;
coinex

تحریم های کمپانی ZTE ادامه دارد؛ تلاش های ترامپ هم نتیجه نداد!

تحریم های کمپانی ZTE همچنان پابرجاست. ترامپ که در توییتی اعلام کرده بود قصد لغو تحریم ها را دارد، نتوانست کاری در این مورد انجام دهد.

به گزارش تکراتو، چندی پیش دولت آمریکا به بهانه‌ی دور زدن تحریم ها و عدم پایبندی ZTE به توافقنامه ها، شرکت های آمریکایی را تا هفت سال از هرگونه داد و ستد با این کمپانی چینی تحریم کرد. برخی شرکت های غیرآمریکایی هم برای اینکه در این زمینه دچار مشکل نشوند، از مشارکت با این کمپانی خودداری کردند.


بیشتر بخوانید: تلاش ترامپ برای رفع تحریم های کمپانی ZTE


تحریم های کمپانی ZTE ادامه دارد

در ادامه‌ی تداوم تحریم های کمپانی ZTE ، این شرکت به ناچار و به منظور حفظ موجودیت کمپانی، طی بیانیه ای از توقف کلیه فعالیت های عملیاتی این شرکت خبر داد. کمپانیZTE  به داد و ستد با ایران محکوم شده و به همین علت ۷ سال نمی تواند در آمریکا فعالیت کند.

در ادامه هفته‌ی پیش بود که دونالد ترامپ در توییتر اعلام کرد که او از وزارت بازرگانی ایالات متحده درخواست کرده تا تحریم صادارات محصولات ZTE به این کشور لغو شود. این اقدام باعث حیرت همگان شد.


بیشتر بخوانید: تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا


اکنون به نظر می رسد که به این درخواست ترامپ توجه نشده، زیرا کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که تحریم‌های ZTE علیرغم تلاش‌های ترامپ همچنان پابرجا خواهد ماند. لامز به ذکر است که اصلاحیه‌ای به تحریم‌های ZTE اضافه شده که آن را تا سال ۲۰۲۵ پابرجا نگه می دارد.

پیش از این نیز دولت ایالات متحده متقاعد شده بود که هواوی و ZTE ارتباطات نزدیکی با دولت چین دارند و از طریق دیوایس های هوشمندشان، به جاسوسی از مصرف کنندگان و سازمان های آمریکایی می پردازند. در کل باید گفت که رابطه‌ی دو کشور چین و آمریکا در حوزه‌ی تکنولوژی مطلوب نیست و هر لحظه احتمال دارد خبرهای متفاوتی در این زمینه منتشر شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر