;
coinex

انتشار بدافزار تلگراب ؛ خطری جدید برای کاربران پیام رسان تلگرام

محققان امنیتی از انتشار بدافزار تلگراب خبر داده اند. این بدافزار نسخه دسکتاپ پیام رسان تلگرام را هدف گرفته و اطلاعات کاربران را سرقت می کند.

به گزارش تکراتو، محققان سیسکو تالوس اعلام کرده اند که در مدت ۶ هفته‌ی گذشته، انتشار بدافزار تلگراب افزایش یافته است. این بدافزار طوری طراحی شده که بتواند اطلاعاتcache  و فایل های کلیدی تلگرام را جمع آوری کند. این کد آلوده اولین بار در ۴ آوریل ۲۰۱۸ رصد شد و دومین نسخه آن نیز ۱۰ آوریل کشف گردید.


بیشتر بخوانید: انتشار یک بدافزار تلگرامی با عنوان سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام


انتشار بدافزار تلگراب در تلگرام دسکتاپ

نسخه اول تلگراب فقط فایل های متنی، اطلاعات مرورگر و کوکی ها را ذخیره می کرد اما نسخه دوم آن قابلیت جدیدی دارد که می تواند اطلاعات cache دسک تاپ را نیز همراه با اطلاعات لاگین (ورود) جمع آوری کند. بنابراین بدون اینکه کاربر تلگرام متوجه شود، پسورد او فاش شده و بدافزار می تواند از آن استفاده کند.

به گفته کارشناسان امنیتی سیسکو تالوس، نسخه دسکتاپ تلگرام دارای ضعف امنیتی است و انتشار بدافزار تلگراب در راستای سوءاستفاده از این ضعف امنیتی بوده است. به نظر می رسد که کاربرانی به نام های آنلاین Racoon Hacker و(Енот / Enot) Eyenot  این بدافزار را طراحی کرده باشند.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: zdnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر