;
coinex

تذکر به اپراتورها به دلیل اختلال در وضعیت شبکه های موبایل هنگام بحران

اختلال در وضعیت شبکه های موبایل در زمان بحران باعث شد تا رگولاتوری اپراتورهای موبایل را ملزم به ارتقای شرایط سایت‌هایشان نماید.

به گزارش تکراتو، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرده است که پایداری شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه در زمان بحران دچار اختلال می شود. در زمان رویدادهایی مانند بارش برف و زلزله و قطع ناگهانی برق، شبکه های موبایل دچار اختلال می شوند.

این در حالی است که مهم‌ترین زمان امدادرسانی برای نقاطی که دچار مشکل هستند، همان ساعات اولیه پس از بروز بحران است و اگر در ساعات اولیه اختلال وجود داشته باشد، امدادرسانی دچار مشکل خواهد شد. همچنین وقتی کاربران می‌بینند که ارتباط قطع است، بیشتر برای برقراری ارتباط تلاش می کنند که این خود باعث ناپایداری شبکه می شود.

اختلال در وضعیت شبکه های موبایل

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اختلال در وضعیت شبکه های موبایل اعلام کرد که بحث پایداری به قطعی برق و این‌که هنگام قطعی برق شبکه‌ها چقدر پایدار هستند، مربوط است.

به گفته وی بررسی‌ها نشان داده که یکی از دلایل این قطعی این است که سامانه‌ها و تجهیزاتی که باید این پایداری را حفظ کنند، مثل باتری و تجهیزاتی که برق سایت‌ها را تا یک زمانی تامین می‌کنند، مناسب نیستند.

حقی اعلام کرد که آنها در این مورد بازدیدهایی انجام داده اند و در مورد مشکلات شبکه های تذکراتی ارائه کرده اند. وی در ادامه در مورد مهلت 3 ماهه برای بازنگری و یا جایگزین کردن تجهیزات نیز سخن گفت.

حقی تاکید کرد که اپراتورها ملزم شده اند که شرایط استاندارد در سایت‌ها را ظرف سه ماه آینده ارتقاء دهند تا دیگر اختلال در وضعیت شبکه های موبایل در زمان های بحرانی اتفاق نیافتد.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر