورت پیش فرض از اتصال های امن HTTPS استفاده کنند. یعنی در کل قرار است از این پس برچسپ Not Secure بیش از همیشه توجه کاربران را به خود جلب نمایند تا مدیران نیز بیشتر از قبل به تامین امنیت کاربران خود اهمیت دهند.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر