;
coinex

توسعه‌ی مغز مصنوعی ؛ تشخیص روش های اتصال نورون ها

محققان ژاپنی در حال توسعه‌ی مغز مصنوعی هستند. این محققان توانسته اند تا نخستین گام ها را برای توسعه مغز مصنوعی بردارند.

به گزارش تکراتو، متخصصان روشی را برای رشد و اتصال نورون ها با استفاده از الگوهای هندسی ابداع کرده اند که بالاترین دقت را در مسیریابی عصبی به ارمغان می آورد و توسعه‌ی مغز مصنوعی را باعث می شود.

تلاش برای توسعه ی مغز مصنوعی

مغز انسان دارای یک ساختار پیچیده است که در آن میلیاردها نورون با هم در ارتباطند. محققان تاکنون برای ایجاد و مطالعه این مدل های عصبی ساده، از روش های آزمایشگاهی استفاده می کردند.

اخیرا محققان دانشگاه توکیو با بررسی رفتار نورون ها به این نتیجه رسیده اند که با استفاده از صفحات میکروسکوپی چسبنده می توان نحوه اتصال آنها را کنترل نمود. این تیم شبکه های عصبی که اطلاعات و پیام ها از طریق آنها منتقل می شوند را با دقت بالایی بازسازی کرده اند.

شوتارو یوشیدا، که سرپرست این مطالعه است در مورد اقداماتی که این تیم تاکنون برای توسعه ی مغز مصنوعی  انجام داده است، گفت:

در روش های سنتی، نورون ها بیشتر به ایجاد اتصالات تصادفی تمایل دارند به همین دلیل کنترل کردن آنها سخت است، اما ترکیب این نورون ها به صورت کنترل شده به درک بهتر مغز کمک زیادی می کند.

محققان در ادامه برای بررسی کارایی عملی این روش و فعال شدن نورون ها به صورت همزمان، آنها را به هم متصل کردند. این سلول ها در واقع مدلی مینیاتوری از مغز هستند که می توان آنها را به صورت شیمیایی یا الکتریکی دستکاری کرد.

مهم ترین دستاوردها در مورد اتصال نورون ها

یوشیدا مهم ترین نکته در این آزمایش را، کنترل چگونگی برقراری اتصال بین نورون ها اعلام کرد و ادامه داد که بدین منظور آنها میکرو صفحات را به صورت قابل حمل طراحی کرده اند تا با تکان دادن آنها در یک جهت مشخص نورون ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و سیگنال مخابره کنند.

به گفته ی این محققان، این تکنیک جدید توانسته تشکیل شبکه های عصبی ساده با قابلیت تغییر و مانور روی یک نورون را فراهم کند و نخستین قدم در زمینه توسعه مغز مصنوعی با میلیون ها عصب باشد.

.

منبع: daily mail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر