;
coinex

مایکروسافت کلاود ؛ یک سیستم مصرف انرژی بهینه در مقایسه با رقبا

مایکروسافت کلاود یکی از کارآمدترین سیستم های انرژی است که توانسته در مقایسه با سایر شرکت‌های رقیب، مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

به گزارش تکراتو، براساس تحقیقاتی که بر روی سیستم تأمین انرژی سرویس مایکروسافت کلاود صورت گرفته، مشخص شده است که این سیستم از نظر مصرف انرژی کارآمد است و تولید کربن نیز از طریق آن بسیار کم است.

بررسی سرویس مایکروسافت کلاود

مایکروسافت در مطلبی در بلاگ خود، نتایج تحقیقاتی را در مورد مایکروسافت کلاود منتشر کرد. براساس تحقیقات انجام شده مایکروسافت کلاود در مقایسه با مراکز داده سنتی، ۹۳ درصد انرژی را بهینه‌تر مصرف می‌کند و تولید کربن نیز از طریق آن به مقدار ۹۸ درصد بهینه‌تر از رقبا است.

در این سال ها شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت ویژه‌ای برای نحوه‌ی استفاده و مدیریت انرژی قائل بوده اند و اکنون نیز در تلاشند تا بتوانند اثرات گلخانه‌ای کمتری بر محیط زیست بگذارند. لازم به ذکر است که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک، به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورده‌اند.

البته هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. زیرا در این نتایجی که اعلام شده است، تنها بازار داخلی مد نظر بوده و در بسیاری از حوزه‌ها نیز، مزایای استفاده از سرویس ابری در مقابل پایگاه‌های داده داخلی حل شده است.

بر اساس آنچه که مایکروسافت بیان کرده است، این قضیه به همین‌جا ختم نخواهد شد و آن‌ها همچنان سخت در تلاش هستند تا از آسیب‌ نرساندنِ تجهیزات ابری به محیط زیست اطمینان حاصل کنند.

.

منبع: mspoweruser

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر