;
coinex

هوش مصنوعی انویدیا با یادگیری ماشینی رفتارهای انسانی را تقلید می کند

یادگیری ماشینی امکان تقلید رفتارهای انسانی را فراهم می کند. هوش مصنوعی انویدیا قادر است با نگاه به انسان تمام مسائل را یاد بگیرد.

به گزارش تکراتو، یادگیری ماشینی تا امروز راه بسیار پر فراز و نشیبی را طی کرده و توانسته به جایگاهی دست یابد ‌ که بسیار حیرت انگیز و غیر قابل باور است. محققان شرکت معروف انویدیا راه جدیدی برای تعلیم هوش مصنوعی ربات‌های مجازی و صنعتی توسعه داده‌اند که در واقع براساس آن این ربات ها قادرند روند یادگیری انسان را تقلید کنند.

این ربات‌ها با استفاده از روش یادگیری جدید خود می توانند  با مشاهده‌ی انجام یک کار توسط انسان یا ربات‌های دیگر، آن را یاد گرفته و تکرار کنند. البته بیشتر شبکه‌‌های عصبی به صورت مستقیم تعلیم داده می‌شوند که این کار تنها چند ساعت طول می‌کشد اما تهیه‌ی دیتای آماده‌ی لازم برای آن ممکن است مدتها زمان نیاز داشته باشد.

استفاده از یادگیری ماشینی در هوش مصنوعی انویدیا

در یادگیری ماشینی، هزاران هزار دیتای آماده شده به یک شبکه‌ی عصبی داده می‌شود و این شبکه سعی می‌کند تا با بررسی و ذخیره تک تک آنها، در عملیات خاصی دستورالعمل‌های انتخابی را گزینش نماید. با وجود اینکه این روش بسیار مطلوب است، اما نمی‌توان در همه‌ی شرایط از آن استفاده کرد.

اما انویدیا ترجیح داده تا دیتای تمرینی را امتحان کند و دیتای بسیار زیادی برای انجام یک وظیفه محیا نماید که نیازی به انجام پروسه‌های پیچیده و طاقت فرسا برای تهیه‌ی آن وجود نداشته باشد.

متد جدید این شرکت کاربردهایی مختلف دارد و در آینده‌ای نزدیک ربات‌های مجازی که از این ویژگی بهره می‌برند قادر خواهند بود با مشاهده‌ی همکاران خود روند انجام یک کار را بیاموزند.

.

منبع: slashgear

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر