;
coinex

سرقت اطلاعات کاربران با اپلیکیشن نظارت بر کودکان

سرقت اطلاعات کاربران از طریق اپلیکیشن محبوبی که امکان نظارت بر فعالیت موبایلی کودکان را برای والدین فراهم می کرد، گزارش شده است.

به گزارش تکراتو، اپلیکیشن نظارت بر فعالیت کودکان که نزد والدین بسیار محبوب بود، اطلاعات کاربران را به سرقت برده و داده های آنها را در سرورهایی ذخیره کرده که امکان دسترسی همگان به آنها وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید: سرقت اطلاعات کاربران اپل توسط یک کمپین فیشینگ


سرقت اطلاعات کاربران با اپلیکیشن TeenSafe

این اپ که TeenSafe نام دارد در پلتفرم های اندروید و iOS  کار می کرد و به والدین اجازه می داد تا روی مواردی نظیر پیام ها، تماس ها، تاریخچه وبگردی، اپ های مورد استفاده و مکان یابی کودکان نظارت داشته باشند. این اپ به جای اینکه امنیت را برای خانواده ها فراهم کند به سرقت اطلاعات کاربران پرداخت.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


یک محقق امنیتی به نام Robert Wiggins پس از تجزیه و تحلیل این برنامه متوجه شد که داده هایی نظیر ایمیل والدین، Apple ID  و پسورد آنها در پلتفرم ابری سرورهای آمازون ذخیره شده و دیتابیس کاربران نیز در دسترس همه قرار دارد.

سخنگوی TeenSafe در مورد سرقت اطلاعات کاربران اعلام کرد که اقدامات لازم برای خارج کردن یکی از سرورها از دسترس عموم انجام شده و در ادامه به کاربران هشدارهایی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر