;
coinex

مطالعات از افزایش تمایل جوانان به ماری‌جوانا می‌گوید

مطالعات نشان می‌دهد، میزان استفاده از ماری‌جوانا در میان جوانان در یک دهه منتهی به سال 2014 در ایالات متحده آمریکا افزایش چشم‌گیری داشته است.

درحالی که شاید تصور بر این باشد که الکل و سیگار نخستین مواد اعتیادآوری هستند که جوانان به سراغ آن‌ها می‌روند، اما مطالعات در ایالات متحده نشان می‌دهد که تمایل نسل جوان امروزی در نخستین تجربه مواد اعتیاد آور به سمت ماری‌جوانا بیشتر شده است.

در این مطالعه که توسط محققان موسسه ملی سلامت کودک و رشد انسان انجام شده است، مواد مخدر و اعتیاد آور که توسط افراد بین 12 تا 21 سال در آمریکا مصرف می‌شود مورد تحقیق قرار گرفته است. محققان داده‌های مربوط به 275 هزار نوجوان را تجزیه و تحلیل کردند. این داده‌ها در حدفاصل سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ جمع‌آوری شده است.


بیشتر بخوانید: مطالعات از تاثیرات مختلف ماری جوانا خبر می دهند


از شرکت کنندگان در این تحقیق در مورد مصرف ماری‌جوانا، سیگار، الکل و سایر مواد غیرمجاز پرسش به عمل آمد. آن دسته از افرادی که از اعتیادشان نسبت به این مواد گفته بودند، اطلاعاتی نیز از سن شروع اعتیاد در اختیار محققان قرار دادند.

نتایج نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۴،  نخستین ماده اعتیاد آوری که 4.8 درصد از شرکت‌کنندگان مصرف کرده‌بودند، ماری‌جوانا بوده است. این آمار به طور قابل ملاحظه‌ای تا سال ۲۰۱۴ افزایش داشته، به طوری که مطابق این تحقیق نخستین ماده مصرفی ۸ درصد از شرکت کنندگان ماری‌جوانا بوده است.

برایان فیرمن (Brian Fairman)، رهبر این مطالعه، با اشاره به آماری امیدوار کننده در آمریکا، می‌گوید‌:

جدا از این آمار ما رشد چشمگیری در پرهیز جوانان از همه مواد مخدر را شاهد بوده‌ایم. این آمار از ۳۶ درصد به ۴۶ درصد رسیده است. همچنین مشخص نیست که آیا تمایل جوانان به ماری‌جوانا در نخستین مصرف در درجه اول به دلیل پرهیز آنها از سیگار بوده است یا خیر.

با کاوش بیشتر در نتایج، محققان دریافتند که افرادی که در نخستین مصرف به سوی ماری‌جوانا می‌روند، به احتمال بیشتر یک مرد، سیاه‌پوست، بومی آمریکا یا آلاسکا، چندنژادی و یا لاتین خواهند بود. به علاوه افرادی که پس از ماری‌جوانا به سوی سیگار یا الکل می‌روند،‌ به احتمال زیاد در آینده در زندگی خود فردی مصرف‌گرا خواهند بود.

ماری‌جوانا
مطالعات نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ تعداد جوانانی که برای نخستین مصرف مواد اعتیاد آور خود به سوی ماری‌جوانا جذب شده‌اند، دو برابر شده است. جامعه آماری این تحقیق کمتر از ۳۰۰ هزار نفر بوده است. (اعتبار: میرر)

آقای فیرمن اضافه می‌کند:

یافته‌های ما اهداف مهمی را در راستای بهبود سلامت عمومی و پیشگری از مصرف ماری‌جوانا، به ویژه در میان جوانان، سیاه‌پوستان، سرخ‌پوستان و بومیان آلاسکا، پیشنهاد می‌کند. اینها افرادی هستند که به احتمال کمتر به درمان یا نتایج موفقیت‌آمیز آن دسترسی دارند.

با این روندی که در حال ادامه است و تعداد بیشتری از جوانانی به که به سمت استفاده از ماری‌جوانا به عنوان نخستین ماده اعتیاد آورشان روی می‌آورند، نیازها به مداخله عمومی و خدمات درمانی برای مشکلات مرتبط با ماری‌جوانا افزایش خواهد یافت

بیشتر بخوانید :

.

منبع : Mirror

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر